Plusrapport och mål
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Plusrapport och mål

    Veckan har varit snurrig på nåt sätt. Jag har varit frusen, skittrött, håglös (men inte deppig). Tågen har varit försenade (i tisdags med 1½ timma). Jag har inte ätit gotte, men det har varit ganska oplanerat så eftermiddagarna har inneburit för mycket mackor. Även om jag sen ätit sallad till middag både onsdag och torsdag så har jag ändå efter helgens kryssning en plusrapport att ge idag.
    Plus 1 kilo, vikt 65,6.

    Men jag har också ett konkret mål och det kom jag på redan i helgen när jag var på kryssning. I lördags hade jag den klänningen jag hade på förra årets vikt-kryssning. Då satt den bra, jag kände mig fin i den. Nu i lördags var den ganska tajt. Jag kunde ju ha den och jag tror inte att nån som såg mig tyckte att jag hade för små kläder. Men den var för tajt för att jag skulle känna mig helt bekväm med den. När jag satte mig så åkte kjoldelen upp för mycket på låren. Och visst, det finns de som har mycket kortare kjolar än så så även på den punkten tror jag inte att nån annan reagerade. Men jag känner mig inte bekväm med så kort kjoldel.

    Så målet är att till jul ska klänningen sitta bra. Förra årat på vikt-kryssningen vägde jag ca 61 kilo. Så jag har som mål att väga ca 61 fredagen före julafton. Det innebär ca 4,6 kilo som ska bort och det är 10 veckor dit. Om jag håller disciplinen så borde det faktiskt gå även om jag har en kropp som går ner i vikt ganska sakta (även när jag är strikt). Metoden är att kostregga. Alla dagar! Lördagen får gå över kaloriramen, men det ska ändå reggas (så gott det går) så jag får siffror på hur det ligger till.
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Plusrapport och mål Veckan har varit snurrig på nåt sätt. Jag har varit frusen, skittrött, håglös (men inte deppig). Tågen har varit försenade (i tisdags med 1½ timma). Jag har inte ätit gotte, men det har varit ganska oplanerat så eftermiddagarna har inneburit för mycket mackor. Även om jag sen ätit sallad till middag både onsdag och torsdag så har jag ändå efter helgens kryssning en plusrapport att ge idag.
    Plus 1 kilo, vikt 65,6.

    Men jag har också ett konkret mål och det kom jag på redan i helgen när jag var på kryssning. I lördags hade jag den klänningen jag hade på förra årets vikt-kryssning. Då satt den bra, jag kände mig fin i den. Nu i lördags var den ganska tajt. Jag kunde ju ha den och jag tror inte att nån som såg mig tyckte att jag hade för små kläder. Men den var för tajt för att jag skulle känna mig helt bekväm med den. När jag satte mig så åkte kjoldelen upp för mycket på låren. Och visst, det finns de som har mycket kortare kjolar än så så även på den punkten tror jag inte att nån annan reagerade. Men jag känner mig inte bekväm med så kort kjoldel.

    Så målet är att till jul ska klänningen sitta bra. Förra årat på vikt-kryssningen vägde jag ca 61 kilo. Så jag har som mål att väga ca 61 fredagen före julafton. Det innebär ca 4,6 kilo som ska bort och det är 10 veckor dit. Om jag håller disciplinen så borde det faktiskt gå även om jag har en kropp som går ner i vikt ganska sakta (även när jag är strikt). Metoden är att kostregga. Alla dagar! Lördagen får gå över kaloriramen, men det ska ändå reggas (så gott det går) så jag får siffror på hur det ligger till.
  3. Medlem sedan
    Aug 2002
    #2
    Trist med plus och bra med en plan!
  4. 2
    Trist med plus och bra med en plan!
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Lycka till med din plan och ditt konkreta mål, det tror jag är väldigt bra.

    Jag står fast vid att småslarv och utsvävande gottehelger ställer till det för dig. Får du ordning på det tror jag du har större chans att nå målet.
  6. 3
    Lycka till med din plan och ditt konkreta mål, det tror jag är väldigt bra.

    Jag står fast vid att småslarv och utsvävande gottehelger ställer till det för dig. Får du ordning på det tror jag du har större chans att nå målet.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Ja den planen kändes konkret,,,inte bara en siffra på vågen.
  8. 4
    Ja den planen kändes konkret,,,inte bara en siffra på vågen.
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Tack
    Och ja du har ju helt rätt.
  10. 5
    Tack
    Och ja du har ju helt rätt.
  11. Medlem sedan
    May 2002
    #6
    Bra med konkret plan!!!
  12. 6
    Bra med konkret plan!!!
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Bra att du har ett konkret och mätbart mål nu! Jag tycker att det verkar helt realistiskt att nå dit också. Heja heja!
  14. 7
    Bra att du har ett konkret och mätbart mål nu! Jag tycker att det verkar helt realistiskt att nå dit också. Heja heja!
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja det känns bra
  16. 8
    Ja det känns bra
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9
    Mätbart i form av siffror på vågen har jag ju haft tidigare också, men ja detta känns ännu mer konkret
  18. 9
    Mätbart i form av siffror på vågen har jag ju haft tidigare också, men ja detta känns ännu mer konkret
  19. Medlem sedan
    Jan 2006
    #10
    Låter som en bra och tydlig plan Jag har också satt upp ett mål till jul, ett betydligt större men hoppas det ska gå vägen
  20. 10
    Låter som en bra och tydlig plan Jag har också satt upp ett mål till jul, ett betydligt större men hoppas det ska gå vägen
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11
    Åh håller du målet hemligt, får vi inte veta *blev nyfiken ju*
  22. 11
    Åh håller du målet hemligt, får vi inte veta *blev nyfiken ju*
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar