Värsta kvällen i mitt liv!
Aprilbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jul 2002
    #1

    Värsta kvällen i mitt liv!

    Igår när jag var på väg till ett möte kände jag att jag började blöda! Vände tillbaka och åkte hem. Det kom massor med blod när jag gick på toa. Efter ett par timmars väntan och kontakt med gynakuten så åkte vi in. Vi satt där i 3h innan vi fick komma in och göra VUL (fick nästan panik när jag såg att det var VUL, ville ju inte att hon skulle reta upp något, och samtidigt som man Blöder FY!) Efter många långa tysta minuter och sammanbiten min vände läkaren äntligen på skärmen så vi kunde se vårt lilla pyre. Tiden 11+2 stämde exakt och hjärtat slog!!!! MEN det kan vara början på missfall ändå. Hade svårt att koncentrera mig på vad hon sa men något om att blödningen kommer från moderkakan som ligger lågt och över livmoderhalsen/munnen eller nåt?
    Idag Blöder det som vanlig mens och jag vågar knappt röra mig.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  2. 1
    Värsta kvällen i mitt liv! Igår när jag var på väg till ett möte kände jag att jag började blöda! Vände tillbaka och åkte hem. Det kom massor med blod när jag gick på toa. Efter ett par timmars väntan och kontakt med gynakuten så åkte vi in. Vi satt där i 3h innan vi fick komma in och göra VUL (fick nästan panik när jag såg att det var VUL, ville ju inte att hon skulle reta upp något, och samtidigt som man Blöder FY!) Efter många långa tysta minuter och sammanbiten min vände läkaren äntligen på skärmen så vi kunde se vårt lilla pyre. Tiden 11+2 stämde exakt och hjärtat slog!!!! MEN det kan vara början på missfall ändå. Hade svårt att koncentrera mig på vad hon sa men något om att blödningen kommer från moderkakan som ligger lågt och över livmoderhalsen/munnen eller nåt?
    Idag Blöder det som vanlig mens och jag vågar knappt röra mig.
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    Usch vad läskigt! Håller alla tummar att det ska gå bra!
  4. 2
    Usch vad läskigt! Håller alla tummar att det ska gå bra!
  5. Medlem sedan
    Jul 2007
    #3
    Nä fy vad otäckt! Och att inte veta något säkert...! har du fått någon tid för återbesök eller är det bara att avvakta? Jag håller tummarna allt vad jag kan för er! Horisontalläge och uppassning från familjen gäller.
  6. 3
    Nä fy vad otäckt! Och att inte veta något säkert...! har du fått någon tid för återbesök eller är det bara att avvakta? Jag håller tummarna allt vad jag kan för er! Horisontalläge och uppassning från familjen gäller.
  7. Medlem sedan
    Feb 2012
    #4
    Usch så hemskt! Håller tummarna att pyret får stanna kvar!
    Fick också ett besvärligt och trist missfall våren 2012 så jag vet precis hur det känns!
    Kram till dig!
  8. 4
    Usch så hemskt! Håller tummarna att pyret får stanna kvar!
    Fick också ett besvärligt och trist missfall våren 2012 så jag vet precis hur det känns!
    Kram till dig!
  9. Medlem sedan
    Jul 2002
    #5
    Jag har ett sedan tidigare planerat läkarbesök på måndag pga min hemska huvudvärk. Hoppas att de kan kolla till även det då. Sen är det KUB på fredag... Så det är bara att vänta och se. Som tur är verkar blödningen ha avstannat nu och jag har knappt rört mig ur sängen och har full uppassning här. Igår beställde jag oxfilé och Potatisgratäng i sängen ;-) Känns lite bättre nu men jobbigt med ovissheten. Tack för era tummar <3
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  10. 5
    Jag har ett sedan tidigare planerat läkarbesök på måndag pga min hemska huvudvärk. Hoppas att de kan kolla till även det då. Sen är det KUB på fredag... Så det är bara att vänta och se. Som tur är verkar blödningen ha avstannat nu och jag har knappt rört mig ur sängen och har full uppassning här. Igår beställde jag oxfilé och Potatisgratäng i sängen ;-) Känns lite bättre nu men jobbigt med ovissheten. Tack för era tummar <3
  11. Medlem sedan
    Jan 2011
    #6
    Vad obehagligt...håller alla tummar och tår att allt ska gå bra! <3
  12. 6
    Vad obehagligt...håller alla tummar och tår att allt ska gå bra! <3
  13. Medlem sedan
    May 2007
    #7
    Oh fy vad jobbigt! En fråga från mig som är okunnig, när hjärtat börjat slå är det inte ovanligt med missfall då?

    Bra att det börjat avta och du blivit uppassad, oxfilé och potatisgratäng mums.
    Håller tummarna för att allt går bra!
  14. 7
    Oh fy vad jobbigt! En fråga från mig som är okunnig, när hjärtat börjat slå är det inte ovanligt med missfall då?

    Bra att det börjat avta och du blivit uppassad, oxfilé och potatisgratäng mums.
    Håller tummarna för att allt går bra!
  15. Medlem sedan
    Jul 2002
    #8
    Antar att om moderkakan blöder så kanske den inte fungerar som den ska så att fostret dör? Enligt läkaren kunde allt se bra ut i början av ett missfall. Tack för tummarna!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  16. 8
    Antar att om moderkakan blöder så kanske den inte fungerar som den ska så att fostret dör? Enligt läkaren kunde allt se bra ut i början av ett missfall. Tack för tummarna!
  17. Medlem sedan
    Aug 2013
    #9
    Hu vad otäckt... håller tummar för dig!
    Kram
  18. 9
    Hu vad otäckt... håller tummar för dig!
    Kram
  19. Medlem sedan
    Jan 2011
    #10
    Har tänkt på dig! Hur har du det? Blöder det fortfarande?
  20. 10
    Har tänkt på dig! Hur har du det? Blöder det fortfarande?
  21. Medlem sedan
    May 2007
    #11
    Okej på så vis! Jag tänker på dig och håller tummarna för att allt går bra!
  22. 11
    Okej på så vis! Jag tänker på dig och håller tummarna för att allt går bra!
  23. Medlem sedan
    Jul 2002
    #12
    Inget rött blod sedan i fredags morse iaf. Kommer lite brunt fortfarande. Tack för omtanken ♥
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  24. 12
    Inget rött blod sedan i fredags morse iaf. Kommer lite brunt fortfarande. Tack för omtanken ♥
  25. Medlem sedan
    Jul 2013
    #13
    Hoppas verkligen att allt går bra!
  26. 13
    Hoppas verkligen att allt går bra!
  27. Medlem sedan
    Jul 2002
    #14
    Är sjukskriven en vecka nu. Vila fram till UL på fredag.. Men de tyckte att det var ett bra tecken att det slutat blöda rött blod. Denna läkare trodde inte alls det vart någon fara. Hoppas verkligen det.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  28. 14
    Är sjukskriven en vecka nu. Vila fram till UL på fredag.. Men de tyckte att det var ett bra tecken att det slutat blöda rött blod. Denna läkare trodde inte alls det vart någon fara. Hoppas verkligen det.
  29. Medlem sedan
    Aug 2013
    #15
    Håller alla tummar och tår!
  30. 15
    Håller alla tummar och tår!
  31. Medlem sedan
    Jan 2011
    #16
    Det hoppas vi verkligen.... Vila ordentligt så längtar vi alla tills på fredag och hoppas på positiva besked
  32. 16
    Det hoppas vi verkligen.... Vila ordentligt så längtar vi alla tills på fredag och hoppas på positiva besked
  33. Medlem sedan
    Jul 2002
    #17
    Blödningen har i stort sett avtagit... Lite blodblandade flytningar... Lilla hjärtat tickade fint idag på KUB-UL.
    Fick lite sämre resultat på testet pga att mitt b-hcg var förhöjt... Så nu har vi till måndag på oss att bestämma om vi vill göra FVP...
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  34. 17
    Blödningen har i stort sett avtagit... Lite blodblandade flytningar... Lilla hjärtat tickade fint idag på KUB-UL.
    Fick lite sämre resultat på testet pga att mitt b-hcg var förhöjt... Så nu har vi till måndag på oss att bestämma om vi vill göra FVP...
  35. Medlem sedan
    Jan 2011
    #18
    Vad härligt att hjärtat tickar på....*håller tummar*
  36. 18
    Vad härligt att hjärtat tickar på....*håller tummar*
  37. Medlem sedan
    Jul 2002
    #19
    Tack... vaknade inatt av en blödning dock. ...
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxx
    Mamma till tre pojkar födda -03 och -05 och -14. BF 18/2
  38. 19
    Tack... vaknade inatt av en blödning dock. ...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar