Vanligt med VUL?
Junibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2010
    #1

    Vanligt med VUL?

    Har varit inne på lite olika forum nu sen jag fick veta att jag väntar barn och överallt skrivs det om att folk ska på VUL nu tidigt i graviditeten och jag har klurat ut att det betyder vaginalt ultraljud? Är det något ni blir erbjuda i er hemkommun eller hur kan det komma sig att så många ska på det? När jag väntade min dotter för tre år sen (och även nu antar jag) så erbjuds bara två ultraljud och jag tror det första RUL är typ i v 17-18. Eller är det så att ni ska göra någon form av fosterdiagnostik, typ KUB, och det är i samband med det som man gör det? Blir bara förvånad att det verkar vara så vedertaget, i min kommun verkar de rätt restriktiva med sådant.
  2. 1
    Vanligt med VUL? Har varit inne på lite olika forum nu sen jag fick veta att jag väntar barn och överallt skrivs det om att folk ska på VUL nu tidigt i graviditeten och jag har klurat ut att det betyder vaginalt ultraljud? Är det något ni blir erbjuda i er hemkommun eller hur kan det komma sig att så många ska på det? När jag väntade min dotter för tre år sen (och även nu antar jag) så erbjuds bara två ultraljud och jag tror det första RUL är typ i v 17-18. Eller är det så att ni ska göra någon form av fosterdiagnostik, typ KUB, och det är i samband med det som man gör det? Blir bara förvånad att det verkar vara så vedertaget, i min kommun verkar de rätt restriktiva med sådant.
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Jag har blivit erbjuden att göra 3 ultraljud + rul om jag ville göra fosterdiagnostik . Men jag tackade nej.. Tror mycket det beror på om de har undersökningar etc. Om vad som erbjuds i ens kommun.
  4. 2
    Jag har blivit erbjuden att göra 3 ultraljud + rul om jag ville göra fosterdiagnostik . Men jag tackade nej.. Tror mycket det beror på om de har undersökningar etc. Om vad som erbjuds i ens kommun.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar