11/7 :)
Julibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Sep 2011
    #1

    11/7 :)

    Här är en till som plussade svagt igår, starkare idag! enligt alltförföräldrars graviditetskalender är jag i v 4+1 idag! Är min andra graviditet och redan den 21:e (dvs 3 dagar efter äl) trodde jag att jag var gravid, så testat massa veckan innan BIM nu, och där var plusset igår och idag! Vi ville försöka skaffa syskon åt sonen på 10 mån, vi antog att det skulle ta uppemot 1 år,,, så vi tänkte vi sexar väl bara och inte bryr oss så mycket det bestämde vi i september,, tog sig alltså direkt så är med lite blandade känslor man sitter här nu mest chockad! MÅR illa redan gjorde inte det alls med sonen blööö, halsbränna japp! hade även en nidblödning, brösten kan jga inte säga så mycket om då jag fortfarande delammar med så det gör ju mycket! berätta om era graviditeter och LYCKA till åt oss att våra små får stanna och förgylla våra liv <3
  2. 1
    11/7 :) Här är en till som plussade svagt igår, starkare idag! enligt alltförföräldrars graviditetskalender är jag i v 4+1 idag! Är min andra graviditet och redan den 21:e (dvs 3 dagar efter äl) trodde jag att jag var gravid, så testat massa veckan innan BIM nu, och där var plusset igår och idag! Vi ville försöka skaffa syskon åt sonen på 10 mån, vi antog att det skulle ta uppemot 1 år,,, så vi tänkte vi sexar väl bara och inte bryr oss så mycket det bestämde vi i september,, tog sig alltså direkt så är med lite blandade känslor man sitter här nu mest chockad! MÅR illa redan gjorde inte det alls med sonen blööö, halsbränna japp! hade även en nidblödning, brösten kan jga inte säga så mycket om då jag fortfarande delammar med så det gör ju mycket! berätta om era graviditeter och LYCKA till åt oss att våra små får stanna och förgylla våra liv <3
  3. Medlem sedan
    Nov 2003
    #2
    Grattis! Har också en liten pojke sen förut och trodde också att det skulle ta lite längre tid att bli gravid igen. Men det tog sig relativt snabbt här också. Ja nu håller vi tummarna att allt går som det ska!
  4. 2
    Grattis! Har också en liten pojke sen förut och trodde också att det skulle ta lite längre tid att bli gravid igen. Men det tog sig relativt snabbt här också. Ja nu håller vi tummarna att allt går som det ska!
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    Jo vi får göra det usch jag lider redan av illamående dock inte så jag spyr men förra gången mådde jag som vanligt, helt hemskt ska man må illa redan så här tidigt?
  6. 3
    Jo vi får göra det usch jag lider redan av illamående dock inte så jag spyr men förra gången mådde jag som vanligt, helt hemskt ska man må illa redan så här tidigt?
  7. Medlem sedan
    Nov 2013
    #4
    Grattis! Roligt att fler plussat nu :-) jag plussade igår kväll, är v. 3+5. Inte känt av mer än ömma bröst och lite molvärk i magen. Vad har ni känt av hitills?
  8. 4
    Grattis! Roligt att fler plussat nu :-) jag plussade igår kväll, är v. 3+5. Inte känt av mer än ömma bröst och lite molvärk i magen. Vad har ni känt av hitills?
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    Började redan den 21:e okt känna av att jag var gravid,, tom antecknat haha,
    3 dagar efter när enligt kalender skulle haft äl; svettas, ont i magen, öm i skinkorna (hade så första med) varm känsla i magen, törstig men dålig aptit.
    4 dagar efter; halsbränna å trött och konstig tryck känsla i magen, å kissade extremt mycket (kan ju liksom inte va möjligt ägget har ju inte ens fäst ännu)
    11 dagar efter: sjuk i feber, trodde jag inbillade mig allt och jag brukar inte känna av min kropp så mycket, fast maler ändå att nej jag är gravid.
    13 dagar senare: svagt pluss
    idag BIM +2, illamående kissar konstant, hungrig, tycker fortfarande allt detta kommit extremt tidigt,,, förra graviditeten inga symptom alls,, ömma skinkor va de ändå jag fick då i början (gravsymptom antar det eftersom jag har så nu med haha) men fick ju barn för 10 mån sen så kanske får symptom fort då ingen anning..
    Stort grattis til plussen!!!
  10. 5
    Började redan den 21:e okt känna av att jag var gravid,, tom antecknat haha,
    3 dagar efter när enligt kalender skulle haft äl; svettas, ont i magen, öm i skinkorna (hade så första med) varm känsla i magen, törstig men dålig aptit.
    4 dagar efter; halsbränna å trött och konstig tryck känsla i magen, å kissade extremt mycket (kan ju liksom inte va möjligt ägget har ju inte ens fäst ännu)
    11 dagar efter: sjuk i feber, trodde jag inbillade mig allt och jag brukar inte känna av min kropp så mycket, fast maler ändå att nej jag är gravid.
    13 dagar senare: svagt pluss
    idag BIM +2, illamående kissar konstant, hungrig, tycker fortfarande allt detta kommit extremt tidigt,,, förra graviditeten inga symptom alls,, ömma skinkor va de ändå jag fick då i början (gravsymptom antar det eftersom jag har så nu med haha) men fick ju barn för 10 mån sen så kanske får symptom fort då ingen anning..
    Stort grattis til plussen!!!
  11. Medlem sedan
    Jul 2012
    #6
    Otroligt! Vi har också 11te Juli som BF datum till 2014. Jag delammar eftersom jag jobbar heltid sen september månad. Vi trodde också att det kanske skulle ta lite längre tid än vid första försöket.. haha.. Så vi höll på som vi brukar göra och direkt så där så blir man gravid :-) vi är hur glada som helst och än så mår jag inte illa, mådde inte illa med tjejen men hoppas att jag mår lika bra nu med andra barnet..
    Spääännande :-)
    Jag håller tummar för Er :-)
    Än så länge finns det inte så mycket att berätta men mer lär komma under vägen :-)
  12. 6
    Otroligt! Vi har också 11te Juli som BF datum till 2014. Jag delammar eftersom jag jobbar heltid sen september månad. Vi trodde också att det kanske skulle ta lite längre tid än vid första försöket.. haha.. Så vi höll på som vi brukar göra och direkt så där så blir man gravid :-) vi är hur glada som helst och än så mår jag inte illa, mådde inte illa med tjejen men hoppas att jag mår lika bra nu med andra barnet..
    Spääännande :-)
    Jag håller tummar för Er :-)
    Än så länge finns det inte så mycket att berätta men mer lär komma under vägen :-)
  13. Medlem sedan
    Dec 2011
    #7
    Jag kände av ömma bröst direkt, de växte också ganska snabbt sugen på lite godis å molande värk, typ mensvärk. Jag hade även rikliga flytningar.. kan inte komma ihåg att jag hade det med första. Är däremot väldigt trött..
    jag har första hälsokollan den 14, blir intressant att se hur värderna är lycka till alla!
  14. 7
    Jag kände av ömma bröst direkt, de växte också ganska snabbt sugen på lite godis å molande värk, typ mensvärk. Jag hade även rikliga flytningar.. kan inte komma ihåg att jag hade det med första. Är däremot väldigt trött..
    jag har första hälsokollan den 14, blir intressant att se hur värderna är lycka till alla!
  15. Medlem sedan
    Sep 2011
    #8
    Flingan32: vad kul jag delammar också
    Ja stort lycka till allesammans!
    Mitt hälsosamtal har jag den 25 november, första besök den 6:e sen kub den 27:e december (fick allt inbokat direkt när jag ringde)
  16. 8
    Flingan32: vad kul jag delammar också
    Ja stort lycka till allesammans!
    Mitt hälsosamtal har jag den 25 november, första besök den 6:e sen kub den 27:e december (fick allt inbokat direkt när jag ringde)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar