massage
Marsbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    massage

    Hur tänker ni andra kring massage? Nån som fått massage som gravid? Min bm sa att man skulle undvika de första 12veckorna men sen va de lugnt . Har förmånen att få massage genom jobbet och de behövs verkligen som tandhygienist sliter man på axlar och nacke. Har nu bokat in en tid om 3veckor kommer då vara i vecka 19-20 nånting så de ska förhoppningvis vara lugnt men man kan ju inte låta bli att noja lite.
  2. 1
    massage Hur tänker ni andra kring massage? Nån som fått massage som gravid? Min bm sa att man skulle undvika de första 12veckorna men sen va de lugnt . Har förmånen att få massage genom jobbet och de behövs verkligen som tandhygienist sliter man på axlar och nacke. Har nu bokat in en tid om 3veckor kommer då vara i vecka 19-20 nånting så de ska förhoppningvis vara lugnt men man kan ju inte låta bli att noja lite.
  3. Medlem sedan
    May 2010
    #2
    Jag har inte provat på massage som gravid, men hade inte tvekat. :-) Vad jag förstått, så är det ingen fara med att få massage så länge man inte ligger på en vanlig massagebänk utan sitter vanligt eller i en speciell stol för gravidmassage (så att det inte blir tryck på magen). Jag har inte hört talas om att man ska avstå under de första 12 veckorna, men det kanske är den där allmänna försiktighetsregeln som verkar gälla under den perioden :-)
  4. 2
    Jag har inte provat på massage som gravid, men hade inte tvekat. :-) Vad jag förstått, så är det ingen fara med att få massage så länge man inte ligger på en vanlig massagebänk utan sitter vanligt eller i en speciell stol för gravidmassage (så att det inte blir tryck på magen). Jag har inte hört talas om att man ska avstå under de första 12 veckorna, men det kanske är den där allmänna försiktighetsregeln som verkar gälla under den perioden :-)
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Jag har varit på gravidmassage under tidigare graviditeter. Då har det funnits ett hål i bänken så jag har tom kunnat ligga på mage
    Tror absolut inte det är någon fara, ta hand om dina axlar och nacke utan oro!
  6. 3
    Jag har varit på gravidmassage under tidigare graviditeter. Då har det funnits ett hål i bänken så jag har tom kunnat ligga på mage
    Tror absolut inte det är någon fara, ta hand om dina axlar och nacke utan oro!
  7. Medlem sedan
    May 2010
    #4
    Åh, en sådan säng skulle jag vilja ha! :-) Jag brukar sova på mage, men det går ju inte nu, så jag sover ganska dåligt.
  8. 4
    Åh, en sådan säng skulle jag vilja ha! :-) Jag brukar sova på mage, men det går ju inte nu, så jag sover ganska dåligt.
  9. Medlem sedan
    Jun 2004
    #5
    Eller hur! Jag saknar också att sova på mage. Bullar upp med kuddar för att komma så nära mackägarna som möjligt
  10. 5
    Eller hur! Jag saknar också att sova på mage. Bullar upp med kuddar för att komma så nära mackägarna som möjligt
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6
    Har en bokad tid nu får se hur de verkar, vet ej om de bara är vanlig massagebädd eller inte annars provar jag ett annat ställe nästa gång där har dom nån typ av stol vilket funkar när de rör sig om axlar och rygg
  12. 6
    Har en bokad tid nu får se hur de verkar, vet ej om de bara är vanlig massagebädd eller inte annars provar jag ett annat ställe nästa gång där har dom nån typ av stol vilket funkar när de rör sig om axlar och rygg
  13. Medlem sedan
    Jul 2012
    #7
    Jag läste någonstans, tror det är en skröna, att fotmassage kan sätta igång förlossning. Haha tvingar min stackars man till fotmassage varje kväll ;p Hoppas massagen är skön och att det funkar bra. Sist körde jag på efter förlossningsmassage, var väldigt skönt.
  14. 7
    Jag läste någonstans, tror det är en skröna, att fotmassage kan sätta igång förlossning. Haha tvingar min stackars man till fotmassage varje kväll ;p Hoppas massagen är skön och att det funkar bra. Sist körde jag på efter förlossningsmassage, var väldigt skönt.
  15. Medlem sedan
    Oct 2010
    #8
    Med ettan gick jag på fotvård/massage några veckor innan de va dags de va ju så nedrans svårt att klippa naglarna haha
  16. 8
    Med ettan gick jag på fotvård/massage några veckor innan de va dags de va ju så nedrans svårt att klippa naglarna haha
  17. Medlem sedan
    Jan 2011
    #9
    Massage ska inte vara något problem men jag hade nog bett dem fokusera kring nacke o axlar o inte så hårt o svanken..
  18. 9
    Massage ska inte vara något problem men jag hade nog bett dem fokusera kring nacke o axlar o inte så hårt o svanken..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar