IVT? Nervös!!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    IVT? Nervös!!

    Hej!
    Jag ska vid min nästa mens som är planerad imorgon börja äta ppiller för att styra ägglossning osv.
    Jag är galet nervös över det som ska komma, vad gäller behandlingen. Både nervös för fysisk och psykisk smärta.

    Hur har det gått för er som genomfört detta? Ge gärna lite tips om ni har något sådant..
    Och, rekommenderas det att äta folsyra under behandlingen?

    Mvh
  2. 1
    IVT? Nervös!! Hej!
    Jag ska vid min nästa mens som är planerad imorgon börja äta ppiller för att styra ägglossning osv.
    Jag är galet nervös över det som ska komma, vad gäller behandlingen. Både nervös för fysisk och psykisk smärta.

    Hur har det gått för er som genomfört detta? Ge gärna lite tips om ni har något sådant..
    Och, rekommenderas det att äta folsyra under behandlingen?

    Mvh
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #2
    Skrev fel såg jag också.. men ni vet vad jag menade
  4. 2
    Skrev fel såg jag också.. men ni vet vad jag menade
  5. Medlem sedan
    Apr 2009
    #3
    Grattis vad kul!
    Hoppas att er behandling går fint!
    Vi har gjort en ivf behandling. Och jag tyckte nedregleringen var det jobbigaste.
    Sprutorna gick jättebra. Äggplocket känns ju helt klart men man får smärtstillande.
    kram och lycka till!
  6. 3
    Grattis vad kul!
    Hoppas att er behandling går fint!
    Vi har gjort en ivf behandling. Och jag tyckte nedregleringen var det jobbigaste.
    Sprutorna gick jättebra. Äggplocket känns ju helt klart men man får smärtstillande.
    kram och lycka till!
  7. Medlem sedan
    Dec 2013
    #4
    Hej tack för svar!
    Nedreglering? Har jag inte hört något om än så länge, vad menas med det? hehe...
  8. 4
    Hej tack för svar!
    Nedreglering? Har jag inte hört något om än så länge, vad menas med det? hehe...
  9. Medlem sedan
    Dec 2013
    #5
    Såg att du svarade på min nästa fråga också i andra tråden..
    Ok, jag ska inte ta någon nässpray utan endast sprutor! Känns väl inte så kul att sticka sig själv haha.. får be sambon kanske :P
  10. 5
    Såg att du svarade på min nästa fråga också i andra tråden..
    Ok, jag ska inte ta någon nässpray utan endast sprutor! Känns väl inte så kul att sticka sig själv haha.. får be sambon kanske :P
  11. Medlem sedan
    May 2013
    #6
    Jag och min man genomgick fyra IVF innan vi till slut blev gravida. Även om jag är spruträdd och äggplocken känns så var det psykiska delen det jobbigast för mig/oss. Vi har hela tiden varit väldigt öppna med att vi har svårt att få barn och att vi försöker via IVF vilket har varit väldigt skönt - vi har fått ett enormt stöd av både kollegor och vänner. Det finns miljoner tips på vad man ska göra/inte göra. Mitt tips är att lita på din magkänsla och vara väldigt öppen med din partner. Berätta för varandra om era känslor, tankar och rädsla genom hela processen. Våga också prata om "vad gör vi om detta misslyckas".

    Jag rekommenderades att äta extra folsyra men tror att de ändrat sig nu…

    Hör gärna av dig om du har fler funderingar.
  12. 6
    Jag och min man genomgick fyra IVF innan vi till slut blev gravida. Även om jag är spruträdd och äggplocken känns så var det psykiska delen det jobbigast för mig/oss. Vi har hela tiden varit väldigt öppna med att vi har svårt att få barn och att vi försöker via IVF vilket har varit väldigt skönt - vi har fått ett enormt stöd av både kollegor och vänner. Det finns miljoner tips på vad man ska göra/inte göra. Mitt tips är att lita på din magkänsla och vara väldigt öppen med din partner. Berätta för varandra om era känslor, tankar och rädsla genom hela processen. Våga också prata om "vad gör vi om detta misslyckas".

    Jag rekommenderades att äta extra folsyra men tror att de ändrat sig nu…

    Hör gärna av dig om du har fler funderingar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar