ÄL 2 dagar tidigare ?
Försöker bli med barn
  1. Medlem sedan
    Sep 1999
    #1

    ÄL 2 dagar tidigare ?

    Skall ha ÄL först på söndag, men det känns som att den är i dag ? Detta snack om kortare lutealfas är väl inte tiden mellan mens och ÄL utan tiden mellan ÄL och mens ? Tror att jag hade stegring i går redan och tycker att det ser ut som att det är i dag oxå. Hade i alla fall sex i onsdags kväll och i dag mitt på dagen. Efter dagens aktivitet så har jag haft ont i livmodern i flera timmar. Inte ont så att det är besvärligt. Känns ungefär som mensvärk. Kanske är det ÄL som känns och att vi hade samlag just då inte har med det att göra. Hade vi inte haft det så kanske jag hade haft ont iaf. Lite funderingar bara...
  2. 1
    ÄL 2 dagar tidigare ? Skall ha ÄL först på söndag, men det känns som att den är i dag ? Detta snack om kortare lutealfas är väl inte tiden mellan mens och ÄL utan tiden mellan ÄL och mens ? Tror att jag hade stegring i går redan och tycker att det ser ut som att det är i dag oxå. Hade i alla fall sex i onsdags kväll och i dag mitt på dagen. Efter dagens aktivitet så har jag haft ont i livmodern i flera timmar. Inte ont så att det är besvärligt. Känns ungefär som mensvärk. Kanske är det ÄL som känns och att vi hade samlag just då inte har med det att göra. Hade vi inte haft det så kanske jag hade haft ont iaf. Lite funderingar bara...
  3. Medlem sedan
    Jun 2009
    #2
    Så tror jag det blev för mig med denna gången. Lutealfasen brukar vara ungefär samma varje cykel medan tiden mellan mens och äl kan variera. Denna gången var min äl 2 dagar tidigare men förra gången var den 6 dagar sen. Och min mens kommer alltid 14 dagar efter jag tror att äl varit. Så det var säkert äl som gjorde att du fick ont
  4. 2
    Så tror jag det blev för mig med denna gången. Lutealfasen brukar vara ungefär samma varje cykel medan tiden mellan mens och äl kan variera. Denna gången var min äl 2 dagar tidigare men förra gången var den 6 dagar sen. Och min mens kommer alltid 14 dagar efter jag tror att äl varit. Så det var säkert äl som gjorde att du fick ont
  5. Medlem sedan
    Sep 1999
    #3
    Man får väl hoppas på att det var det för då har vi i alla fall en chans. Det skall så klart inte vara ont i livmodern, äggstocken, menar jag att jag hade ont i.
  6. 3
    Man får väl hoppas på att det var det för då har vi i alla fall en chans. Det skall så klart inte vara ont i livmodern, äggstocken, menar jag att jag hade ont i.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar