Söndagsrapport
Vikt
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    Söndagsrapport

    Ger ingen detaljrapport, men dagen har varit inom kaloriramen. Idag har min bästa kompis 3 ungar varit här, de är 3, 8 och 10 år. Vi har gjort ljus och jösses så glittret har flödat Det var guldstjärnor, silverstjärnor, stjärnformat glitter, stavformat glitter, små-runda-prickar-format glitter och det var små stenar och en jäkla massa ljusgelé. Tur att jag la en pappersduk på bordet för vi hade ovanstående saker på hela bordet banne mig
    Men kul hade de och det var huvudsaken, de behöver ha lite kul i sitt liv just nu (det är ju deras mamma som är sjuk i cancer). Sen gick vi en mycket sakta promenad i skogen medan ljusen stelnade ordentligt. De bor visserligen i en håla ute på landet, men de är ändå stassar-ungar, det märks 3-åringen tyckte att skogen var jättespännande och 10-åringen tyckte att "vår" skog var så vacker

    Ungarna var på gott humör hela dagen och var jätteduktiga att lyssna på vad de skulle göra med ljusen och vänta på sin tur och sånt, men gosh vad jag märker att jag inte har småbarn hemma längre

    När jag hade skjutsat hem dem skulle jag ta hand om städningen, jag hade medvetet lämnat det tills då och inte krävt att ungarna skulle hjälpa till med den. Återigen var jag glad för pappersduken för jag skrapade av en himla massa ljusgelé från andra saker (pennor, saxar, underlägg mm) och la allt på duken som jag sen bara vek ihop och kastade

    Jag har kört 20 minuter crosstrainer hemma idag + den där promenaden med ungarna. Tror vi gick 1,2 km och det tog ca 30 minuter så det var ju inte världens snabbaste om man säger så

    Imorgon är jag ledig (tack och lov ) och jag ska ta lite sovmorgon, sen ta en promenad, sen åka och lämna blod. Efter det mellanlandar jag hos mamma och äter lunch och sen ska jag besiktiga bilen. När jag sen kommer hem ska jag okupera köksbordet med böcker och papper och fixa klart en inlämningsuppgift på den där distanskursen jag går (uppgiften ska in om 1½ vecka men det passar bra att göra den imorgon) och sen förbereda för nästa delmoment i kursen så att jag enkelt kan ta med rätt litteratur för läsning på tågresorna.

    Efter det kommer jag nog krascha i soffan eller vid datorn
    Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
    mod att förändra det jag kan,
    och förstånd att inse skillnaden.
  2. 1
    Söndagsrapport Ger ingen detaljrapport, men dagen har varit inom kaloriramen. Idag har min bästa kompis 3 ungar varit här, de är 3, 8 och 10 år. Vi har gjort ljus och jösses så glittret har flödat Det var guldstjärnor, silverstjärnor, stjärnformat glitter, stavformat glitter, små-runda-prickar-format glitter och det var små stenar och en jäkla massa ljusgelé. Tur att jag la en pappersduk på bordet för vi hade ovanstående saker på hela bordet banne mig
    Men kul hade de och det var huvudsaken, de behöver ha lite kul i sitt liv just nu (det är ju deras mamma som är sjuk i cancer). Sen gick vi en mycket sakta promenad i skogen medan ljusen stelnade ordentligt. De bor visserligen i en håla ute på landet, men de är ändå stassar-ungar, det märks 3-åringen tyckte att skogen var jättespännande och 10-åringen tyckte att "vår" skog var så vacker

    Ungarna var på gott humör hela dagen och var jätteduktiga att lyssna på vad de skulle göra med ljusen och vänta på sin tur och sånt, men gosh vad jag märker att jag inte har småbarn hemma längre

    När jag hade skjutsat hem dem skulle jag ta hand om städningen, jag hade medvetet lämnat det tills då och inte krävt att ungarna skulle hjälpa till med den. Återigen var jag glad för pappersduken för jag skrapade av en himla massa ljusgelé från andra saker (pennor, saxar, underlägg mm) och la allt på duken som jag sen bara vek ihop och kastade

    Jag har kört 20 minuter crosstrainer hemma idag + den där promenaden med ungarna. Tror vi gick 1,2 km och det tog ca 30 minuter så det var ju inte världens snabbaste om man säger så

    Imorgon är jag ledig (tack och lov ) och jag ska ta lite sovmorgon, sen ta en promenad, sen åka och lämna blod. Efter det mellanlandar jag hos mamma och äter lunch och sen ska jag besiktiga bilen. När jag sen kommer hem ska jag okupera köksbordet med böcker och papper och fixa klart en inlämningsuppgift på den där distanskursen jag går (uppgiften ska in om 1½ vecka men det passar bra att göra den imorgon) och sen förbereda för nästa delmoment i kursen så att jag enkelt kan ta med rätt litteratur för läsning på tågresorna.

    Efter det kommer jag nog krascha i soffan eller vid datorn
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2
    Alltså där de bor, hålan på landet är ett samhälle, med skolor, dagis, affärer, ett litet centrum, asfalterade gator, gatubelysning och sånt. De kan inte bara titta ut från fönstret och sen en kohage eller skogen. Så därför menar jag att de inte är riktiga lantisar
  4. 2
    Alltså där de bor, hålan på landet är ett samhälle, med skolor, dagis, affärer, ett litet centrum, asfalterade gator, gatubelysning och sånt. De kan inte bara titta ut från fönstret och sen en kohage eller skogen. Så därför menar jag att de inte är riktiga lantisar
  5. Medlem sedan
    Jan 2006
    #3
    Ni verkar ha haft en mysig dag Bra att du höll dig inom kalorieramen
  6. 3
    Ni verkar ha haft en mysig dag Bra att du höll dig inom kalorieramen
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4
    Låter som en trevlig dag men jag förstår att du är trött!
  8. 4
    Låter som en trevlig dag men jag förstår att du är trött!
  9. Medlem sedan
    Jan 2004
    #5
    Ja vi hade jättemysigt och ungarna verkade tycka att det var så kul att göra ljus
  10. 5
    Ja vi hade jättemysigt och ungarna verkade tycka att det var så kul att göra ljus
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6
    Det var jättetrevligt, men ja det märks absolut att jag inte är småbarnsförälder längre,,,,och inte dagisfröken heller
  12. 6
    Det var jättetrevligt, men ja det märks absolut att jag inte är småbarnsförälder längre,,,,och inte dagisfröken heller
  13. Medlem sedan
    Nov 2002
    #7
    Vilken dag! Vad fint att barnen kan få komma och vara hos er lite. Tycker det är hemskt när barn blir drabbade av cancer, även om de nu själva inte har sjukdomen. Tror nog att du somnade gott på söndag kväll.
  14. 7
    Vilken dag! Vad fint att barnen kan få komma och vara hos er lite. Tycker det är hemskt när barn blir drabbade av cancer, även om de nu själva inte har sjukdomen. Tror nog att du somnade gott på söndag kväll.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8
    Ja de hade så kul Och vår skog var fantastisk enligt dem
    Ja usch, barn ska helst inte behöva vara i närheten av skitsjukdomar.
  16. 8
    Ja de hade så kul Och vår skog var fantastisk enligt dem
    Ja usch, barn ska helst inte behöva vara i närheten av skitsjukdomar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar