Bra mobilabonnemang
Bokstavsbarn
  1. Anonym
    #1

    Bra mobilabonnemang

    Vår son 12 år rör sig mycket ute. Kompisarna går än hit och än dit. Vi bor inte i villa utan i ett stort hyresområde. Det har vållat problem. Men nu har vi skaffat ett mobilabonnemang genom Telenor "Under 18" - pott med surf för 99 kr. Då kan vi gå in på Mina sidor på Telenor och kolla var han befinner sig på ett ungefär. Ringarna på en karta är cirka 1 km, men man lär sig hur ringarna ser ut ungefär och var han är just då. Kan rekommendera det. Men 99 kr räcker inte men då kan man köpa till mer. Men sedan har jag också Telenor så då är det gratis inom familjen. Även när hans "pratpott" tar slut, kan han ringa mig. bäst är om hela familjen har det förstås.
  2. 1
    Bra mobilabonnemang Vår son 12 år rör sig mycket ute. Kompisarna går än hit och än dit. Vi bor inte i villa utan i ett stort hyresområde. Det har vållat problem. Men nu har vi skaffat ett mobilabonnemang genom Telenor "Under 18" - pott med surf för 99 kr. Då kan vi gå in på Mina sidor på Telenor och kolla var han befinner sig på ett ungefär. Ringarna på en karta är cirka 1 km, men man lär sig hur ringarna ser ut ungefär och var han är just då. Kan rekommendera det. Men 99 kr räcker inte men då kan man köpa till mer. Men sedan har jag också Telenor så då är det gratis inom familjen. Även när hans "pratpott" tar slut, kan han ringa mig. bäst är om hela familjen har det förstås.
  3. Medlem sedan
    Jun 2007
    #2

    Samsung har nåt likande

    det hänger ihop med telefonen då och inte abbonemanget
    Bara måste...... allt....
  4. 2
    Samsung har nåt likande det hänger ihop med telefonen då och inte abbonemanget
  5. Anonym
    #3
    Vad menar du "det hänger ihop med telefonen då..."

    Nej, det hänger ihop med abonnemanget. Vår son skulle kunna byta mobil (och flytta simkortet) och det fungerar likadant. Nu har han en jätteenkel Samsung (för 200 kr eftersom han drar bort mobiler lite nu och då) och det funkar ändå. Ev kan det bli tydligare om man har en dyrare mobil. Men 1 km radie i alla fall ungefär. Man ser en cirkel på en karta var han är.
  6. 3
    Vad menar du "det hänger ihop med telefonen då..."

    Nej, det hänger ihop med abonnemanget. Vår son skulle kunna byta mobil (och flytta simkortet) och det fungerar likadant. Nu har han en jätteenkel Samsung (för 200 kr eftersom han drar bort mobiler lite nu och då) och det funkar ändå. Ev kan det bli tydligare om man har en dyrare mobil. Men 1 km radie i alla fall ungefär. Man ser en cirkel på en karta var han är.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar