Tid för kub och rul bokat
Julibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Nov 2008
    #1

    Tid för kub och rul bokat

    Om två veckor blir det kub, antar att jag är i 12+1 då. Blodproven ska jag ta senast på fredag. Rul blir näst sista januari... Fick reda på att min barnmorska är gravid också. Kul, hatar att byta mitt i, men själva mottagningen är trevlig så det blir nog bra :-)
  2. 1
    Tid för kub och rul bokat Om två veckor blir det kub, antar att jag är i 12+1 då. Blodproven ska jag ta senast på fredag. Rul blir näst sista januari... Fick reda på att min barnmorska är gravid också. Kul, hatar att byta mitt i, men själva mottagningen är trevlig så det blir nog bra :-)
  3. Medlem sedan
    Sep 2011
    #2
    Vad härligt! jag ska kub den 27/12, så längtar massa! Fick tiden redan när jag ringde så känns som om jag väntat en evighet haha, men på fredag har jag inskrivning iaf då jag är i v 9+0 (9+1 enligt barnmorskan)
  4. 2
    Vad härligt! jag ska kub den 27/12, så längtar massa! Fick tiden redan när jag ringde så känns som om jag väntat en evighet haha, men på fredag har jag inskrivning iaf då jag är i v 9+0 (9+1 enligt barnmorskan)
  5. Medlem sedan
    Nov 2008
    #3
    Jag är lite nervös jag, fick supersiffror för tre år sedan med sonen men nu... Håller tummarna att allt är ok och slipper FVP. Hade tänkt berätta för mina föräldrar på mammas födelsedag den 18:e, men det är ju dagen innan. Typiskt!!!
  6. 3
    Jag är lite nervös jag, fick supersiffror för tre år sedan med sonen men nu... Håller tummarna att allt är ok och slipper FVP. Hade tänkt berätta för mina föräldrar på mammas födelsedag den 18:e, men det är ju dagen innan. Typiskt!!!
  7. Medlem sedan
    Sep 2011
    #4
    Jag hade med fått fina siffror barnmorskan sa de på hälsosamtalet, men du ska se att det ser säkert jätte bra ut! Vi ska berätta på jul för mannens föräldrar (mina vet redan) men hade ju helst gjort ultra innan, men iaf så har jag ju gjort vul å ser de ett hjärta som slår brukar de väl båda gott har jag hört
  8. 4
    Jag hade med fått fina siffror barnmorskan sa de på hälsosamtalet, men du ska se att det ser säkert jätte bra ut! Vi ska berätta på jul för mannens föräldrar (mina vet redan) men hade ju helst gjort ultra innan, men iaf så har jag ju gjort vul å ser de ett hjärta som slår brukar de väl båda gott har jag hört
  9. Medlem sedan
    May 2011
    #5
    Har också kub den 27:e december!
    Längtar dit
  10. 5
    Har också kub den 27:e december!
    Längtar dit
  11. Medlem sedan
    Sep 2011
    #6
    Vad kul! När har du bf då?
  12. 6
    Vad kul! När har du bf då?
  13. Medlem sedan
    May 2011
    #7
    Hej!
    10 juli tror jag det är
    När har du?
  14. 7
    Hej!
    10 juli tror jag det är
    När har du?
  15. Medlem sedan
    Sep 2011
    #8
    Vad kul, enligt vissa sidor 10/7 (samt bm beräknat på sista mens) å enligt andra 11/7
  16. 8
    Vad kul, enligt vissa sidor 10/7 (samt bm beräknat på sista mens) å enligt andra 11/7
  17. Medlem sedan
    May 2011
    #9
    Jag har gjort ett antal ultraljud redan och alla bekräftar 10:e juli.
    Gulligt med en mitt-i-sommaren bebis och ändå ha sommar kvar efter den är född
  18. 9
    Jag har gjort ett antal ultraljud redan och alla bekräftar 10:e juli.
    Gulligt med en mitt-i-sommaren bebis och ändå ha sommar kvar efter den är född
  19. Medlem sedan
    Sep 2011
    #10
    Ja ska bli lite kul! Jag har ingen nära familj på min sida heller som är född på sommaren, så blir ända att fylla år då än så länge alla andra fyller typ i samma månader hahah! Men läskigt nu när första var ett vinterbarn! Vad bör man tänka extra på å så? :P
  20. 10
    Ja ska bli lite kul! Jag har ingen nära familj på min sida heller som är född på sommaren, så blir ända att fylla år då än så länge alla andra fyller typ i samma månader hahah! Men läskigt nu när första var ett vinterbarn! Vad bör man tänka extra på å så? :P
  21. Medlem sedan
    Dec 2013
    #11
    Verkar som det är standard att göra kub? Gör alla det?
  22. 11
    Verkar som det är standard att göra kub? Gör alla det?
  23. Medlem sedan
    Jul 2012
    #12
    Vi har också BF den 11te Juli så det ska bli spännade :-) längtar till KUB ultraljudet, då har också vecka 12 passerats, så man är på den säkra sidan.. morsan fick missfall flera gånger efter mig så hon trodde att det kan hända oss också.. men tror inte det.. hittills har det gått bra.. peppar peppar.. men inget är säkert förrän pyret kommer till världen egentligen..
  24. 12
    Vi har också BF den 11te Juli så det ska bli spännade :-) längtar till KUB ultraljudet, då har också vecka 12 passerats, så man är på den säkra sidan.. morsan fick missfall flera gånger efter mig så hon trodde att det kan hända oss också.. men tror inte det.. hittills har det gått bra.. peppar peppar.. men inget är säkert förrän pyret kommer till världen egentligen..
  25. Medlem sedan
    Sep 2011
    #13
    Jag va idag och gjorde, bebis va lie liten så blev flyttad 4 dagar, så nu är bf den 15 juli ist! typiskt skulle gått in i v 12+0 idag ju, nu är vi tbx på 11+2 haha :-/ men kunde ju varit värre :P
  26. 13
    Jag va idag och gjorde, bebis va lie liten så blev flyttad 4 dagar, så nu är bf den 15 juli ist! typiskt skulle gått in i v 12+0 idag ju, nu är vi tbx på 11+2 haha :-/ men kunde ju varit värre :P
  27. Medlem sedan
    May 2011
    #14
    Våran son föddes så präktigt på sin pappas 30-årsdag i januari och får vi behålla bf-datum och jag skulle gå över lika många dagar som med första så kommer bebis på min lillebrors födelsedag. Men det är ju inte så troligt :P Annars känner jag som dig, det känns lite konstigt på något vis, kommer man att vara helt novis nu när man får ett sommarbarn?
  28. 14
    Våran son föddes så präktigt på sin pappas 30-årsdag i januari och får vi behålla bf-datum och jag skulle gå över lika många dagar som med första så kommer bebis på min lillebrors födelsedag. Men det är ju inte så troligt :P Annars känner jag som dig, det känns lite konstigt på något vis, kommer man att vara helt novis nu när man får ett sommarbarn?
  29. Medlem sedan
    Nov 2008
    #15
    Huvudsaken allt var bra och nu har du kommit längre :-) Men jag vet, heliga gränsen liksom, man tror att man har klarat den och så får man backa... taskigt ;-)
  30. 15
    Huvudsaken allt var bra och nu har du kommit längre :-) Men jag vet, heliga gränsen liksom, man tror att man har klarat den och så får man backa... taskigt ;-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar