Vecka 2
Vikt
  1. Medlem sedan
    Aug 2002
    #1

    Vecka 2

    Jag fortsätter med 5:2 och har idag haft "fastedag"
    frukost: ett kokt ägg, en finncrisp, 50g fryst mango
    lunch: en wrap gjord på äggvita, kokosmjölk och fiberhusk. 30g skinka, 30 g paprika, 30g keso
    middag: 150g broccoli, 40g keso, 50g skinka.

    Visst blir det lite enformigt men keso och ägg mättar bra och jag har mått toppen och varit pigg även denna dagen. Tycker det funkar kanon att dela upp mina 500 kcal på tre måltider.
    Vägdag blir på fredag morgon.
    "Imorgon är en annan dag"
  2. 1
    Vecka 2 Jag fortsätter med 5:2 och har idag haft "fastedag"
    frukost: ett kokt ägg, en finncrisp, 50g fryst mango
    lunch: en wrap gjord på äggvita, kokosmjölk och fiberhusk. 30g skinka, 30 g paprika, 30g keso
    middag: 150g broccoli, 40g keso, 50g skinka.

    Visst blir det lite enformigt men keso och ägg mättar bra och jag har mått toppen och varit pigg även denna dagen. Tycker det funkar kanon att dela upp mina 500 kcal på tre måltider.
    Vägdag blir på fredag morgon.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Sorry, kokosmjöl skulle det stå, inte kokosmjölk.
  4. 2
    Sorry, kokosmjöl skulle det stå, inte kokosmjölk.
  5. Medlem sedan
    Jan 2004
    #3
    Bra dag tycker jag
  6. 3
    Bra dag tycker jag
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Ser ut som du får förhållandevis mycket mat för dina 500 kcal! Bra jobbat!
  8. 4
    Ser ut som du får förhållandevis mycket mat för dina 500 kcal! Bra jobbat!
  9. Medlem sedan
    Aug 2002
    #5
    Jag reggar i Shape up och försöker välja proteinrik mat som håller mig mätt. Jag har sedan tidigare märkt mycket tydligt att jag blir mindre hungrig när jag äter mindre mat och detta bekräftar ju verkligen det.
  10. 5
    Jag reggar i Shape up och försöker välja proteinrik mat som håller mig mätt. Jag har sedan tidigare märkt mycket tydligt att jag blir mindre hungrig när jag äter mindre mat och detta bekräftar ju verkligen det.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Men hur mycket är t.ex 30 gram keso i matskedar?
  12. 6
    Men hur mycket är t.ex 30 gram keso i matskedar?
  13. Medlem sedan
    Aug 2002
    #7
    Ingen aning, jag väger allt.
  14. 7
    Ingen aning, jag väger allt.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Attans då Jag har så svårt att se framför mig hur mycket 30 gram keso är.
  16. 8
    Attans då Jag har så svårt att se framför mig hur mycket 30 gram keso är.
  17. Medlem sedan
    Aug 2002
    #9
    En liten burk är ju 250 g så några matskedar kanske?
  18. 9
    En liten burk är ju 250 g så några matskedar kanske?
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10
    Nu har jag ingen keso hemma, men kan inte du försöka uppskatta och tala om för mig (om du kommer ihåg det såklart) nästa gång du väger upp keso. Vore intressant att fundera på om jag tror att jag skulle stå mig på en sån måltid som du och en del rapporterar, typ keso, grönsaker och skinka.
  20. 10
    Nu har jag ingen keso hemma, men kan inte du försöka uppskatta och tala om för mig (om du kommer ihåg det såklart) nästa gång du väger upp keso. Vore intressant att fundera på om jag tror att jag skulle stå mig på en sån måltid som du och en del rapporterar, typ keso, grönsaker och skinka.
  21. Medlem sedan
    Aug 2002
    #11
    Visst kan jag göra det. Blir nog i morgon redan, jag gillar keso
  22. 11
    Visst kan jag göra det. Blir nog i morgon redan, jag gillar keso
  23. Medlem sedan
    Jan 2004
    #12
    Ja keso är gott. Men jag tycker att oftast när jag köper det så öppnar jag och tar en del och sen äter jag andra saker där keso inte passar in i flera dagar och sen tycker jag keson verkar ofräsch och så får jag kasta resten.
  24. 12
    Ja keso är gott. Men jag tycker att oftast när jag köper det så öppnar jag och tar en del och sen äter jag andra saker där keso inte passar in i flera dagar och sen tycker jag keson verkar ofräsch och så får jag kasta resten.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Heja! Ser kanon ut!
  26. 13
    Heja! Ser kanon ut!
  27. Medlem sedan
    Aug 2002
    #14
    Ungefär 2 msk kanske något mer.
  28. 14
    Ungefär 2 msk kanske något mer.
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ok, tack för rapport
  30. 15
    Ok, tack för rapport
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    Nä, den håller jättelänge! Om den inte är möglig eller luktar illa kan du äta den.
  32. 16
    Nä, den håller jättelänge! Om den inte är möglig eller luktar illa kan du äta den.
  33. Medlem sedan
    Jan 2004
    #17
    Hur länge är jättelänge då? Öppnad menar jag alltså, en oöppnad har man ju utgångsdatum att gå på, men en öppnad? Mögel kan jag ju se, men när det gäller lukt tycker jag att det är jättesvårt att avgöra om något fortfarande är ätbart eller inte.
  34. 17
    Hur länge är jättelänge då? Öppnad menar jag alltså, en oöppnad har man ju utgångsdatum att gå på, men en öppnad? Mögel kan jag ju se, men när det gäller lukt tycker jag att det är jättesvårt att avgöra om något fortfarande är ätbart eller inte.
  35. Medlem sedan
    Dec 2002
    #18
    Minst en vecka öppnad. Om du är osäker på lukten, smaka en pyttebit. Smakar det inte dåligt kan du äta den.
  36. 18
    Minst en vecka öppnad. Om du är osäker på lukten, smaka en pyttebit. Smakar det inte dåligt kan du äta den.
  37. Medlem sedan
    Jan 2006
    #19
    Ja, det ser ut som du får bra ed mat för dina 500 kcal Tycker det är ett vettigt sätt att köra 5:2 på, att liksom hålla en "normal" måltidsordning
  38. 19
    Ja, det ser ut som du får bra ed mat för dina 500 kcal Tycker det är ett vettigt sätt att köra 5:2 på, att liksom hålla en "normal" måltidsordning
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20
    Jag är ofta osäker på smak också,,,,får nog för mig att nåt är gammalt ocxh så kastar jag för säkerhets skull. Jag är jätteduktig på att ta hand om matrester som kan frysas in, där går inte mycket till spillo. Värre med färska saker.
  40. 20
    Jag är ofta osäker på smak också,,,,får nog för mig att nåt är gammalt ocxh så kastar jag för säkerhets skull. Jag är jätteduktig på att ta hand om matrester som kan frysas in, där går inte mycket till spillo. Värre med färska saker.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar