Åhh vad jag längtar till
Julibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Mar 2000
    #1

    Åhh vad jag längtar till

    Ultraljudet nu. Hoppas på att få veta könet med :-)
  2. 1
    Åhh vad jag längtar till Ultraljudet nu. Hoppas på att få veta könet med :-)
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #2
    Jag med Ska dit nästa vecka, spännande...
  4. 2
    Jag med Ska dit nästa vecka, spännande...
  5. Medlem sedan
    Sep 2011
    #3
    Vad kul! får ni reda på det i era landsting, här berättar de inte, fast första graviditeten ville jag inte veta heller, nu är jag mer tveksam, haha! va bomb säker på att första va en pojke drömde det i v 10 å då va jag säker sen ut kom en liten pojke med, denna gång har jag ingen aning :P så skulle va lite roligt att titta efter men vet inte om jag ens skulle våga fråga dem :P
  6. 3
    Vad kul! får ni reda på det i era landsting, här berättar de inte, fast första graviditeten ville jag inte veta heller, nu är jag mer tveksam, haha! va bomb säker på att första va en pojke drömde det i v 10 å då va jag säker sen ut kom en liten pojke med, denna gång har jag ingen aning :P så skulle va lite roligt att titta efter men vet inte om jag ens skulle våga fråga dem :P
  7. Medlem sedan
    Mar 2000
    #4

    I västerås

    Har de inte talat om kön förut när jag väntat min tidigare barn. Har hört att de ändrat dxn policyn nu, får se vad de säger vi kommer fråga iallafall. Har ju 2 killar o 2 tjejer tidigare. Är så nyfiken har tid 21 Januari
  8. 4
    I västerås Har de inte talat om kön förut när jag väntat min tidigare barn. Har hört att de ändrat dxn policyn nu, får se vad de säger vi kommer fråga iallafall. Har ju 2 killar o 2 tjejer tidigare. Är så nyfiken har tid 21 Januari
  9. Medlem sedan
    Sep 2011
    #5
    Åh vad spännande :P jag är så feg haha så kommer inte våga fråga tror jag rädd att de blir tjuriga, :P första grav sa ju hon ul sköterskan han verkar må bra eller något sånt så mannen reagerade å ba är dte ne han alltså, då vart hon skit sur åh bara ne det vet man inte (riktigt snäste haha) men ska ju gå på extra ul så kanske törs fråga då i v 22 ist hehe :P
  10. 5
    Åh vad spännande :P jag är så feg haha så kommer inte våga fråga tror jag rädd att de blir tjuriga, :P första grav sa ju hon ul sköterskan han verkar må bra eller något sånt så mannen reagerade å ba är dte ne han alltså, då vart hon skit sur åh bara ne det vet man inte (riktigt snäste haha) men ska ju gå på extra ul så kanske törs fråga då i v 22 ist hehe :P
  11. Medlem sedan
    Nov 2008
    #6
    Bara två veckors väntan då! Tre för mig... Känner absolut inte att det lutar åt nåt håll. Mycket frustrerande ;-) fast det spelar ingen roll ändå vad det blir och ändå kan jag knappt hålla mig. Slutar ändå med att jag lägger mig på nivån "hoppas allt är ok i magen" när det väl gäller :-)
  12. 6
    Bara två veckors väntan då! Tre för mig... Känner absolut inte att det lutar åt nåt håll. Mycket frustrerande ;-) fast det spelar ingen roll ändå vad det blir och ändå kan jag knappt hålla mig. Slutar ändå med att jag lägger mig på nivån "hoppas allt är ok i magen" när det väl gäller :-)
  13. Medlem sedan
    Nov 2008
    #7
    Vi har precis köpt landställe i Västmanland och ett tag funderade jag på om jag skulle föda i Västerås :-) tills jag körde vägen hem via Västerås härom dan och insåg att jag skulle få sitta i bil med värkar i typ 40 min... (läs föda i bilen/i diket) så där rök den romantiska landet-drömmen-förlossningen. Jag får nog gott föda på hemmaplan och sedan bege mig till vackrare omgivningar med lilla bebben :-) Eller skulle man våga sig på en hemförlossning kanske? Närå, inte efter min senaste upplevelse...
  14. 7
    Vi har precis köpt landställe i Västmanland och ett tag funderade jag på om jag skulle föda i Västerås :-) tills jag körde vägen hem via Västerås härom dan och insåg att jag skulle få sitta i bil med värkar i typ 40 min... (läs föda i bilen/i diket) så där rök den romantiska landet-drömmen-förlossningen. Jag får nog gott föda på hemmaplan och sedan bege mig till vackrare omgivningar med lilla bebben :-) Eller skulle man våga sig på en hemförlossning kanske? Närå, inte efter min senaste upplevelse...
  15. Hjärtapåsnöre
    #8
    Det hoppas vi också få reda på så småningom, könet :-) Inte för att det är superviktigt men så slipper alla spekulera. Men här har man inte varit glad åt att berätta det förut, vilket jag tycker är lite dumt och det är så genant att fråga för man vet inte riktigt hur de kommer att reagera.
  16. 8
    Det hoppas vi också få reda på så småningom, könet :-) Inte för att det är superviktigt men så slipper alla spekulera. Men här har man inte varit glad åt att berätta det förut, vilket jag tycker är lite dumt och det är så genant att fråga för man vet inte riktigt hur de kommer att reagera.
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    åh jaha

    ja vi har också 40 min in till Västerås, är livrädd för att föda i bilen då jag har 3 supersnabba förlossningar bakom mig, vi har precis hunnit komma innanför dörrarna så har jag börjat krysta och då åkte vi så fort jag kände första värken de 2 sista gångerna. Har aldrig haft nå förvärkar utan när jag känt mensvärk så har det gått snabbt sen
  18. 9
    åh jaha ja vi har också 40 min in till Västerås, är livrädd för att föda i bilen då jag har 3 supersnabba förlossningar bakom mig, vi har precis hunnit komma innanför dörrarna så har jag börjat krysta och då åkte vi så fort jag kände första värken de 2 sista gångerna. Har aldrig haft nå förvärkar utan när jag känt mensvärk så har det gått snabbt sen
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    De har inte

    velat sagt nått i Västerås heller men har hört att de ändrat på det. Kanske beror på vilken BM eller sköterska man får? Vi har 2 killar o 2 tjejer så oss spelar det absolute ingen roll :-)
  20. 10
    De har inte velat sagt nått i Västerås heller men har hört att de ändrat på det. Kanske beror på vilken BM eller sköterska man får? Vi har 2 killar o 2 tjejer så oss spelar det absolute ingen roll :-)
  21. Medlem sedan
    Nov 2008
    #11
    Men om du klarar det så... Nu blev jag lite sugen på att kanske våga. Bara mannen tar och skaffar körkort, jag kan ju inte köra OCKSÅ!
  22. 11
    Men om du klarar det så... Nu blev jag lite sugen på att kanske våga. Bara mannen tar och skaffar körkort, jag kan ju inte köra OCKSÅ!
  23. Medlem sedan
    Mar 2000
    #12

    Haha nä

    Det skulle jag aldrig klara med värkar :-)
    Min fasa är att mannen är på jobbet när det sätter igång, han jobbar i Västerås
  24. 12
    Haha nä Det skulle jag aldrig klara med värkar :-)
    Min fasa är att mannen är på jobbet när det sätter igång, han jobbar i Västerås
  25. Medlem sedan
    Nov 2008
    #13
    Men var bor du då? Vi kanske kan samåka, turas om liksom, mellan värkarna, haha.. Men då blir det till att tajma ordentligt, på många sätt :-)
  26. 13
    Men var bor du då? Vi kanske kan samåka, turas om liksom, mellan värkarna, haha.. Men då blir det till att tajma ordentligt, på många sätt :-)
  27. Hjärtapåsnöre
    #14
    Vi har 3 tjejer så får man önska något förutom att bebis är frisk så skulle vi nog vilja ha en liten kille .. men det spelar ingen roll.. men vi känner att vi skulle vilja veta - lite för att prata med barnen och äh jag vet egentligen inte men tycker att ser man vad det är så skulle vi vilja veta. Tycker förlossningen är superjobbig ändå och då vill jag ha lite kontroll :-)
  28. 14
    Vi har 3 tjejer så får man önska något förutom att bebis är frisk så skulle vi nog vilja ha en liten kille .. men det spelar ingen roll.. men vi känner att vi skulle vilja veta - lite för att prata med barnen och äh jag vet egentligen inte men tycker att ser man vad det är så skulle vi vilja veta. Tycker förlossningen är superjobbig ändå och då vill jag ha lite kontroll :-)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar