Gravid men har sådan jäkla ångest..
Junibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Apr 2013
    #1

    Gravid men har sådan jäkla ångest..

    Hej på er, Grattis till alla plus och håller tummarna för att det går vägen för er alla! Jag plussade igår bim -1 så jag är en aning nervös och tror inte riktigt att det är sant. Blir 4+0 (V.5) idag. Ringde idag och bokade ett besök hos bm men det är en lång väntan till vecka 9 och mycke oro i kroppen. Sist jag var gravid var för 1,5år sedan då jag märkte det på ett vanligt gynbesök och var då i v.8. Vi visste inte riktigt vad vi ville göra så jag fick ett återbesök en månad senare och då hade fostret dött i v.9 så jag fick ett sånt där MA då som det heter (blödde inte eller något annat). Fick tabletter för att få igång aborten men det blev komplikationer och jag fick operera mig tillslut. Har en sådan obehagskänsla i magen och är rädd för att man ska hamna i samma sits igen och gå med något i magen som inte kan komma ut av sig själv. Kändes också som att hon som jag pratade med i telefon inte riktigt tog hänsyn till det trots att jag gärna velat komma in tidigare för att gå 4-5 veckor till och vänta och inga tecken på mf ger mig ångest då jag tänker att det kan vara ett MA...
  2. 1
    Gravid men har sådan jäkla ångest.. Hej på er, Grattis till alla plus och håller tummarna för att det går vägen för er alla! Jag plussade igår bim -1 så jag är en aning nervös och tror inte riktigt att det är sant. Blir 4+0 (V.5) idag. Ringde idag och bokade ett besök hos bm men det är en lång väntan till vecka 9 och mycke oro i kroppen. Sist jag var gravid var för 1,5år sedan då jag märkte det på ett vanligt gynbesök och var då i v.8. Vi visste inte riktigt vad vi ville göra så jag fick ett återbesök en månad senare och då hade fostret dött i v.9 så jag fick ett sånt där MA då som det heter (blödde inte eller något annat). Fick tabletter för att få igång aborten men det blev komplikationer och jag fick operera mig tillslut. Har en sådan obehagskänsla i magen och är rädd för att man ska hamna i samma sits igen och gå med något i magen som inte kan komma ut av sig själv. Kändes också som att hon som jag pratade med i telefon inte riktigt tog hänsyn till det trots att jag gärna velat komma in tidigare för att gå 4-5 veckor till och vänta och inga tecken på mf ger mig ångest då jag tänker att det kan vara ett MA...
  3. Medlem sedan
    Aug 2011
    #2
    Förstår din känsla, kände likadant i början av min graviditet (MA för ett år sen), hade som tur var en bra och förstående Bm, som bokade in ett VUL i v 9, och så valde jag att göra KUB (v 13). Sen kunde jag slappna av lite mer. Sist gjorde jag inte kub, och MA upptäcktes först i v 14-15...
    Nu går jag snart in i v 25 och lugnas av dagliga rörelser där inne
    Hoppas allt blir bra för din del!
  4. 2
    Förstår din känsla, kände likadant i början av min graviditet (MA för ett år sen), hade som tur var en bra och förstående Bm, som bokade in ett VUL i v 9, och så valde jag att göra KUB (v 13). Sen kunde jag slappna av lite mer. Sist gjorde jag inte kub, och MA upptäcktes först i v 14-15...
    Nu går jag snart in i v 25 och lugnas av dagliga rörelser där inne
    Hoppas allt blir bra för din del!
  5. Medlem sedan
    Apr 2013
    #3
    Skönt med någon som förstår.. och vad glad jag blir att allt gick så bra för dig =) Jag tror väl att man är konstant nojig när man precis fått ett positivt besked och fruktar över ett missfall. Känns också jobbigt att vänta. Förra gången var jag ändå glad, jag hade ju inte haft någon blödning så allt var ju bra, men tji fick jag och ja, nu kan man inte riktigt lugna sig även om det än sålänge inte skymtat blod... Ja, herregud. Om man ändå bara kunde vara lugn, andas och ta vecka för vecka.
  6. 3
    Skönt med någon som förstår.. och vad glad jag blir att allt gick så bra för dig =) Jag tror väl att man är konstant nojig när man precis fått ett positivt besked och fruktar över ett missfall. Känns också jobbigt att vänta. Förra gången var jag ändå glad, jag hade ju inte haft någon blödning så allt var ju bra, men tji fick jag och ja, nu kan man inte riktigt lugna sig även om det än sålänge inte skymtat blod... Ja, herregud. Om man ändå bara kunde vara lugn, andas och ta vecka för vecka.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar