Vaginal förlossning efter kejsarsnitt?
Förlossning
  1. Medlem sedan
    Nov 2011
    #1

    Vaginal förlossning efter kejsarsnitt?

    Hej! Jag tänkte bara kolla om det är någon mer än jag som gjorde ett kejsarsnitt förra gången som ska föda vaginalt denna gången? Varför fick ni snitt och varför blir det vaginalt denna gången?
  2. 1
    Vaginal förlossning efter kejsarsnitt? Hej! Jag tänkte bara kolla om det är någon mer än jag som gjorde ett kejsarsnitt förra gången som ska föda vaginalt denna gången? Varför fick ni snitt och varför blir det vaginalt denna gången?
  3. Medlem sedan
    Feb 2014
    #2
    Jag födde vaginalt med mitt första barn, förlossningen gick så fort, så jag gick sönder en del (väldigt mycket, grad 3 av 4), så nästa graviditet och förlossning kommer jag att få träffa massa gynläkare och överläkare för att överväga och diskutera en lämplig förlossningsmetod för mig, men dom trodde efter mitt sista återbesök att ett snitt är att rekommendera, då ärrvävnaden spricker lättare och det är rätt mycket ärrvävnad runt i mitt underliv nu mera.

    Inte riktigt det du frågade, men en annan vinkel på det
  4. 2
    Jag födde vaginalt med mitt första barn, förlossningen gick så fort, så jag gick sönder en del (väldigt mycket, grad 3 av 4), så nästa graviditet och förlossning kommer jag att få träffa massa gynläkare och överläkare för att överväga och diskutera en lämplig förlossningsmetod för mig, men dom trodde efter mitt sista återbesök att ett snitt är att rekommendera, då ärrvävnaden spricker lättare och det är rätt mycket ärrvävnad runt i mitt underliv nu mera.

    Inte riktigt det du frågade, men en annan vinkel på det
  5. Medlem sedan
    Jun 2010
    #3
    Kanske inte riktigt samma situation då jag födde mina två första vaginalt och trean med akutsnitt (låg i ansiktsbjudning, kunde inte lägga sig rätt och hade absolut inte kunnat komma ut vaginalt). Väntar nu fyran och är helt inställd på att föda vaginalt, snitt har alltid varit en stor skräck hos mig och är det fortfarande, även fast allt fysiskt sett gick bra vid akutsnittet. Mina vaginala förlossningar har varit helt fantastiska upplevelser och jag sörjer fortfarande att jag inte fick uppleva det med trean fast det är nästan 3,5 år sedan nu.
    ♥ A 0302
    ♥ F 0508
    ♥ V 1012
    ♥ Bebis 1409
  6. 3
    Kanske inte riktigt samma situation då jag födde mina två första vaginalt och trean med akutsnitt (låg i ansiktsbjudning, kunde inte lägga sig rätt och hade absolut inte kunnat komma ut vaginalt). Väntar nu fyran och är helt inställd på att föda vaginalt, snitt har alltid varit en stor skräck hos mig och är det fortfarande, även fast allt fysiskt sett gick bra vid akutsnittet. Mina vaginala förlossningar har varit helt fantastiska upplevelser och jag sörjer fortfarande att jag inte fick uppleva det med trean fast det är nästan 3,5 år sedan nu.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar