Ekonomi ang frysta embryon
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Jun 2011
    #1

    Ekonomi ang frysta embryon

    Hej, Jag har en kille på 2 år från IVF, och har 2 embryon i frysen. I mars blev jag gravid på vanlig väg, men fick missfall i v 10, då det stannat på ung 5 veckors stadiet. Vi har fungerat på att använda våra frysta embryon, men hur fungerar det praktiskt och ekonomiskt. Betalar man per försök eller är det olika kostnad beroende på om det tar eller inte? Skall man spara ihop till mer än ett försök innan man börjar eller skall man testa o sen spara lite till innan man försöker igen? hur tänkte ni?
  2. 1
    Ekonomi ang frysta embryon Hej, Jag har en kille på 2 år från IVF, och har 2 embryon i frysen. I mars blev jag gravid på vanlig väg, men fick missfall i v 10, då det stannat på ung 5 veckors stadiet. Vi har fungerat på att använda våra frysta embryon, men hur fungerar det praktiskt och ekonomiskt. Betalar man per försök eller är det olika kostnad beroende på om det tar eller inte? Skall man spara ihop till mer än ett försök innan man börjar eller skall man testa o sen spara lite till innan man försöker igen? hur tänkte ni?
  3. Medlem sedan
    Feb 2004
    #2
    Min erfarenhet är att flera embryon inte klarar upptiningen. Jag har gjort två frysförsök och vid första tillfället hade jag två i frysen och ett klarade upptiningen. Vid andra försöket hade jag tre, ett klarade tidningen bra, ett halvbra och ett dog. De valde att sätta tillbaka två. Jag blev inte gravid vid något av tillfällena. Så jag skulle nog bara spara till ett försök och se hur det går.
    Skall tillägga att jag idag har två barn genom IVF, så det fungerade men inte med frusna embryon
  4. 2
    Min erfarenhet är att flera embryon inte klarar upptiningen. Jag har gjort två frysförsök och vid första tillfället hade jag två i frysen och ett klarade upptiningen. Vid andra försöket hade jag tre, ett klarade tidningen bra, ett halvbra och ett dog. De valde att sätta tillbaka två. Jag blev inte gravid vid något av tillfällena. Så jag skulle nog bara spara till ett försök och se hur det går.
    Skall tillägga att jag idag har två barn genom IVF, så det fungerade men inte med frusna embryon
  5. Anonym
    #3
    Du betalar per försök, det vill säga insättning.
  6. 3
    Du betalar per försök, det vill säga insättning.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar