Veckan som kommer dårå!
Träning
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Veckan som kommer dårå!

    Hur ser det ut för e`? Blir så skönt peppad när jag läser er planering! So - tell me:-)! För min del dårå - Mån Sats Power Step, tis Shape, onsd - jobb i gbg, ska bo på scandic o köra ett benpass. Tors - sonen går på något som heter Ultimate Perfonance - rörlighetsträning för bollspelande killar o tjejer. Typ funktionell styrka. Tänkte testa vuxengruppen som kör samma tid - för en hundring. Så fredag - mognar in mig på ett löppass! Ska köpa broddar!!! Lördag ev vila - men trol styrka rygg o biceps, sön, Body balance. Ingen vila - men såpass varierat - så jag tänker - go with the flow:-) KRAM
  2. 1
    Veckan som kommer dårå! Hur ser det ut för e`? Blir så skönt peppad när jag läser er planering! So - tell me:-)! För min del dårå - Mån Sats Power Step, tis Shape, onsd - jobb i gbg, ska bo på scandic o köra ett benpass. Tors - sonen går på något som heter Ultimate Perfonance - rörlighetsträning för bollspelande killar o tjejer. Typ funktionell styrka. Tänkte testa vuxengruppen som kör samma tid - för en hundring. Så fredag - mognar in mig på ett löppass! Ska köpa broddar!!! Lördag ev vila - men trol styrka rygg o biceps, sön, Body balance. Ingen vila - men såpass varierat - så jag tänker - go with the flow:-) KRAM
  3. Medlem sedan
    Nov 2002
    #2
    Ser ut som en kul och varierad vecka! Låter spännande också med det där Ultimate performance. Du får berätta sen om hur det var. För min del tror jag att det blir så här ungefär:
    Må: Styrka helkropp
    Ti: Simning lunch + cykel kväll, tröskelpass
    On: Lunchlöpning
    To: Simning lunch + cykel kväll
    Fr: Simning
    Lö: Löpning (förhoppningsvis. Ska bort över helgen, så osäkert om/vad det blir)
    Sö: Vila
  4. 2
    Ser ut som en kul och varierad vecka! Låter spännande också med det där Ultimate performance. Du får berätta sen om hur det var. För min del tror jag att det blir så här ungefär:
    Må: Styrka helkropp
    Ti: Simning lunch + cykel kväll, tröskelpass
    On: Lunchlöpning
    To: Simning lunch + cykel kväll
    Fr: Simning
    Lö: Löpning (förhoppningsvis. Ska bort över helgen, så osäkert om/vad det blir)
    Sö: Vila
  5. Medlem sedan
    Dec 2002
    #3
    Ser varierat och kul ut! Min planering ser ut så här:

    Måndag: Styrka ben o axlar + Box-pass
    Tisdag: -
    Onsdag: Testa motionsboxning som just dragit igång i lokala boxningsklubben (tre minuter hemifrån!)
    Torsdag: Styrka rygg, triceps, mage
    Fredag: Troligen en joggingtur
    Lördag: Styrka biceps, bröst + Body Combat
    Söndag: Får se, det är öppet hus på ett träningscenter, mest inriktat på dans, men varför inte?
  6. 3
    Ser varierat och kul ut! Min planering ser ut så här:

    Måndag: Styrka ben o axlar + Box-pass
    Tisdag: -
    Onsdag: Testa motionsboxning som just dragit igång i lokala boxningsklubben (tre minuter hemifrån!)
    Torsdag: Styrka rygg, triceps, mage
    Fredag: Troligen en joggingtur
    Lördag: Styrka biceps, bröst + Body Combat
    Söndag: Får se, det är öppet hus på ett träningscenter, mest inriktat på dans, men varför inte?
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4
    Härligt! Och vad bra, för nu var jag tvungen att göra en planering Har känt mig rätt opeppad sista veckan så det kan behövas. Så här får det bli:
    mån: styrka på lunchen, fokus överkropp (framför allt rygg)
    tis: ingen träning
    ons: löpning, 7-8 km på morgonen
    tor: styrka på lunchen, ben
    fre: intervaller på löpband
    lö: löpning långpass

    Hm, inte optimalt att köra ben på torsdag och sedan två löppass dagarna efter inser jag, måste nog tänka till lite...
  8. 4
    Härligt! Och vad bra, för nu var jag tvungen att göra en planering Har känt mig rätt opeppad sista veckan så det kan behövas. Så här får det bli:
    mån: styrka på lunchen, fokus överkropp (framför allt rygg)
    tis: ingen träning
    ons: löpning, 7-8 km på morgonen
    tor: styrka på lunchen, ben
    fre: intervaller på löpband
    lö: löpning långpass

    Hm, inte optimalt att köra ben på torsdag och sedan två löppass dagarna efter inser jag, måste nog tänka till lite...
  9. Medlem sedan
    Feb 1999
    #5
    Ungefär så här blir det nog:
    Måndag - simning (klart!)
    Tisdag - klättring
    Onsdag - Yoga
    Torsdag - styrketräning
    Fredag - vila
    Lördag - söndag: Hoppas på skidor eller skridskor! Annars upprepning av någon av veckans tidigare aktiviteter.
  10. 5
    Ungefär så här blir det nog:
    Måndag - simning (klart!)
    Tisdag - klättring
    Onsdag - Yoga
    Torsdag - styrketräning
    Fredag - vila
    Lördag - söndag: Hoppas på skidor eller skridskor! Annars upprepning av någon av veckans tidigare aktiviteter.
  11. Medlem sedan
    Dec 2002
    #6
    Byt! Kör benstyrka i dag och överkropp på torsdag!
  12. 6
    Byt! Kör benstyrka i dag och överkropp på torsdag!
  13. Medlem sedan
    Nov 1999
    #7
    Förutom löpningen, som blir vad den blir i det här underlaget, så har jag bokat in ett HIT-pass och ett cirkelgym. HIT blir första gången, så vi får väl se om det är ett pass som passar mig

    Är också sugen på att testa en gammal favorit som kommit tillbaka till mitt gym: Step75/Skivstång. Jag brukade gå på sådana pass för ett tiotal år sedan och tyckte jättemycket om den kombinationen...
  14. 7
    Förutom löpningen, som blir vad den blir i det här underlaget, så har jag bokat in ett HIT-pass och ett cirkelgym. HIT blir första gången, så vi får väl se om det är ett pass som passar mig

    Är också sugen på att testa en gammal favorit som kommit tillbaka till mitt gym: Step75/Skivstång. Jag brukade gå på sådana pass för ett tiotal år sedan och tyckte jättemycket om den kombinationen...
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8
    Måndagen som är idag ska jag yoga tänkte jag. Hemma, tänkte köra happy hips och nåt till.
    Tisdag ska jag köra nån slags överkroppsgrejs på gymmet.
    Resten av veckan är oplanerad, men hade tänkt be morsan passa ungarna i helgen så jag kan springa ett långpass. Annars får jag träna hemma, min sambo ligger iväg nu och jobbar så det blir sånt liksom.
  16. 8
    Måndagen som är idag ska jag yoga tänkte jag. Hemma, tänkte köra happy hips och nåt till.
    Tisdag ska jag köra nån slags överkroppsgrejs på gymmet.
    Resten av veckan är oplanerad, men hade tänkt be morsan passa ungarna i helgen så jag kan springa ett långpass. Annars får jag träna hemma, min sambo ligger iväg nu och jobbar så det blir sånt liksom.
  17. Medlem sedan
    Jul 2003
    #9
    Benstyrka är ett längre pass och jag hann inte det idag, hade bara 45 min på mig. Men jag ska se om jag kan köra benstyrka på fredag istället, intervaller på torsdag och en lång-men-långsam jogg på lördag
  18. 9
    Benstyrka är ett längre pass och jag hann inte det idag, hade bara 45 min på mig. Men jag ska se om jag kan köra benstyrka på fredag istället, intervaller på torsdag och en lång-men-långsam jogg på lördag
  19. Medlem sedan
    Dec 2002
    #10
    Kör man styrketräning själv i gymet kan man ju korta eller förlänga passet som man vill. Fler/färre set och reps, fler/färre olika övningar för varje muskelgrupp, kortare/längre vila mellan seten och så vidare.
  20. 10
    Kör man styrketräning själv i gymet kan man ju korta eller förlänga passet som man vill. Fler/färre set och reps, fler/färre olika övningar för varje muskelgrupp, kortare/längre vila mellan seten och så vidare.
  21. Medlem sedan
    Feb 1999
    #11
    Körde lite allmän styrka idag. Trött från 15.5 km långpass (mycket omotiverad) igår).
    Tisdag : 8 km samt rejäl stretching (har egentligen planer på pilates efter löpningen men måste springa och hämta en "mouth guard" hos tandregleringen och hon är åt fel håll).
    Onsdag : pt och benstyrka (pt kör överkropp)
    Torsdag: intervaller
    Fredag : styrka
    Söndag : 18 km
  22. 11
    Körde lite allmän styrka idag. Trött från 15.5 km långpass (mycket omotiverad) igår).
    Tisdag : 8 km samt rejäl stretching (har egentligen planer på pilates efter löpningen men måste springa och hämta en "mouth guard" hos tandregleringen och hon är åt fel håll).
    Onsdag : pt och benstyrka (pt kör överkropp)
    Torsdag: intervaller
    Fredag : styrka
    Söndag : 18 km
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12
    Uppdaterad vecka... HIT i kväll, Step/Skivstång75 i morgon och så CirkelgymXFlex75 på fredag. Jag fick feeling när jag såg vad det fanns för pass lediga i F&S-appen...
  24. 12
    Uppdaterad vecka... HIT i kväll, Step/Skivstång75 i morgon och så CirkelgymXFlex75 på fredag. Jag fick feeling när jag såg vad det fanns för pass lediga i F&S-appen...
  25. Medlem sedan
    Aug 2002
    #13
    Ser ut som en bra träningsvecka för dig!

    För mig tror jag att det blir såhär:
    Må: Skidor 10 km
    Ti: Rehabträning för min fot i övrigt vila
    On: Skidor 10 km + fotrehab
    To: Benstyrka + fotrehab
    Fr: Fotrehab och i övrigt vila
    Lö: Skidor 10 km (minst)
    Sö: Överkroppsstyrka + core + fotrehab, ev skidor
  26. 13
    Ser ut som en bra träningsvecka för dig!

    För mig tror jag att det blir såhär:
    Må: Skidor 10 km
    Ti: Rehabträning för min fot i övrigt vila
    On: Skidor 10 km + fotrehab
    To: Benstyrka + fotrehab
    Fr: Fotrehab och i övrigt vila
    Lö: Skidor 10 km (minst)
    Sö: Överkroppsstyrka + core + fotrehab, ev skidor
  27. Medlem sedan
    May 2002
    #14
    Tänkte försöka få till en maxvecka!

    Blir så här, hoppas jag...

    Måndag - CrossFit + simning

    Tisdag - Styrketräning direkt följt av kort CF-WOD. Ev cykel eller rörlighetsträning på kvällen om jag hinner hem i tid.

    Onsdag - CrossFit kort lunchpass + cykel på kvällen

    Torsdag - Löpning + rörlighetsträning efteråt

    Fredag - CrossFit kort lunchpass + cykel på kvällen

    Lördag - Löpning, långt pass om knät känns ok + rörlighetsträning

    Söndag - Simning långpass + cykel
  28. 14
    Tänkte försöka få till en maxvecka!

    Blir så här, hoppas jag...

    Måndag - CrossFit + simning

    Tisdag - Styrketräning direkt följt av kort CF-WOD. Ev cykel eller rörlighetsträning på kvällen om jag hinner hem i tid.

    Onsdag - CrossFit kort lunchpass + cykel på kvällen

    Torsdag - Löpning + rörlighetsträning efteråt

    Fredag - CrossFit kort lunchpass + cykel på kvällen

    Lördag - Löpning, långt pass om knät känns ok + rörlighetsträning

    Söndag - Simning långpass + cykel
  29. Medlem sedan
    Dec 2002
    #15
    Det låter kul!
  30. 15
    Det låter kul!
  31. Medlem sedan
    Dec 2002
    #16
    Nyfiken! När började du med Crossfit, kör du det på något särskilt ställe eller finns det på "ditt" gym?
  32. 16
    Nyfiken! När började du med Crossfit, kör du det på något särskilt ställe eller finns det på "ditt" gym?
  33. Medlem sedan
    Aug 2002
    #17
    Men bikramyogan då?!?
  34. 17
    Men bikramyogan då?!?
  35. Medlem sedan
    May 2002
    #18
    Det finns på mitt gym numer, de har gjort en box där. Kände mig lite less på styrketräningen, och instruktören de har är väldigt bra, så nu kör några CF-pass i veckan! Omväxling förnöjer! Med det är liksom mer "på skoj", komplementträning, men kul. Ffa gillar jag de explosiva momenten och helkroppsstrykan, för det är jag dålig på att träna själv.
  36. 18
    Det finns på mitt gym numer, de har gjort en box där. Kände mig lite less på styrketräningen, och instruktören de har är väldigt bra, så nu kör några CF-pass i veckan! Omväxling förnöjer! Med det är liksom mer "på skoj", komplementträning, men kul. Ffa gillar jag de explosiva momenten och helkroppsstrykan, för det är jag dålig på att träna själv.
  37. Medlem sedan
    Jul 2003
    #19
    Absolut, men mitt benpass är viktigt för mig Vill helst ha rejält med tid just för det. Jag följer ett program nu som jag helst vill följa. Rygg och överkropp har jag lättare att "plocka bort" övningar från, särskilt som känner att jag kan köra biceps/triceps/axlar och bröst hemma på helgen när jag inte kommer till gymmet
  38. 19
    Absolut, men mitt benpass är viktigt för mig Vill helst ha rejält med tid just för det. Jag följer ett program nu som jag helst vill följa. Rygg och överkropp har jag lättare att "plocka bort" övningar från, särskilt som känner att jag kan köra biceps/triceps/axlar och bröst hemma på helgen när jag inte kommer till gymmet
  39. Medlem sedan
    May 2003
    #20
    Vad bra att du frågar, så man tvingas göra en planering . Min vecka blir typ såhär:

    Må: Morgonyoga (35 min blev det). Skulle varit premiär på crawlkursen, men min kompis fick förhinder och jag kan inte köra bil än pga foten...
    Ti: Morgonyoga 30 min + 60 min helkroppsstyrka på kvällen.
    On: Morgonyoga 30 min
    To: Morgonyoga + förhoppningsvis simning på kvällen.
    Fre: Morgonyoga + promenad + core
    Lö: Styrketräning + intervaller på cross/cykel. Happy hips på det. (bästa stretch/rörlighetspasset ever)
    Sö: Yoga, lite längre pass + promenad.

    Testade av foten lite igår på gymmet, den funkar nu till det mesta, men jag vågar inte lassa på för fullt än på ett tag. Bygger upp styrkan steg för steg och minut för minut. Kan nu köra knäböj, utfall, benpress, rehab-tåhävningar, crosstrainer, roddmaskin etc. Kan köra yogapass fullt ut men tårullningar är ff svårt. Löpning, hopp och explosivitet får vänta.
  40. 20
    Vad bra att du frågar, så man tvingas göra en planering . Min vecka blir typ såhär:

    Må: Morgonyoga (35 min blev det). Skulle varit premiär på crawlkursen, men min kompis fick förhinder och jag kan inte köra bil än pga foten...
    Ti: Morgonyoga 30 min + 60 min helkroppsstyrka på kvällen.
    On: Morgonyoga 30 min
    To: Morgonyoga + förhoppningsvis simning på kvällen.
    Fre: Morgonyoga + promenad + core
    Lö: Styrketräning + intervaller på cross/cykel. Happy hips på det. (bästa stretch/rörlighetspasset ever)
    Sö: Yoga, lite längre pass + promenad.

    Testade av foten lite igår på gymmet, den funkar nu till det mesta, men jag vågar inte lassa på för fullt än på ett tag. Bygger upp styrkan steg för steg och minut för minut. Kan nu köra knäböj, utfall, benpress, rehab-tåhävningar, crosstrainer, roddmaskin etc. Kan köra yogapass fullt ut men tårullningar är ff svårt. Löpning, hopp och explosivitet får vänta.
Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar