Kommer ni träna under graviditeten?
Augustibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    Kommer ni träna under graviditeten?

    Och vad i så fall?
    Själv har jag tänkt stärka bål och rygg och försöka hålla kondis uppe.
    Har inte tränat under mina tidigare graviditeter, känner mig svag,framförallt i bål.

    Tips på träningssidor, olika träningsformer mottages varmt
  2. 1
    Kommer ni träna under graviditeten? Och vad i så fall?
    Själv har jag tänkt stärka bål och rygg och försöka hålla kondis uppe.
    Har inte tränat under mina tidigare graviditeter, känner mig svag,framförallt i bål.

    Tips på träningssidor, olika träningsformer mottages varmt
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #2
    Ja jag har funderat på det, men det beror mycket på hur jag mår...just nu känns det mesta jobbigt tyvärr. Men ska ta en massa promenader iallafall så länge det går.
  4. 2
    Ja jag har funderat på det, men det beror mycket på hur jag mår...just nu känns det mesta jobbigt tyvärr. Men ska ta en massa promenader iallafall så länge det går.
  5. Medlem sedan
    Apr 2013
    #3
    jag är en riktig latmask, men ska försöka ut å gå 2-3 ggr/vecka iaf. och börja cykla till jobbet igen. så länge snön håller sig på avstånd!
  6. 3
    jag är en riktig latmask, men ska försöka ut å gå 2-3 ggr/vecka iaf. och börja cykla till jobbet igen. så länge snön håller sig på avstånd!
  7. Medlem sedan
    May 2013
    #4
    Absolut! EN forlossning jämförs ju med ett marathonlopp, så jag träningsladdar :-) Förlossningen blir ju också lättare om man är tränad har jag läst vilket verkar vettigt. Jag styrketränar, kör cardio på crosstrainer, övningar för inre magmusklerna och zumba. Nån promenad ibland. Jag kör på i samma tempo så länge jag orkar (har haft en svacka nu pga illamående) men ökar inte vikterna/intensiteten. Min barnmorska säger att flåset blir sämre men det är ingen orsak till att sluta röra på sig, att bli ordentligt andfådd är inte farligt på något sätt. Däremot ska man undvika att lyfta för tungt, börja med nya sporter som kroppen inte är van med och att träna de yttre magmusklerna.
  8. 4
    Absolut! EN forlossning jämförs ju med ett marathonlopp, så jag träningsladdar :-) Förlossningen blir ju också lättare om man är tränad har jag läst vilket verkar vettigt. Jag styrketränar, kör cardio på crosstrainer, övningar för inre magmusklerna och zumba. Nån promenad ibland. Jag kör på i samma tempo så länge jag orkar (har haft en svacka nu pga illamående) men ökar inte vikterna/intensiteten. Min barnmorska säger att flåset blir sämre men det är ingen orsak till att sluta röra på sig, att bli ordentligt andfådd är inte farligt på något sätt. Däremot ska man undvika att lyfta för tungt, börja med nya sporter som kroppen inte är van med och att träna de yttre magmusklerna.
  9. Medlem sedan
    Apr 2010
    #5
    Absolut! Lättare promenader och övningar med hantlar för att hålla sig i trim
  10. 5
    Absolut! Lättare promenader och övningar med hantlar för att hålla sig i trim
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Jag älskar att träna. Men tränade inget min förra graviditet. Känner mig inte sugen på det denna gång heller. :P
  12. 6
    Jag älskar att träna. Men tränade inget min förra graviditet. Känner mig inte sugen på det denna gång heller. :P
  13. Medlem sedan
    Jan 2014
    #7
    Jag jobbar som sjukgymnast och tränar vanligtvis ca 5 dagar per vecka. Innan jag blev gravid hade jag viss förståelse för att gravida inte orkade träna osv men som jag själv mått hittills under denna graviditet är jag nu heeeelt insatt i varför folk inte orkar. Jag har kräkts i mängder och mått jättedåligt, inte haft en chans att träna.

    Hade såklart planerat att vara en fit morsa och träna på precis som vanligt.... tänk va fel man kan ha Jag kommer att känna mig för, har förlängt mitt gymkort ett år och tänker gå dit när det känns rätt, förhoppningsvis iaf 2 dagar per vecka. Är även löpare och ska fortsätta med detta så länge jag klarar. Brukar springa upp mot 2 mil i stöten men detta är helt omöjligt nu- dels orkesmässigt men även pga. att jag blir så förbannat pissnödig efter 5 km.. så får anpassa träningen efter hur kroppen reagerar. Jag tänker inte springa tills jag kräks som jag gjort tidigare... Det finns inget hälsosamt med det... Lycka till med er träning!
  14. 7
    Jag jobbar som sjukgymnast och tränar vanligtvis ca 5 dagar per vecka. Innan jag blev gravid hade jag viss förståelse för att gravida inte orkade träna osv men som jag själv mått hittills under denna graviditet är jag nu heeeelt insatt i varför folk inte orkar. Jag har kräkts i mängder och mått jättedåligt, inte haft en chans att träna.

    Hade såklart planerat att vara en fit morsa och träna på precis som vanligt.... tänk va fel man kan ha Jag kommer att känna mig för, har förlängt mitt gymkort ett år och tänker gå dit när det känns rätt, förhoppningsvis iaf 2 dagar per vecka. Är även löpare och ska fortsätta med detta så länge jag klarar. Brukar springa upp mot 2 mil i stöten men detta är helt omöjligt nu- dels orkesmässigt men även pga. att jag blir så förbannat pissnödig efter 5 km.. så får anpassa träningen efter hur kroppen reagerar. Jag tänker inte springa tills jag kräks som jag gjort tidigare... Det finns inget hälsosamt med det... Lycka till med er träning!
  15. Medlem sedan
    Sep 2009
    #8

    Kommer ni träna under graviditeten?

    Ja, jag ska försöka hålla igång konditionen, även om det är svårt m motivationen efter uppehåll pga illamående och att man känner sig tröttare. Fortsätter så länge jag orkar med Indoor walking som innan graviditeten, men jag måste erkänna att jag kanske inte tar i lika mkt som tidigare. Tror definitivt att det är en fördel med bra flås till förlossningen. Men man måste ju känna efter vad som känns bra i kroppen! Sen borde jag styrketräna mera...
  16. 8
    Kommer ni träna under graviditeten? Ja, jag ska försöka hålla igång konditionen, även om det är svårt m motivationen efter uppehåll pga illamående och att man känner sig tröttare. Fortsätter så länge jag orkar med Indoor walking som innan graviditeten, men jag måste erkänna att jag kanske inte tar i lika mkt som tidigare. Tror definitivt att det är en fördel med bra flås till förlossningen. Men man måste ju känna efter vad som känns bra i kroppen! Sen borde jag styrketräna mera...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar