BM-besök
Februaribarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2004
    #1

    BM-besök

    Var hos bm idag. Första mätningen av magen landade på 25 cm. Glömde kolla kurvan, så jag vet inte om det är mycket eller lite, men jag tror inte att det är lite för min mage är stor Järnvärdet fick jag rekordsiffra. Hade ökat från 129 vid inskrivningen och nu var det 138. Jag har valt att testa blutsaft innan jag ger mig på järntabletter och det verkar ha funkat bra! Så nu väntar jag med järntabletter tills det behövs. Hade lite högt blodtryck, men annars var allt bra. BM sa också att nu ska man känna bebisen varje dag, annars får man åka in och kolla upp det.
  2. 1
    BM-besök Var hos bm idag. Första mätningen av magen landade på 25 cm. Glömde kolla kurvan, så jag vet inte om det är mycket eller lite, men jag tror inte att det är lite för min mage är stor Järnvärdet fick jag rekordsiffra. Hade ökat från 129 vid inskrivningen och nu var det 138. Jag har valt att testa blutsaft innan jag ger mig på järntabletter och det verkar ha funkat bra! Så nu väntar jag med järntabletter tills det behövs. Hade lite högt blodtryck, men annars var allt bra. BM sa också att nu ska man känna bebisen varje dag, annars får man åka in och kolla upp det.
  3. Medlem sedan
    Apr 2013
    #2
    Om jag inte minns fel låg jag på 26 cm på v 23+6 och var då 2 cm över kurvan. Blutsaft har gjort susen för mig också. Jätteskönt att slippa järnpiller. :-)
  4. 2
    Om jag inte minns fel låg jag på 26 cm på v 23+6 och var då 2 cm över kurvan. Blutsaft har gjort susen för mig också. Jätteskönt att slippa järnpiller. :-)
  5. Medlem sedan
    Aug 2011
    #3
    Jag var hos Bm förra veckan, minns inte cm men låg precis på kurvan
  6. 3
    Jag var hos Bm förra veckan, minns inte cm men låg precis på kurvan
  7. Medlem sedan
    Jul 2011
    #4
    Jag var hos BM igår och låg på 23cm i vecka 23+2, det var mitt på kurvan tydligen men egentligen lite för tidigt för att mäta, kurvan tror jag börjar först i v24.
  8. 4
    Jag var hos BM igår och låg på 23cm i vecka 23+2, det var mitt på kurvan tydligen men egentligen lite för tidigt för att mäta, kurvan tror jag börjar först i v24.
  9. Medlem sedan
    Dec 2011
    #5
    Ska till BM idag, ska bli spännande att kolla blodtryck och järnvärde. Har läst nånstans att sf måttet ska vara aktuell vecka +- 2 cm. Viktigast är att man följer sin egen kurva :-)
  10. 5
    Ska till BM idag, ska bli spännande att kolla blodtryck och järnvärde. Har läst nånstans att sf måttet ska vara aktuell vecka +- 2 cm. Viktigast är att man följer sin egen kurva :-)
  11. Medlem sedan
    Dec 2011
    #6
    Nu har jag också varit och kollat. Alla värden är fina, och hade sf 26, inom ramarna :-)
  12. 6
    Nu har jag också varit och kollat. Alla värden är fina, och hade sf 26, inom ramarna :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar