Urinvägsinfektion
Aprilbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Aug 2013
    #1

    Urinvägsinfektion

    Ååååh jag är så IRRITERAD just nu. Ringde mvc i måndags då jag misstänkte att jag hade urinvägsinfektion (har det rätt ofta). Då sa hon jag talade med att det var för sent den dagen att skicka urin på odling, men att jag skulle komma in morgonen därpå. tydligen måste det skickas på odling innan man kan få medicin när man är gravid. Åkte in igår morse med urin, sköterskan sa att det kan dröja ett dygn innan man får svar. Väntade till halv tre idag med att ringa, då fick jag telefontid kl 4. De ringde upp, jag frågade om de fått nått resultat och hon kollade och sa att ja, det fanns bakterier i urinen. Hon skulle meddela min barnmorska som skulle fixa med läkare och ringa mig och så. Har fortfarande inte hört nåt och ja, nu är ju kl snart halv sju och de slutade väl jobba vid 17 så jag får väl vänta till imorgon.


    Blir bara så jävla less på att de är så långsamma när jag faktiskt behöver medicin så att det inte händer nåt med min bebis!!! Jag är skitorolig!!! Har vart hemma från jobbet och legat i sängen hela veckan för jag vågar inne röra mig för då blir symtomen värre. Får väl vara hemma imorgon med då.


    Nån annan som haft problem med UVI under graviditeten? Jag är så orolig att min bebis inte mår bra... Är i V.17.
  2. 1
    Urinvägsinfektion Ååååh jag är så IRRITERAD just nu. Ringde mvc i måndags då jag misstänkte att jag hade urinvägsinfektion (har det rätt ofta). Då sa hon jag talade med att det var för sent den dagen att skicka urin på odling, men att jag skulle komma in morgonen därpå. tydligen måste det skickas på odling innan man kan få medicin när man är gravid. Åkte in igår morse med urin, sköterskan sa att det kan dröja ett dygn innan man får svar. Väntade till halv tre idag med att ringa, då fick jag telefontid kl 4. De ringde upp, jag frågade om de fått nått resultat och hon kollade och sa att ja, det fanns bakterier i urinen. Hon skulle meddela min barnmorska som skulle fixa med läkare och ringa mig och så. Har fortfarande inte hört nåt och ja, nu är ju kl snart halv sju och de slutade väl jobba vid 17 så jag får väl vänta till imorgon.


    Blir bara så jävla less på att de är så långsamma när jag faktiskt behöver medicin så att det inte händer nåt med min bebis!!! Jag är skitorolig!!! Har vart hemma från jobbet och legat i sängen hela veckan för jag vågar inne röra mig för då blir symtomen värre. Får väl vara hemma imorgon med då.


    Nån annan som haft problem med UVI under graviditeten? Jag är så orolig att min bebis inte mår bra... Är i V.17.
  3. Medlem sedan
    Jul 2013
    #2
    Jag åkte in till gynakuten i lördags för jag hade sååå ont! Har aldrig haft uvi när jag inte har varit gravid, men under förra grav hade jag det och då gjorde det också såhär ont i magen. Var orolig att det var sammandraningar som gjorde ont, men jag hade inte öppnat mig något och bebisen mådde bra. Läkaren såg direkt på urinen att det inte såg bra ut, och jag fick antibiotika. Det blev mycket bättre efter bara någon dag, och idag ringde han och bekräftade att det var uvi.
  4. 2
    Jag åkte in till gynakuten i lördags för jag hade sååå ont! Har aldrig haft uvi när jag inte har varit gravid, men under förra grav hade jag det och då gjorde det också såhär ont i magen. Var orolig att det var sammandraningar som gjorde ont, men jag hade inte öppnat mig något och bebisen mådde bra. Läkaren såg direkt på urinen att det inte såg bra ut, och jag fick antibiotika. Det blev mycket bättre efter bara någon dag, och idag ringde han och bekräftade att det var uvi.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar