Vad är ni i för vecka?
Junibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Oct 2013
    #1

    Vad är ni i för vecka?

    Jag har ju alla möjliga olika gravid appar
    De har visat lite olika datum.. Men idag satte jag mig ner och i en räknade ut beräknat förlossningsdatum utifrån sista mensdagen och med att jag har 32dagars lång cykel.

    Då fick jag fram 13 juni..

    Det datumet ställde jag sen in alla andra appar på det.. Så nu är alla synkade och visar att jag är i vecka 5.


    Så jag är i vecka 5 (4+3) och förlossningsdatum 13/6..

    Hur ser det ut för er?!
  2. 1
    Vad är ni i för vecka? Jag har ju alla möjliga olika gravid appar
    De har visat lite olika datum.. Men idag satte jag mig ner och i en räknade ut beräknat förlossningsdatum utifrån sista mensdagen och med att jag har 32dagars lång cykel.

    Då fick jag fram 13 juni..

    Det datumet ställde jag sen in alla andra appar på det.. Så nu är alla synkade och visar att jag är i vecka 5.


    Så jag är i vecka 5 (4+3) och förlossningsdatum 13/6..

    Hur ser det ut för er?!
  3. Medlem sedan
    Jan 2010
    #2
    Vecka 5 (4+2) med bf 14/6 än så länge.
  4. 2
    Vecka 5 (4+2) med bf 14/6 än så länge.
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Vecka 7 (6+0). BF 4 juni!
  6. 3
    Vecka 7 (6+0). BF 4 juni!
  7. Anonym
    #4
    Hojt!

    Jag är i v 6 (5+4), beräknad till 7/6
  8. 4
    Hojt!

    Jag är i v 6 (5+4), beräknad till 7/6
  9. miniijuni
    #5
    Jag är i vecka 5 (4+1) Beräknad till den 18 juni!
  10. 5
    Jag är i vecka 5 (4+1) Beräknad till den 18 juni!
  11. Medlem sedan
    May 2011
    #6
    Plussade idagÄr också beräknad till 18 juni, andra barnet.
  12. 6
    Plussade idagÄr också beräknad till 18 juni, andra barnet.
  13. miniijuni
    #7
    Åh! Grattis!! Då har vi BF samma dag För mig är det första! Känner du av något? Carro91?
  14. 7
    Åh! Grattis!! Då har vi BF samma dag För mig är det första! Känner du av något? Carro91?
  15. Medlem sedan
    May 2011
    #8
    Grattis självIllamående, mensvärk och hungrig men ingen aptit.känner du av nåt?
  16. 8
    Grattis självIllamående, mensvärk och hungrig men ingen aptit.känner du av nåt?
  17. miniijuni
    #9
    Tack Illamående mest på morgonen och väldigt trött på eftermiddagen! Ömma bröst och stundtals känner jag ingenting förutom brösten då! Mensvärksliknande hade jag i början av veckan och nu är det mer sällan! Undra om allt är ok? Man blir ju så orolig!
  18. 9
    Tack Illamående mest på morgonen och väldigt trött på eftermiddagen! Ömma bröst och stundtals känner jag ingenting förutom brösten då! Mensvärksliknande hade jag i början av veckan och nu är det mer sällan! Undra om allt är ok? Man blir ju så orolig!
  19. Medlem sedan
    May 2011
    #10
    Det är säkert som det ska, det är ju så olika från person till person.min förra graviditet hade jag ingen mensvärk(växtvärk) och inga ömmande bröst, det har jag denna gången.illamånde hade jag hela dagarna förra graviditeten dom första 3 månaderna, det verkar bli så denna gången med.längtar så till magen börjar växa och man känner sparkar, helt underbar känsla
  20. 10
    Det är säkert som det ska, det är ju så olika från person till person.min förra graviditet hade jag ingen mensvärk(växtvärk) och inga ömmande bröst, det har jag denna gången.illamånde hade jag hela dagarna förra graviditeten dom första 3 månaderna, det verkar bli så denna gången med.längtar så till magen börjar växa och man känner sparkar, helt underbar känsla
  21. miniijuni
    #11
    Jag längtar också!! Jag har ju aldrig fått uppleva det! Sjukt, vad orolig och nojig man kan vara! Tycker dagarna går vääääldigt långsamt! Haha!
  22. 11
    Jag längtar också!! Jag har ju aldrig fått uppleva det! Sjukt, vad orolig och nojig man kan vara! Tycker dagarna går vääääldigt långsamt! Haha!
  23. Medlem sedan
    Oct 2013
    #12
    Det är så spännande!! Och ja, dagarna går så sakta! Längtar till måndag då vi ska på infosamtal hos barnmorskan!

    Jag har börjat må illa i små korta "stötar". Vet inte om det är mest inbillning.. Har ju aldrig varit gravid så har inget att jämföra med.. Men känns som om illamåendet borde komma och sen sitta i en stund.. Men det liksom dyker upp och sen försvinner bara jag typ tar ett djupt andetag..
    Nån som känner igen??

    För övrigt tycker jag det är roligt att det börjar röra sig här inne på forumet..
  24. 12
    Det är så spännande!! Och ja, dagarna går så sakta! Längtar till måndag då vi ska på infosamtal hos barnmorskan!

    Jag har börjat må illa i små korta "stötar". Vet inte om det är mest inbillning.. Har ju aldrig varit gravid så har inget att jämföra med.. Men känns som om illamåendet borde komma och sen sitta i en stund.. Men det liksom dyker upp och sen försvinner bara jag typ tar ett djupt andetag..
    Nån som känner igen??

    För övrigt tycker jag det är roligt att det börjar röra sig här inne på forumet..
  25. miniijuni
    #13
    Jag kan uppleva att det kommer stötvis på morgonen! Vilken vecka är du i?
  26. 13
    Jag kan uppleva att det kommer stötvis på morgonen! Vilken vecka är du i?
  27. Medlem sedan
    Oct 2013
    #14
    Jag är i 5 (4+5).. Ja, vi får se vad som händer!! Må illa är det VÄRSTA jag vet.. Längtar efter symptom men ja.. Det här med att må illa lockar inte!
  28. 14
    Jag är i 5 (4+5).. Ja, vi får se vad som händer!! Må illa är det VÄRSTA jag vet.. Längtar efter symptom men ja.. Det här med att må illa lockar inte!
  29. Medlem sedan
    Oct 2013
    #15
    Samma här plussade igår och beräknad till 18 Juni
    Första barnet för oss dock..jag e såå nervös.
  30. 15
    Samma här plussade igår och beräknad till 18 Juni
    Första barnet för oss dock..jag e såå nervös.
  31. Medlem sedan
    Oct 2013
    #16
    Det ända jag har känt hittills är att jag varit sjuuukt trött
    och tappat matlusten lite. Tok nyser varje morgon.
    Men inget mer. Ni då??
  32. 16
    Det ända jag har känt hittills är att jag varit sjuuukt trött
    och tappat matlusten lite. Tok nyser varje morgon.
    Men inget mer. Ni då??
  33. Medlem sedan
    Oct 2013
    #17
    Det är första för mig med.. Och nervöst kanjag skriva under på!

    Symptom är som sagt lite lite illamående stötvis som går bort bara jag andas lite lugnt
    Sen tycker jag att jag varit lite hungrigare!

    Längtar till en mysig helg hemma med man och mage! Och sen är jag ledig på måndag för då ska vi på infomöte hos barnmorskan.
  34. 17
    Det är första för mig med.. Och nervöst kanjag skriva under på!

    Symptom är som sagt lite lite illamående stötvis som går bort bara jag andas lite lugnt
    Sen tycker jag att jag varit lite hungrigare!

    Längtar till en mysig helg hemma med man och mage! Och sen är jag ledig på måndag för då ska vi på infomöte hos barnmorskan.
  35. Medlem sedan
    Oct 2013
    #18
    Grattis till plusset..
    Glömde det i förra inlägget!!
  36. 18
    Grattis till plusset..
    Glömde det i förra inlägget!!
  37. miniijuni
    #19
    Grattis Första för mig med!! Man är så nervös ju!
  38. 19
    Grattis Första för mig med!! Man är så nervös ju!
  39. Medlem sedan
    Mar 2008
    #20
    v 6 men jag är sååå orolig att jag ska börja blöda, att fostret är dött, min förra graviditet slutade med ambulans och en lossand moderkaka, vill göra ett VUL NU..men landstinget här upp i norr är inte så generösa :// ska man stå på sig?
  40. 20
    v 6 men jag är sååå orolig att jag ska börja blöda, att fostret är dött, min förra graviditet slutade med ambulans och en lossand moderkaka, vill göra ett VUL NU..men landstinget här upp i norr är inte så generösa :// ska man stå på sig?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar