Känner ni rörelser?
Majbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Nov 2010
    #1

    Känner ni rörelser?

    Jag tycker att jag de senaste dagarna kunnat urskilja lite aktivitet i magen som faktist inte har med tarmarna att göra. Är 15+5 idag o med dottern kände jag först något runt 18 veckan. Jag kan än inte känna något utanpå magen men de liksom fladdrar till där inne ibland..
    någon annan som känner något?
  2. 1
    Känner ni rörelser? Jag tycker att jag de senaste dagarna kunnat urskilja lite aktivitet i magen som faktist inte har med tarmarna att göra. Är 15+5 idag o med dottern kände jag först något runt 18 veckan. Jag kan än inte känna något utanpå magen men de liksom fladdrar till där inne ibland..
    någon annan som känner något?
  3. Medlem sedan
    Sep 2013
    #2
    Hej!

    Jag är i vecka 15+1 och det är mitt 1a barn, har inte känt något än men sen har jag alltid massa tarmrörelser och knorr så det kanske tar lång tid innan jag känner något..?
    Men jag bara går o väntar och längtar tills man känner något nu.
    /Kram
  4. 2
    Hej!

    Jag är i vecka 15+1 och det är mitt 1a barn, har inte känt något än men sen har jag alltid massa tarmrörelser och knorr så det kanske tar lång tid innan jag känner något..?
    Men jag bara går o väntar och längtar tills man känner något nu.
    /Kram
  5. Medlem sedan
    Aug 2013
    #3
    Jag är i vecka 14 (13+2) och igår och idag har jag känt några korta, men tydliga "fladdringar" där livmodern är, inte bubblor som när man är gasig, utan annat, som jag aldrig känt förr! Jag har annars väldigt livliga tarmar så jag vet hur mina tarmrörelser känns, men det var inte det här. ;-)
    Får se om det kommer fler! :-D
  6. 3
    Jag är i vecka 14 (13+2) och igår och idag har jag känt några korta, men tydliga "fladdringar" där livmodern är, inte bubblor som när man är gasig, utan annat, som jag aldrig känt förr! Jag har annars väldigt livliga tarmar så jag vet hur mina tarmrörelser känns, men det var inte det här. ;-)
    Får se om det kommer fler! :-D
  7. Medlem sedan
    Nov 2013
    #4
    Jag har känt fladder i magen de senaste två-tre veckorna.. mest när jag lägger mig på rygg en kort stund, det verkar den verkligen inte gilla sprattlar hejvilt.
  8. 4
    Jag har känt fladder i magen de senaste två-tre veckorna.. mest när jag lägger mig på rygg en kort stund, det verkar den verkligen inte gilla sprattlar hejvilt.
  9. Medlem sedan
    Nov 2013
    #5
    är i vecka 17+2 by the way
  10. 5
    är i vecka 17+2 by the way
  11. Medlem sedan
    Sep 2013
    #6
    Åhh va härligt själv verkar jag få vänta några veckor till tror jag innan jag känner nåt, är i 15+4 nu och magen har inte vuxit så mkt än, syns bara liten bula (jag är lång) och dessutom 1a barnet, så det är väl bara att vänta o se
  12. 6
    Åhh va härligt själv verkar jag få vänta några veckor till tror jag innan jag känner nåt, är i 15+4 nu och magen har inte vuxit så mkt än, syns bara liten bula (jag är lång) och dessutom 1a barnet, så det är väl bara att vänta o se
  13. Medlem sedan
    Nov 2010
    #7
    De kommer säker om några veckor. Sist hade jag moderkakan fram till så det dämpade nog en del. Roligt att höra er andra hur ni känner
  14. 7
    De kommer säker om några veckor. Sist hade jag moderkakan fram till så det dämpade nog en del. Roligt att höra er andra hur ni känner
  15. Medlem sedan
    Sep 2013
    #8
    Jag tror jag kände rörelser idag! Satt vid skrivbordet på jobbet och var tvungen o titta ner på magen helt förvånad, kändes ju som en alien i magen
    Det fladdrade inte eller så, utan det kändes som att den vände sig eller nåt för det tryckte liksom utåt mot magen o blev lite hårt utanpå just där.
    Kan det stämma?
  16. 8
    Jag tror jag kände rörelser idag! Satt vid skrivbordet på jobbet och var tvungen o titta ner på magen helt förvånad, kändes ju som en alien i magen
    Det fladdrade inte eller så, utan det kändes som att den vände sig eller nåt för det tryckte liksom utåt mot magen o blev lite hårt utanpå just där.
    Kan det stämma?
  17. Medlem sedan
    Nov 2013
    #9
    det kan nog stämma.. jag har slutat känna fladder, nu känns det mer som att någon "petar" på mig fast inifrån magen Känner det flera gånger om dagen, mest när jag sitter eller ligger ner. Jag köpte också en angelsound i helgen och med den kan man höra var barnet är också
  18. 9
    det kan nog stämma.. jag har slutat känna fladder, nu känns det mer som att någon "petar" på mig fast inifrån magen Känner det flera gånger om dagen, mest när jag sitter eller ligger ner. Jag köpte också en angelsound i helgen och med den kan man höra var barnet är också
  19. Medlem sedan
    Sep 2013
    #10
    Ja exakt! Bra beskrivet, det var precis så det kändes!
    Jag blev helt ställd eftersom jag inte ens känt något fladder innan så blev det en liten chock. Det var både underbart o läskigt
    Angelsound? Det måste jag googla på!
  20. 10
    Ja exakt! Bra beskrivet, det var precis så det kändes!
    Jag blev helt ställd eftersom jag inte ens känt något fladder innan så blev det en liten chock. Det var både underbart o läskigt
    Angelsound? Det måste jag googla på!
  21. Medlem sedan
    Nov 2013
    #11
    det är en enkel variant av en doppler, så att man kan höra hjärtljuden hemma det kanske är lite överdrivet men jag blir otroligt lugn när jag hör min bebis hjärtljud, speciellt när jag är lite orolig.. sedan är det lite roligt också. Man kan höra när den sparkar med.
  22. 11
    det är en enkel variant av en doppler, så att man kan höra hjärtljuden hemma det kanske är lite överdrivet men jag blir otroligt lugn när jag hör min bebis hjärtljud, speciellt när jag är lite orolig.. sedan är det lite roligt också. Man kan höra när den sparkar med.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar