Lägesrapporterar
Vikt
  1. Medlem sedan
    Nov 2002
    #1

    Lägesrapporterar

    Passar på att skriva ett inlägg och lägesrapportera lite. Det känns som det går BRA nu, jag äter som "på rutin" och trots en del utemat och visst helgunnande så kryper det neråt på vågen.Nu i ett par dagar har jag varit SJUKT sugen på jordnötter. Rättare sagt jordnötsglass (hormonellt kanske?) För att göra något åt det så gjorde jag en bytta jordnötsglass på jobbet i tisdags så vi skulle kunna ha den till fikat igår. Hade en baktanke om att jordnötsglass-suget skulle ha gett med sig på någon dag, så jag inte skulle vilja äta glassen själv, men suget var kvar igår, så jag åt lite glass jag också. Det smakade HELT fantastiskt och var PRECIS det jag ville ha. Det bästa var att jag inte fick något mersug senare på kvällen. SKÖNT! Och nu är jag inte glass-sugen längre. Slänger in en dagens ocksåMorgon: Kaffe med mjölk, 2 stora muggar.Frukost vid 9: Fruktsallad (banan, apelsin, päron), en klick jordnötssmör, keso. Ja, ni hör ju vilket jordnötssug jag hade. Jag tyckte t o m att det var GOTT och blev groteskt mätt dessutom...Träning: 30 min simning. Ett bra pass med insim/teknik, intervaller och avsim. 1,1km.Lunch: En kycklingklubba, grönsaker (tomater, paprika, melon, bönor och cole slaw).Em: Kaffe m mjölk, lite jordnötsglass knappt 1 dl. Middag: En fläskkotlett, en potatis, salladsärtor, spenat, paprika, tomat.Träning: 30 min hemmastyrka ben o axlar.Kväll: Nej, åt inget mer. Drack ett stort glas te och vatten. Vet att man bör äta ngt protein efter styrketräning, men det blev inte så.
  2. 1
    Lägesrapporterar Passar på att skriva ett inlägg och lägesrapportera lite. Det känns som det går BRA nu, jag äter som "på rutin" och trots en del utemat och visst helgunnande så kryper det neråt på vågen.Nu i ett par dagar har jag varit SJUKT sugen på jordnötter. Rättare sagt jordnötsglass (hormonellt kanske?) För att göra något åt det så gjorde jag en bytta jordnötsglass på jobbet i tisdags så vi skulle kunna ha den till fikat igår. Hade en baktanke om att jordnötsglass-suget skulle ha gett med sig på någon dag, så jag inte skulle vilja äta glassen själv, men suget var kvar igår, så jag åt lite glass jag också. Det smakade HELT fantastiskt och var PRECIS det jag ville ha. Det bästa var att jag inte fick något mersug senare på kvällen. SKÖNT! Och nu är jag inte glass-sugen längre. Slänger in en dagens ocksåMorgon: Kaffe med mjölk, 2 stora muggar.Frukost vid 9: Fruktsallad (banan, apelsin, päron), en klick jordnötssmör, keso. Ja, ni hör ju vilket jordnötssug jag hade. Jag tyckte t o m att det var GOTT och blev groteskt mätt dessutom...Träning: 30 min simning. Ett bra pass med insim/teknik, intervaller och avsim. 1,1km.Lunch: En kycklingklubba, grönsaker (tomater, paprika, melon, bönor och cole slaw).Em: Kaffe m mjölk, lite jordnötsglass knappt 1 dl. Middag: En fläskkotlett, en potatis, salladsärtor, spenat, paprika, tomat.Träning: 30 min hemmastyrka ben o axlar.Kväll: Nej, åt inget mer. Drack ett stort glas te och vatten. Vet att man bör äta ngt protein efter styrketräning, men det blev inte så.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Härligt med flow!!! Apropå glass, är ju eg ingen glassmänniska - men Hägendaz har en ny - caramell sea salt! Gode tid så god.....
  4. 2
    Härligt med flow!!! Apropå glass, är ju eg ingen glassmänniska - men Hägendaz har en ny - caramell sea salt! Gode tid så god.....
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3
    Kul och bra att det flyter på! Och glassen lät verkligen god funderar på att göra sådan. Jättebra också att kunna äta glassen och stanna där.
  6. 3
    Kul och bra att det flyter på! Och glassen lät verkligen god funderar på att göra sådan. Jättebra också att kunna äta glassen och stanna där.
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4
    Sorry för att alla radbryt försvann... ???
  8. 4
    Sorry för att alla radbryt försvann... ???
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Härligt att det rullar på bra Den där glassen ska jag göra imorgonkväll och servera till mina bokcirkelskompisar på lördag tänkte
  10. 5
    Härligt att det rullar på bra Den där glassen ska jag göra imorgonkväll och servera till mina bokcirkelskompisar på lördag tänkte
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Klicka på A/A-knappen uppe i väntsta hörnet när du skriver nya inlägg så kan du göra radbrytningar sen
  12. 6
    Klicka på A/A-knappen uppe i väntsta hörnet när du skriver nya inlägg så kan du göra radbrytningar sen
  13. Medlem sedan
    Jan 2004
    #7
    vänstra*
  14. 7
    vänstra*
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    "tänkte jag" ska det ju stå
  16. 8
    "tänkte jag" ska det ju stå
  17. Medlem sedan
    Dec 2002
    #9
    Ja, protein efter styrka, och kanske lite mer kolisar till lunchen efter simningen? Starkt att få in två pass på en dag!
  18. 9
    Ja, protein efter styrka, och kanske lite mer kolisar till lunchen efter simningen? Starkt att få in två pass på en dag!
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10
    Jag vet Valerina, det var jag som berättade det för dig ju!! Men när jag skrev inlägget var det radbryt, det försvann när jag publicerade, av någon anledning.
  20. 10
    Jag vet Valerina, det var jag som berättade det för dig ju!! Men när jag skrev inlägget var det radbryt, det försvann när jag publicerade, av någon anledning.
  21. Medlem sedan
    Nov 2002
    #11
    Om de inte gillar den är de galna!!
  22. 11
    Om de inte gillar den är de galna!!
  23. Medlem sedan
    Nov 2002
    #12
    Ja, ska man gå efter boken så borde det vara så, men jag känner ändå att det är viktigast efter styrketräningen. Lunchen kändes helt ok efter simningen eftersom det ändå är en del kolhydrater i bönor etc.
  24. 12
    Ja, ska man gå efter boken så borde det vara så, men jag känner ändå att det är viktigast efter styrketräningen. Lunchen kändes helt ok efter simningen eftersom det ändå är en del kolhydrater i bönor etc.
  25. Medlem sedan
    Nov 2002
    #13
    Ja, DET är jag jättenöjd med; att jag tog en mycket måttlig portion glass och sen kände mig NÖJD med det. *seger*
  26. 13
    Ja, DET är jag jättenöjd med; att jag tog en mycket måttlig portion glass och sen kände mig NÖJD med det. *seger*
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14
    Ahmen den där kombon av sött o salt alltså... :P
  28. 14
    Ahmen den där kombon av sött o salt alltså... :P
  29. Medlem sedan
    Jan 2004
    #15
    Ah men orka komma ihåg vem som berättat vad
  30. 15
    Ah men orka komma ihåg vem som berättat vad
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16
    Galna är vi i och för sig allihopa i cirkeln
  32. 16
    Galna är vi i och för sig allihopa i cirkeln
  33. Medlem sedan
    Nov 2002
    #17
    hehe
  34. 17
    hehe
  35. Medlem sedan
    Nov 2002
    #18
    En högre nivå av galenhet!
  36. 18
    En högre nivå av galenhet!
  37. Medlem sedan
    Jan 2004
    #19
    Ja absolut
  38. 19
    Ja absolut
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar