Hur hantera andra barns egenheter ?
Stora barn
  1. Medlem sedan
    Nov 2012
    #1

    Hur hantera andra barns egenheter ?

    Knasig fråga som i sig kräver en hel del förklaring.
    Men hur ska jag som förälder hantera andra barns egenheter? Enbart vad gäller inför mina egna barn...
    Vi talar andras utåtagerande barn. Barn som skriker ut fula ord, attackerar sina syskon etc. Härliga vildbattingar helt enkelt, men med ett smärre destruktivt beteende.

    /Anha
  2. 1
    Hur hantera andra barns egenheter ? Knasig fråga som i sig kräver en hel del förklaring.
    Men hur ska jag som förälder hantera andra barns egenheter? Enbart vad gäller inför mina egna barn...
    Vi talar andras utåtagerande barn. Barn som skriker ut fula ord, attackerar sina syskon etc. Härliga vildbattingar helt enkelt, men med ett smärre destruktivt beteende.

    /Anha
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Hade "vildbattingarna" varit i mitt hem, så är det ju mina regler som gäller; d.v.s. man skriker inte, man säger inte fula ord och man slåss inte.

    Hade jag varit hemma hos en kompis, så hade jag haft väldigt svårt att hålla tyst.... Är det i en affär hade jag fått nippran och gått ut!
  4. 2
    Hade "vildbattingarna" varit i mitt hem, så är det ju mina regler som gäller; d.v.s. man skriker inte, man säger inte fula ord och man slåss inte.

    Hade jag varit hemma hos en kompis, så hade jag haft väldigt svårt att hålla tyst.... Är det i en affär hade jag fått nippran och gått ut!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar