Vill ha en fjärde!
Planera för barn
  1. EnFjärde?
    #1

    Vill ha en fjärde!

    Har inte hängt här på Aff på flera år men nu är jag tillbaka. Jag har de två senaste åren haft en sådan otrolig längtan efter ännu ett barn. Jag blir 37 nästa år och maken 41. Vi har tre barn som idag är 14, 11 och 9 år gamla.

    Maken vill inte ha fler barn och själv har jag en kopparspiral.
    Just nu är längtan så stark att jag nästan hoppas på att det ska ta sig fast spiralen sitter där. Maken är dock tvärsäker. Han vill INTE ha fler barn. Bland annat för att han anser sig vara för gammal och för att barnen vi har nu är självgående. Han vill inte bli "låst" igen.
    För några år sedan hade vi det också väldigt kämpigt i vår relation men hittade tillbaka till varandra igen.

    Jag vill ju för allt i världen inte förstöra det genom att tjata om ett barn till, men det äter verkligen upp mig. Det är i stort sett det enda jag kan tänka på. Jag vill så mycket att hela min kropp värker och skriker efter det.

    Någon mer som känner likadant och hur har ni hanterat era känslor?
  2. 1
    Vill ha en fjärde! Har inte hängt här på Aff på flera år men nu är jag tillbaka. Jag har de två senaste åren haft en sådan otrolig längtan efter ännu ett barn. Jag blir 37 nästa år och maken 41. Vi har tre barn som idag är 14, 11 och 9 år gamla.

    Maken vill inte ha fler barn och själv har jag en kopparspiral.
    Just nu är längtan så stark att jag nästan hoppas på att det ska ta sig fast spiralen sitter där. Maken är dock tvärsäker. Han vill INTE ha fler barn. Bland annat för att han anser sig vara för gammal och för att barnen vi har nu är självgående. Han vill inte bli "låst" igen.
    För några år sedan hade vi det också väldigt kämpigt i vår relation men hittade tillbaka till varandra igen.

    Jag vill ju för allt i världen inte förstöra det genom att tjata om ett barn till, men det äter verkligen upp mig. Det är i stort sett det enda jag kan tänka på. Jag vill så mycket att hela min kropp värker och skriker efter det.

    Någon mer som känner likadant och hur har ni hanterat era känslor?
  3. Anonym
    #2
    Ja, jag startade en liknande tråd jag med. Känner igen mig i det du beskriver, hur du känner, och vad partnern känner ...
    Jag tänker mig att " ta en dag i taget " och leva här och nu.
    Men längtar tycks bli större och större bara för det.
    Jättesvårt detta alltså! Vi har också haft det tufft i förhållandet iom. småbarnsåren och tanken på att jag vill ha en till skrämmer mig sambo- men inte mig...
  4. 2
    Ja, jag startade en liknande tråd jag med. Känner igen mig i det du beskriver, hur du känner, och vad partnern känner ...
    Jag tänker mig att " ta en dag i taget " och leva här och nu.
    Men längtar tycks bli större och större bara för det.
    Jättesvårt detta alltså! Vi har också haft det tufft i förhållandet iom. småbarnsåren och tanken på att jag vill ha en till skrämmer mig sambo- men inte mig...
  5. Anonym
    #3
    Oopps, blev lite fel...

    Det ska stå
    "Men LÄNGTAN tycks..."
    "Tanken på att jag vill ha en till skrämmer MIN sambo.. "
  6. 3
    Oopps, blev lite fel...

    Det ska stå
    "Men LÄNGTAN tycks..."
    "Tanken på att jag vill ha en till skrämmer MIN sambo.. "
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar