fortfarande illamående. ..
Aprilbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Sep 2013
    #1

    fortfarande illamående. ..

    Hej på er!! Hur mår ni? Ja har gått in i v.14 å är mer trött och illamående än någonsin.... blä!!!ja kräks nästan varje dag, jättekonstigt det borde vara nu allt blir bättre.... har även börjat äta blodtryckssänkande, då jag bägge mins tidigare graviditeter fått högt blodtryck som mynnat ut i havandeskapsförgiftning, har redan högt blodtryck nu.... surt men håller tummarna... det blev ett klagoinlägg detta sorry...
  2. 1
    fortfarande illamående. .. Hej på er!! Hur mår ni? Ja har gått in i v.14 å är mer trött och illamående än någonsin.... blä!!!ja kräks nästan varje dag, jättekonstigt det borde vara nu allt blir bättre.... har även börjat äta blodtryckssänkande, då jag bägge mins tidigare graviditeter fått högt blodtryck som mynnat ut i havandeskapsförgiftning, har redan högt blodtryck nu.... surt men håller tummarna... det blev ett klagoinlägg detta sorry...
  3. Medlem sedan
    Jul 2007
    #2
    Uffa, din stackare! Illamående måste vara en av värstingarna under graviditet. självklart skall du klaga! Vi lyssnar gärna på dig.

    Själv mår jag bra just nu i v 14 så jag kan bara tycka synd om dig. Men jag pratade senast igår med en gravid mamma som verkar ha mått illa ungefär de första 15 veckorna under alla sina fyra graviditeter. Kanske kanske är du också precis sådan. Kanske är det bara den här veckan kvar? Det magiska med graviditetsillamående är ju att det faktiskt kan vända från en dag till en annan. Vilken kommande dag som helst kan ju vara din dag då du får börja må fint igen...

    Ta hand om dig nu så gott det går!
  4. 2
    Uffa, din stackare! Illamående måste vara en av värstingarna under graviditet. självklart skall du klaga! Vi lyssnar gärna på dig.

    Själv mår jag bra just nu i v 14 så jag kan bara tycka synd om dig. Men jag pratade senast igår med en gravid mamma som verkar ha mått illa ungefär de första 15 veckorna under alla sina fyra graviditeter. Kanske kanske är du också precis sådan. Kanske är det bara den här veckan kvar? Det magiska med graviditetsillamående är ju att det faktiskt kan vända från en dag till en annan. Vilken kommande dag som helst kan ju vara din dag då du får börja må fint igen...

    Ta hand om dig nu så gott det går!
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Det är verkligen jobbigt! Jag är i vecka 14 nu och mår fortfarande illa jag med....dock slipper jag kräkningar.. Kan knappt borsta tänderna på morgonen *blä*.... Men vi hoppas på snar bättring

    Hoppas att det löser sig med ditt illamående samt blodtryck!
  6. 3
    Det är verkligen jobbigt! Jag är i vecka 14 nu och mår fortfarande illa jag med....dock slipper jag kräkningar.. Kan knappt borsta tänderna på morgonen *blä*.... Men vi hoppas på snar bättring

    Hoppas att det löser sig med ditt illamående samt blodtryck!
  7. Medlem sedan
    Aug 2013
    #4
    Jag är snart inne på v 16 o illamående.
    Försök se det positiva istället för det negativa så gör du det lättare för dig själv. Var glad att allt är som det ska. Var glad att du har turen att faktiskt bli gravid. O för all del, glöm inte varför du mår ill. Det kommer ju faktiskt något fantastiskt framöver.
    Jag har själv legat däkad i nästan två månade o kräkts dygnet runt bokstavligen. Har varit att ta hjälp av anhöriga för att överleva dagen. Har du varit till läkaren o fått medecin på recept? Det hjälpte mig att inte kräkas mer än på förmiddagarna iallafall, o det var guld värt så jag kunda ta mig ut från lägenheten.
    Det är svårt att se positivt i det hela, men man har alltid två val.... må dåligt över att man mår dåligt eller finna det lilla att glädjas över!
  8. 4
    Jag är snart inne på v 16 o illamående.
    Försök se det positiva istället för det negativa så gör du det lättare för dig själv. Var glad att allt är som det ska. Var glad att du har turen att faktiskt bli gravid. O för all del, glöm inte varför du mår ill. Det kommer ju faktiskt något fantastiskt framöver.
    Jag har själv legat däkad i nästan två månade o kräkts dygnet runt bokstavligen. Har varit att ta hjälp av anhöriga för att överleva dagen. Har du varit till läkaren o fått medecin på recept? Det hjälpte mig att inte kräkas mer än på förmiddagarna iallafall, o det var guld värt så jag kunda ta mig ut från lägenheten.
    Det är svårt att se positivt i det hela, men man har alltid två val.... må dåligt över att man mår dåligt eller finna det lilla att glädjas över!
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Åh stackare!

    Jag mår också illa. Inga kräkningar. Men uffffff vad jobbigt det är.
    Jag har provat det mesta tips, äta innan jag går upp, äta mindre måltider men oftare, mediciner (Postafen, Lergigan Comp och Primperan) har även såna akupressurarmband!
    Jag lider med dig <3

    Jag har dock märkt att om jag sover bättre, eller mer på dagen så mår jag faktiskt bättre. Och sköter måltiderna. Men medicinen har jag med i högsta hugg!

    Men det är helt klart jobbigt och energikrävande. Har dessutom en son på 14,5 mån så jag vilar de gånger jag kan
  10. 5
    Åh stackare!

    Jag mår också illa. Inga kräkningar. Men uffffff vad jobbigt det är.
    Jag har provat det mesta tips, äta innan jag går upp, äta mindre måltider men oftare, mediciner (Postafen, Lergigan Comp och Primperan) har även såna akupressurarmband!
    Jag lider med dig <3

    Jag har dock märkt att om jag sover bättre, eller mer på dagen så mår jag faktiskt bättre. Och sköter måltiderna. Men medicinen har jag med i högsta hugg!

    Men det är helt klart jobbigt och energikrävande. Har dessutom en son på 14,5 mån så jag vilar de gånger jag kan
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar