Evig väntan och ny här!
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    Evig väntan och ny här!

    Slutade med mina p-piller i juni innan midsommar och fick min första mens i mitten på november. Har haft kontakt med kvinnohälsovården då jag tyckt att det tagit så lång tid. Men de gör ingenting inom ett halvår... det bästa är om den kommer igång av sig själv och nu äntligen! Hopps den fotsätter regelbundet så att man kan ha lite koll för jag har ju ingen aning om hur min menscykel är nu.... Aldrig förr har man väl blivit så lycklig av att få mens =) haha! Har precis klickat hem lite ägglossningstester och gravtester som kan vara bara att ha hemma i byrålådan när det blir dags.... Har dock enormt ömma bröst för tillfället, kanske ÄL? Har aldrig haft ömma bröst under tiden jag ätit p-piller men man har ju heller aldrig haft "riktig" ÄL då. Hoppas storken kommer till oss snart, men jag har lovat mig själv att inte stressa upp mig. Kul med ett forum å kunna skriva av sig lite, känner att jag inte riktigt kan prata om detta med mina vänner... tycker det är känsligt. Hur gör ni?
  2. 1
    Evig väntan och ny här! Slutade med mina p-piller i juni innan midsommar och fick min första mens i mitten på november. Har haft kontakt med kvinnohälsovården då jag tyckt att det tagit så lång tid. Men de gör ingenting inom ett halvår... det bästa är om den kommer igång av sig själv och nu äntligen! Hopps den fotsätter regelbundet så att man kan ha lite koll för jag har ju ingen aning om hur min menscykel är nu.... Aldrig förr har man väl blivit så lycklig av att få mens =) haha! Har precis klickat hem lite ägglossningstester och gravtester som kan vara bara att ha hemma i byrålådan när det blir dags.... Har dock enormt ömma bröst för tillfället, kanske ÄL? Har aldrig haft ömma bröst under tiden jag ätit p-piller men man har ju heller aldrig haft "riktig" ÄL då. Hoppas storken kommer till oss snart, men jag har lovat mig själv att inte stressa upp mig. Kul med ett forum å kunna skriva av sig lite, känner att jag inte riktigt kan prata om detta med mina vänner... tycker det är känsligt. Hur gör ni?
  3. Nr 4 under 2014
    #2
    Välkommen och vad skönt att mensen "äntligen" har kommit Har inte heller några vänner som jag kan dela och planera tillsammans med då dom flesta redan är klara med bebisverkstaden. Får väl hoppas att vi ses i nån av ankomstgrupperna snart
  4. 2
    Välkommen och vad skönt att mensen "äntligen" har kommit Har inte heller några vänner som jag kan dela och planera tillsammans med då dom flesta redan är klara med bebisverkstaden. Får väl hoppas att vi ses i nån av ankomstgrupperna snart
  5. Medlem sedan
    Dec 2013
    #3
    Hej jag är också ny här och känner som, du jag har inte heller något jag kan prata med inte ens min sambo verkar förstå, lite till vis del men inte alls på den nivå som jag skulle vilja. Han tycker vara att jag är larvig och stressar upp mig i onödan och att det är det som göt att vi inte blir gravida. Vi är inne på 5:e försöket efter att ha tagit ut en kopparspiral i slutet av augusti. och som sagt denna eviga längtan den tär på en.
  6. 3
    Hej jag är också ny här och känner som, du jag har inte heller något jag kan prata med inte ens min sambo verkar förstå, lite till vis del men inte alls på den nivå som jag skulle vilja. Han tycker vara att jag är larvig och stressar upp mig i onödan och att det är det som göt att vi inte blir gravida. Vi är inne på 5:e försöket efter att ha tagit ut en kopparspiral i slutet av augusti. och som sagt denna eviga längtan den tär på en.
  7. Medlem sedan
    Dec 2013
    #4
    Hur går det för er? Jag vet inte riktigt om jag kan säga att vi har börjat "försöka" ännu.. då jag ännu inte riktigt har koll på min menscykel efter att mensen har kommit igång efter jag slutade med p-piller... Har haft mens nr 2 och borde ha ägglossning eller om jag möjligtvis har haft den redan... Vi försöker i all fall ha sex regelbundet, får se om mensen kommer januari eller ej, skulle ju vara för bra för att vara sant om den inte skulle komma....
  8. 4
    Hur går det för er? Jag vet inte riktigt om jag kan säga att vi har börjat "försöka" ännu.. då jag ännu inte riktigt har koll på min menscykel efter att mensen har kommit igång efter jag slutade med p-piller... Har haft mens nr 2 och borde ha ägglossning eller om jag möjligtvis har haft den redan... Vi försöker i all fall ha sex regelbundet, får se om mensen kommer januari eller ej, skulle ju vara för bra för att vara sant om den inte skulle komma....
  9. Redo för 2:an
    #5
    Välkommen!!! Har inte heller någon jag pratar med om bebisverkstaden annat än härinne (och sambon lite förstås). Påbörjar mitt 6:e försök att få till nr 2 nu, då mensen (väntad men mycket ovälkommen) dök upp igen idag
  10. 5
    Välkommen!!! Har inte heller någon jag pratar med om bebisverkstaden annat än härinne (och sambon lite förstås). Påbörjar mitt 6:e försök att få till nr 2 nu, då mensen (väntad men mycket ovälkommen) dök upp igen idag
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar