Gravid yes!!
Majbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Sep 2013
    #1

    Gravid yes!!

    Är i slutet av v 6 och känner inget förutom trötthet och lite humörsvängningar.
    Beräknad på Norges nationaldag 17/5
    Fick missfall för tre månader sedan så nu håller vi tummarna!
    Sist hade jag ont i brösten, värk i livmodern m.m. men ingenting nu, nästan så man vill att det ska kännas...
  2. 1
    Gravid yes!! Är i slutet av v 6 och känner inget förutom trötthet och lite humörsvängningar.
    Beräknad på Norges nationaldag 17/5
    Fick missfall för tre månader sedan så nu håller vi tummarna!
    Sist hade jag ont i brösten, värk i livmodern m.m. men ingenting nu, nästan så man vill att det ska kännas...
  3. Pillan86
    #2
    Grattis till graviditeten
    Fick ett missfall för 4 månader(maj) sedan så nu är jag gravid igen.
    Går in i vecka 8 på Torsdag.

    I början mådde jag jätte bra,hade bara lite ömma och spända bröst men nu så har illamåendet å spyendet kommit som ett brev på posten.
    Postafen funkar bra än så länge men ska kolla med min bm på torsdag ifall jag kan få lergigan istället.

    Men hur mår du?
  4. 2
    Grattis till graviditeten
    Fick ett missfall för 4 månader(maj) sedan så nu är jag gravid igen.
    Går in i vecka 8 på Torsdag.

    I början mådde jag jätte bra,hade bara lite ömma och spända bröst men nu så har illamåendet å spyendet kommit som ett brev på posten.
    Postafen funkar bra än så länge men ska kolla med min bm på torsdag ifall jag kan få lergigan istället.

    Men hur mår du?
  5. Medlem sedan
    Sep 2013
    #3
    Tack! Och grattis själv! Ok då är du 3 dgr före mig, går in i v 8 på söndag
    Ja man ska väl inte klaga, glad att ja än så länge mår väldigt bra o inte är illamående m.m. Men de finns väl en risk att de kommer
    Är bara trött, lite spända bröst och lite humörsvängningar, kan börja gråta för det mesta för tillfället haha
    Ledsen men vet inte vad postafen och lergigan är, mediciner mot illamåendet gissar jag?
    Hoppas du mår bättre snart!
  6. 3
    Tack! Och grattis själv! Ok då är du 3 dgr före mig, går in i v 8 på söndag
    Ja man ska väl inte klaga, glad att ja än så länge mår väldigt bra o inte är illamående m.m. Men de finns väl en risk att de kommer
    Är bara trött, lite spända bröst och lite humörsvängningar, kan börja gråta för det mesta för tillfället haha
    Ledsen men vet inte vad postafen och lergigan är, mediciner mot illamåendet gissar jag?
    Hoppas du mår bättre snart!
  7. Pillan86
    #4
    Tack!
    Förlåt mitt sena svar
    Hur går det för dig med din graviditet?

    Postafen och lergigan är mediciner mot illamående men tyvärr så hjälper dom inte så mycket,vissa dagar är illamåendet hemskt

    Har börjat spy på morgonen och kan även känns som jag vill spy under dagen med,illamåendet är som värst på eftermiddagarna och håller i sig hela kvällen och natten tills jag vaknar på morgonen och spyr

    Men går in i vecka 10 på onsdag så jag hoppas det värsta illamåendet försvinner snart,för vissa dagar är jobbigare än andra.

    Sedan har man en 4årig dotter att ta hand om som frågar *mamma varför spy du,mamma varför mår du illa* mm önskar det går fort nu till vecka 12 så man kan berätta varför för henne
    Så man får bita ihop ett ta till...

    Har du börjat märka något på magen ännu att du är gravid?
    Själv har jag lite svårt att dölja det och har börjat undra om den är 1 eller 2 som gömmer sig i magen :P haha
    Har redan fått en kula och brösten växer som bara den :/

    Ha det bäst!
  8. 4
    Tack!
    Förlåt mitt sena svar
    Hur går det för dig med din graviditet?

    Postafen och lergigan är mediciner mot illamående men tyvärr så hjälper dom inte så mycket,vissa dagar är illamåendet hemskt

    Har börjat spy på morgonen och kan även känns som jag vill spy under dagen med,illamåendet är som värst på eftermiddagarna och håller i sig hela kvällen och natten tills jag vaknar på morgonen och spyr

    Men går in i vecka 10 på onsdag så jag hoppas det värsta illamåendet försvinner snart,för vissa dagar är jobbigare än andra.

    Sedan har man en 4årig dotter att ta hand om som frågar *mamma varför spy du,mamma varför mår du illa* mm önskar det går fort nu till vecka 12 så man kan berätta varför för henne
    Så man får bita ihop ett ta till...

    Har du börjat märka något på magen ännu att du är gravid?
    Själv har jag lite svårt att dölja det och har börjat undra om den är 1 eller 2 som gömmer sig i magen :P haha
    Har redan fått en kula och brösten växer som bara den :/

    Ha det bäst!
  9. Medlem sedan
    Sep 2013
    #5
    Ingen fara! Jag är inte så bra på o svara direkt heller!
    Ok, men stackare då har du det tufft, jag vågar ju knappt säga att jag mår så bra som jag gör
    Hoppas verkligen det försvinner för dig snart!
    Jag går ju in i vecka 10 på söndag, och mår jättebra, endast lite trötthet, ömma bröst som växer och lite halsbränna/uppstötningar. Syns ingenting än på mig på magen, men det är ju också 1a så det kanske tar lite längre tid än om man haft ett innan? Haha ja det kanske blir tvillingar
    Ha det!
  10. 5
    Ingen fara! Jag är inte så bra på o svara direkt heller!
    Ok, men stackare då har du det tufft, jag vågar ju knappt säga att jag mår så bra som jag gör
    Hoppas verkligen det försvinner för dig snart!
    Jag går ju in i vecka 10 på söndag, och mår jättebra, endast lite trötthet, ömma bröst som växer och lite halsbränna/uppstötningar. Syns ingenting än på mig på magen, men det är ju också 1a så det kanske tar lite längre tid än om man haft ett innan? Haha ja det kanske blir tvillingar
    Ha det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar