pappan gillar inte döttrarnas karriär
Pappasnack
  1. Medlem sedan
    Oct 2012
    #1

    pappan gillar inte döttrarnas karriär

    mina döttrar på 4 år har alltid gillat skönhet och mode, när de var 2 år gjorde dom söta miner och älskade att leka och vara framför kameran och då valde jag att låta dem bli modeller men också delta i skönhetstävlingar som hade bestämt att dem skulle göra innan de föddes. Nu har tjejerna hållit på med skönhetstävlingar och modelling i snart 3 år och dom älskar det ännu, dom är också framgångsrika I USA och jag vill inte att dom ska tappa sina talanger för att pappan inte gillar det, hur ska jag få pappan att tycka det är okej att mina tjejer tävlar i skönhet och älskar att ara framför kameran? snälla hjälp mig nu ni pappor som finns här på aff jag behöver erat tänk. gör jag det rätta för mina barn eller plågar jag dem och hur ska jag göra i framtiden?
  2. 1
    pappan gillar inte döttrarnas karriär mina döttrar på 4 år har alltid gillat skönhet och mode, när de var 2 år gjorde dom söta miner och älskade att leka och vara framför kameran och då valde jag att låta dem bli modeller men också delta i skönhetstävlingar som hade bestämt att dem skulle göra innan de föddes. Nu har tjejerna hållit på med skönhetstävlingar och modelling i snart 3 år och dom älskar det ännu, dom är också framgångsrika I USA och jag vill inte att dom ska tappa sina talanger för att pappan inte gillar det, hur ska jag få pappan att tycka det är okej att mina tjejer tävlar i skönhet och älskar att ara framför kameran? snälla hjälp mig nu ni pappor som finns här på aff jag behöver erat tänk. gör jag det rätta för mina barn eller plågar jag dem och hur ska jag göra i framtiden?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Nåja

    Det är väl OK om de gillar det men givetvis är det inte deras beslut utan ditt beslut att låta dem vara med i tävlingar. Så länge skolarbetet inte blir lidande, de gillar det och deras framtida karriär inte är beroende av deras utseende så må det väl vara hänt. Å andra sidan ser jag inte riktigt hur skolarbetet inte kan bli lidande om de tävlar i USA? Är det enbart på sommarlovet?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Nåja Det är väl OK om de gillar det men givetvis är det inte deras beslut utan ditt beslut att låta dem vara med i tävlingar. Så länge skolarbetet inte blir lidande, de gillar det och deras framtida karriär inte är beroende av deras utseende så må det väl vara hänt. Å andra sidan ser jag inte riktigt hur skolarbetet inte kan bli lidande om de tävlar i USA? Är det enbart på sommarlovet?
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Njaae som Christopher påpekade...

    så kan de ju inte tävla om inte du anmäler dom vilket ger mig vibbrar att du är drivande. Du skriver också "hur ska jag få pappan att tycka det är okej att mina tjejer tävlar".....vadå mina? är det inte era döttrar?

    Jag tror du får ta dig en liten funderare hur du säger och hur du agerar, du måste acceptera att han inte gillar detta, det har han all rätt att göra, precis lika mycket som du gillar.

    Ska ni komma någonstans så tror jag ni måste fokusera på hur ni kan nå en lösning som kan passa er båda, hamna inte i en rätt eller feldiskussion, sånt leder bara till pajkastning på låg nivå och då är ni alla förlorare.

    Personligen är jag starkt anti till sådan här dockteater så jag kan på ett sätt förstå din man så jag kanske inte borde svarat på detta egentligen.


    mina döttrar på 4 år har alltid gillat skönhet och mode, när de var 2 år gjorde dom söta miner och älskade att leka och vara framför kameran och då valde jag att låta dem bli modeller men också delta i skönhetstävlingar som hade bestämt att dem skulle göra innan de föddes. Nu har tjejerna hållit på med skönhetstävlingar och modelling i snart 3 år och dom älskar det ännu, dom är också framgångsrika I USA och jag vill inte att dom ska tappa sina talanger för att pappan inte gillar det, hur ska jag få pappan att tycka det är okej att mina tjejer tävlar i skönhet och älskar att ara framför kameran? snälla hjälp mig nu ni pappor som finns här på aff jag behöver erat tänk. gör jag det rätta för mina barn eller plågar jag dem och hur ska jag göra i framtiden?
    Same shit different day.
    Hänger här dygnet runt, alla dagar på året.

    Är du en utav idioterna....ja då kan du dra åt helvete.
  6. 3
    Njaae som Christopher påpekade... så kan de ju inte tävla om inte du anmäler dom vilket ger mig vibbrar att du är drivande. Du skriver också "hur ska jag få pappan att tycka det är okej att mina tjejer tävlar".....vadå mina? är det inte era döttrar?

    Jag tror du får ta dig en liten funderare hur du säger och hur du agerar, du måste acceptera att han inte gillar detta, det har han all rätt att göra, precis lika mycket som du gillar.

    Ska ni komma någonstans så tror jag ni måste fokusera på hur ni kan nå en lösning som kan passa er båda, hamna inte i en rätt eller feldiskussion, sånt leder bara till pajkastning på låg nivå och då är ni alla förlorare.

    Personligen är jag starkt anti till sådan här dockteater så jag kan på ett sätt förstå din man så jag kanske inte borde svarat på detta egentligen.


    mina döttrar på 4 år har alltid gillat skönhet och mode, när de var 2 år gjorde dom söta miner och älskade att leka och vara framför kameran och då valde jag att låta dem bli modeller men också delta i skönhetstävlingar som hade bestämt att dem skulle göra innan de föddes. Nu har tjejerna hållit på med skönhetstävlingar och modelling i snart 3 år och dom älskar det ännu, dom är också framgångsrika I USA och jag vill inte att dom ska tappa sina talanger för att pappan inte gillar det, hur ska jag få pappan att tycka det är okej att mina tjejer tävlar i skönhet och älskar att ara framför kameran? snälla hjälp mig nu ni pappor som finns här på aff jag behöver erat tänk. gör jag det rätta för mina barn eller plågar jag dem och hur ska jag göra i framtiden?
  7. Medlem sedan
    Oct 2012
    #4
    Vi bor i USA och tävlingarna är bara på helger och så blir inte skolan lidande. Det är såklart jag som väljer vilka tävlingar dem ska vara med i och vilka som passar dem med de andra deltagarna och liknande.
  8. 4
    Vi bor i USA och tävlingarna är bara på helger och så blir inte skolan lidande. Det är såklart jag som väljer vilka tävlingar dem ska vara med i och vilka som passar dem med de andra deltagarna och liknande.
  9. Medlem sedan
    Oct 2012
    #5
    Jag är drivande och det kanske märks men säger någon av dem en dag att de inte vill mer så kommer inte jag tvinga dem. Alycesaundra och Giavanna är såklart vår tjejer men som en vana när man pratar om dem själv så blir de lätt mina tjejer.
  10. 5
    Jag är drivande och det kanske märks men säger någon av dem en dag att de inte vill mer så kommer inte jag tvinga dem. Alycesaundra och Giavanna är såklart vår tjejer men som en vana när man pratar om dem själv så blir de lätt mina tjejer.
  11. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #6

    OK

    Jag delar likväl en del av pappans tveksamhet. Så länge de tycker att det är kul så för all del. Det man kan invända är att de inte skall få för sig att skönhet är en karriär utan den är något som byggs av resultaten i skolan. Hur vacker man än är så blir det en kortvarig karriär jämfört med ett yrkesliv.

    Så att så länge du bara ser till att flickorna prioriterar skolan så är det väl OK. Se till det och se till att pappan får reda på det så tror jag nog att hans invändningar kan minska.

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  12. 6
    OK Jag delar likväl en del av pappans tveksamhet. Så länge de tycker att det är kul så för all del. Det man kan invända är att de inte skall få för sig att skönhet är en karriär utan den är något som byggs av resultaten i skolan. Hur vacker man än är så blir det en kortvarig karriär jämfört med ett yrkesliv.

    Så att så länge du bara ser till att flickorna prioriterar skolan så är det väl OK. Se till det och se till att pappan får reda på det så tror jag nog att hans invändningar kan minska.
  13. Medlem sedan
    Aug 2006
    #7
    Jag tycker att det är sjukt med skönhetstävlingar, att tillmäta utseende så stor betydelse. Att redan låta barn tävla i "skönhet", ja jag kan knappt tro att det är sant att folk går med på det.
    Sen tycker jag också det är stötande att tala om "karriär" för 4-åringar, men vi kanske menar olika saker med detta ord.
    Hursomhelst tycker jag att du ska sluta låta dina barn delta i skönhetstävlingar. Att tycka att det är roligt med kläder och att göra miner framför kameran är en annan sak.
  14. 7
    Jag tycker att det är sjukt med skönhetstävlingar, att tillmäta utseende så stor betydelse. Att redan låta barn tävla i "skönhet", ja jag kan knappt tro att det är sant att folk går med på det.
    Sen tycker jag också det är stötande att tala om "karriär" för 4-åringar, men vi kanske menar olika saker med detta ord.
    Hursomhelst tycker jag att du ska sluta låta dina barn delta i skönhetstävlingar. Att tycka att det är roligt med kläder och att göra miner framför kameran är en annan sak.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar