Namnförslag!
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2011
    #1

    Namnförslag!

    Alla mina 3 närmsta vänner väntar sitt andra barn, skoj skoj! nu har vi börjat diskutera namn.. Har ni börjat fundera på namn? Vad är i så fall era förslag?!

    De namn som cirkulerar hos mig och sambon är för tillfället;
    Tjej: Hilda, Edda, Alice
    Kille: Alfred, Melker, Ebbe, Tage
  2. 1
    Namnförslag! Alla mina 3 närmsta vänner väntar sitt andra barn, skoj skoj! nu har vi börjat diskutera namn.. Har ni börjat fundera på namn? Vad är i så fall era förslag?!

    De namn som cirkulerar hos mig och sambon är för tillfället;
    Tjej: Hilda, Edda, Alice
    Kille: Alfred, Melker, Ebbe, Tage
  3. Medlem sedan
    Jun 2004
    #2
    Vi har några olika namn som vi funderar på... Kommer säkert tillkomma några under tiden fram till bf.
    Erika, Emma, Ellen, Sandra, Vilma, Ronja, Vivi, Stella, Ella, Emilie, Chloe...

    De andra 3 heter Axel, Ida och Linn.
  4. 2
    Vi har några olika namn som vi funderar på... Kommer säkert tillkomma några under tiden fram till bf.
    Erika, Emma, Ellen, Sandra, Vilma, Ronja, Vivi, Stella, Ella, Emilie, Chloe...

    De andra 3 heter Axel, Ida och Linn.
  5. Anonym
    #3
    Alltså här är det helt stopp. Sätter min förhoppning till att vi får veta könet på rutin UL så att vi kan börja fundera då. Vi hade en son och sen fick vi en dotter, som fick de tjejnamnen vi hade, vi var ju definitivt klara sen... eller inte... så _enklast_ är om vi väntar en kille, för de namnen blev ju inte använda med tvåan då hon var en tjej. Är trean en tjej, vet jag inte vad vi ska hitta på, men vi har ju några månader till på oss att stöta och blöta frågan. Alltså den här gången är så väldigt mycket mer avslappnad än de två tidigare... jag har egentligen ingen som helst koll på i vilken vecka jag är, vet BF men alltså resten är inte så noga... med sonen, förste barnet, då kunde man väcka mig mitt i natten och jag kunde berätta vecka, dag och snudd på klockslag hur långt gången jag var...
  6. 3
    Alltså här är det helt stopp. Sätter min förhoppning till att vi får veta könet på rutin UL så att vi kan börja fundera då. Vi hade en son och sen fick vi en dotter, som fick de tjejnamnen vi hade, vi var ju definitivt klara sen... eller inte... så _enklast_ är om vi väntar en kille, för de namnen blev ju inte använda med tvåan då hon var en tjej. Är trean en tjej, vet jag inte vad vi ska hitta på, men vi har ju några månader till på oss att stöta och blöta frågan. Alltså den här gången är så väldigt mycket mer avslappnad än de två tidigare... jag har egentligen ingen som helst koll på i vilken vecka jag är, vet BF men alltså resten är inte så noga... med sonen, förste barnet, då kunde man väcka mig mitt i natten och jag kunde berätta vecka, dag och snudd på klockslag hur långt gången jag var...
  7. Medlem sedan
    Oct 2013
    #4
    Jag tycker själv att Alice är ett jättefint namn men det var förra årets mest populära flicknamn och jag vill ha ett namn som är lite annorlunda.

    De två namnen vi kan tänka oss är Saga om det blir en flicka och Wegas om det blir en pojke
  8. 4
    Jag tycker själv att Alice är ett jättefint namn men det var förra årets mest populära flicknamn och jag vill ha ett namn som är lite annorlunda.

    De två namnen vi kan tänka oss är Saga om det blir en flicka och Wegas om det blir en pojke
  9. Medlem sedan
    Oct 2010
    #5
    Mycket svårare med 2:an tur man har ett tag kvar att fundera
  10. 5
    Mycket svårare med 2:an tur man har ett tag kvar att fundera
  11. Medlem sedan
    Apr 2011
    #6
    Jag och sambon hade jätte problem att komma på namn till sonen men det blev Theo efter mycket om och men. Jag gillar gamla namn som Alfred men det går helt bort för sambon så det var han som mer eller mindre bestämde Theo.
    Men om det skulle bli en pojke nu är jag helt inne på Love trots sambons tveksamhet...
    Tjej namn så gillar jag Lowa, Moa, Thilde, Tova, Tove som jag kan komma nu. Finns så många fina namn.
  12. 6
    Jag och sambon hade jätte problem att komma på namn till sonen men det blev Theo efter mycket om och men. Jag gillar gamla namn som Alfred men det går helt bort för sambon så det var han som mer eller mindre bestämde Theo.
    Men om det skulle bli en pojke nu är jag helt inne på Love trots sambons tveksamhet...
    Tjej namn så gillar jag Lowa, Moa, Thilde, Tova, Tove som jag kan komma nu. Finns så många fina namn.
  13. Anonym
    #7
    Vi grubblar också på namn. Vi har två favoriter men behöver fler; fina namn som jag/vi gillar är:

    Flicka: Signe, Ingrid, Astrid, Clara,

    Pojke: Emil, Valdemar, Christian, Marius, Carl, Alexander,

    Men namnet ska ju inte bara vara fint, det ska kännas så där speciellt "rätt" och passa oss också. Så svårt!
  14. 7
    Vi grubblar också på namn. Vi har två favoriter men behöver fler; fina namn som jag/vi gillar är:

    Flicka: Signe, Ingrid, Astrid, Clara,

    Pojke: Emil, Valdemar, Christian, Marius, Carl, Alexander,

    Men namnet ska ju inte bara vara fint, det ska kännas så där speciellt "rätt" och passa oss också. Så svårt!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar