Jag klarar det inte så bra.
Tonåringar
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Jag klarar det inte så bra.

    Min son är 13 och han är noga med att hans mamma, jag, ska gilla honom. Därflr ljuger han ibland när jag ställer honom till svars för saker jag fått veta att han gjort som han vet att jag inte gillar eller accepterar.

    Alla barn gör väl så nån gång men nu har det varit lite för ofta på sistone.

    Jag undrar hur jag ska göra annorlunda för att få till en sann dialog med honom. Han är inte otrevlig eller trotsig när han gör det.
  2. 1
    Jag klarar det inte så bra. Min son är 13 och han är noga med att hans mamma, jag, ska gilla honom. Därflr ljuger han ibland när jag ställer honom till svars för saker jag fått veta att han gjort som han vet att jag inte gillar eller accepterar.

    Alla barn gör väl så nån gång men nu har det varit lite för ofta på sistone.

    Jag undrar hur jag ska göra annorlunda för att få till en sann dialog med honom. Han är inte otrevlig eller trotsig när han gör det.
  3. Medlem sedan
    May 1998
    #2
    Mitt svar är att jag ALDRIG tillåtit mig att bli arg när mitt barn gjort något galet, än annars just när hon ljugit för mig... Alla kan göra fel, men lögner accepteras ALDRIG! Så länge du säger sanningen står jag bakom dig och hjälper till, men inte om du ljuger... När dottern ljugit (extremt sällan, om alls) har hon fått stå för det helt själv. Tufft, men effektivt...
  4. 2
    Mitt svar är att jag ALDRIG tillåtit mig att bli arg när mitt barn gjort något galet, än annars just när hon ljugit för mig... Alla kan göra fel, men lögner accepteras ALDRIG! Så länge du säger sanningen står jag bakom dig och hjälper till, men inte om du ljuger... När dottern ljugit (extremt sällan, om alls) har hon fått stå för det helt själv. Tufft, men effektivt...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar