Någon måste ju börja:)
Oktoberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Någon måste ju börja:)

    Nu får jag vara först att välkomna mig själv till oktobergruppen. Plussade nyss med ett svagt streck på bm-4 med testlagrets test!! Väntar nu mitt tredje barn och jag har i en vecka haft symtom. Brösten blir ömmare dag för dag och är jättestora. Konstig blodsmak de senaste dagarna och kramper runt livmodern vid vissa rörelser. Hoppas att ni andra som väntar snart får ett pluss.
  2. 1
    Någon måste ju börja:) Nu får jag vara först att välkomna mig själv till oktobergruppen. Plussade nyss med ett svagt streck på bm-4 med testlagrets test!! Väntar nu mitt tredje barn och jag har i en vecka haft symtom. Brösten blir ömmare dag för dag och är jättestora. Konstig blodsmak de senaste dagarna och kramper runt livmodern vid vissa rörelser. Hoppas att ni andra som väntar snart får ett pluss.
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #2
    Kul grattis EmmiLu! Har du något preliminärt datum ännu?

    Jag hoppas också få vara i denna grupp, har precis plussat igår! Hoppas att den lilla får stanna kvar därinne! Det är första barnet för mig, var dock gravid innan jul, men det blev mf i v. 7, så hoppas innerligt att det går bättre denna gång.

    Om allt går vägen så ska det förhoppningsvis komma ut en liten knodd första oktober!

    Hoppas att det kommer fler glada plussare till gruppen snart!
  4. 2
    Kul grattis EmmiLu! Har du något preliminärt datum ännu?

    Jag hoppas också få vara i denna grupp, har precis plussat igår! Hoppas att den lilla får stanna kvar därinne! Det är första barnet för mig, var dock gravid innan jul, men det blev mf i v. 7, så hoppas innerligt att det går bättre denna gång.

    Om allt går vägen så ska det förhoppningsvis komma ut en liten knodd första oktober!

    Hoppas att det kommer fler glada plussare till gruppen snart!
  5. Medlem sedan
    Oct 2010
    #3

    Någon måste ju börja:)

    Stort grattis till plusset. Vi får hoppas att våra små har lagt sig till ro nu och fastnat ordentligt. Jag har ialla fall symtom så att det räcker.. Konstant trött redan och brösten gör svin ont. Har du några känningar. Vi är då beräknade till samma dag, 1 okt. Jag har dock gått över tiden med båda mina barn. Håller tummarna för oss.
  6. 3
    Någon måste ju börja:) Stort grattis till plusset. Vi får hoppas att våra små har lagt sig till ro nu och fastnat ordentligt. Jag har ialla fall symtom så att det räcker.. Konstant trött redan och brösten gör svin ont. Har du några känningar. Vi är då beräknade till samma dag, 1 okt. Jag har dock gått över tiden med båda mina barn. Håller tummarna för oss.
  7. Anonym
    #4
    Grattis till er båda!
  8. 4
    Grattis till er båda!
  9. Medlem sedan
    Dec 2013
    #5
    Tack för grattisen!

    Jag har inte så mycket symptom än, mest molvärk och små hugg i livmodern, men även lätt illamående, ökad flytningar och springer på toa en himla massa. Just nu känns det som att jag gärna skulle må mer illa, så att det känns mer på riktigt och för att det väl ska vara ett bra tecken. Men jag antar att det är ord jag kommer äta upp senare...

    Men vilken spännande resa vi har framför oss! :-)
  10. 5
    Tack för grattisen!

    Jag har inte så mycket symptom än, mest molvärk och små hugg i livmodern, men även lätt illamående, ökad flytningar och springer på toa en himla massa. Just nu känns det som att jag gärna skulle må mer illa, så att det känns mer på riktigt och för att det väl ska vara ett bra tecken. Men jag antar att det är ord jag kommer äta upp senare...

    Men vilken spännande resa vi har framför oss! :-)
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6

    Någon måste ju börja:)

    Var glad bara om du slipper må illa men jag förstår vad du menar. Blir själv nojig då jag tycker att brösten ömmar mindre. Det är ju så tidigt i graviditeten så jag känner mig inte riktigt säker. Hoppas fortfarande att mensen inte ska komma trots att jag har tagit 2 pos test. Var bor du? Själv bor jag på Gotland.
  12. 6
    Någon måste ju börja:) Var glad bara om du slipper må illa men jag förstår vad du menar. Blir själv nojig då jag tycker att brösten ömmar mindre. Det är ju så tidigt i graviditeten så jag känner mig inte riktigt säker. Hoppas fortfarande att mensen inte ska komma trots att jag har tagit 2 pos test. Var bor du? Själv bor jag på Gotland.
  13. Medlem sedan
    Jan 2014
    #7
    Grattis. Jag plussade svagt igår. Och idag med testlagrets tester. Hur går det för er?
  14. 7
    Grattis. Jag plussade svagt igår. Och idag med testlagrets tester. Hur går det för er?
  15. Medlem sedan
    Oct 2010
    #8

    Någon måste ju börja:)

    Grattis själv!!! Tiden rullar på mycket sakta nu Den här tiden är segast tycker jag. Man vill gå på första besöket till bm och börja få en mage så att allt blir på riktigt. Jag känner av tröttheten mer och mer och illamåendet har även börjat smyga sig på ibland. Hur mår du?
  16. 8
    Någon måste ju börja:) Grattis själv!!! Tiden rullar på mycket sakta nu Den här tiden är segast tycker jag. Man vill gå på första besöket till bm och börja få en mage så att allt blir på riktigt. Jag känner av tröttheten mer och mer och illamåendet har även börjat smyga sig på ibland. Hur mår du?
  17. Medlem sedan
    Jan 2014
    #9
    Ja tänk vad tiden kan gå långsamt. Känner mig oxå rätt trött men sen har jag fått en ordentlig förkylning. Brösten kliar som bara den idag. Och sen lite växtvärk men annars rätt bra. Har du fixat tid till BM ännu? Jag tänkte vänta någon vecka till.
  18. 9
    Ja tänk vad tiden kan gå långsamt. Känner mig oxå rätt trött men sen har jag fått en ordentlig förkylning. Brösten kliar som bara den idag. Och sen lite växtvärk men annars rätt bra. Har du fixat tid till BM ännu? Jag tänkte vänta någon vecka till.
  19. Medlem sedan
    Oct 2010
    #10

    Någon måste ju börja:)

    Å, stackare det är inte lätt att vara sjuk samtidigt som man är gravid. Jag har inte pratat med bm än. Vet ju att det tar några veckor innan man får komma ändå men tänkte kanske ringa i veckan. Jag äter medicin som kräver extra kontroll och så bildade jag antikroppar mot första barnet som de hade koll på med nummer två men då var det aldrig något problem. Vet iaf att jag ska börja med folsyra vilket jag har ätit sedan äl. Vilket barn i ordningen väntar du?
  20. 10
    Någon måste ju börja:) Å, stackare det är inte lätt att vara sjuk samtidigt som man är gravid. Jag har inte pratat med bm än. Vet ju att det tar några veckor innan man får komma ändå men tänkte kanske ringa i veckan. Jag äter medicin som kräver extra kontroll och så bildade jag antikroppar mot första barnet som de hade koll på med nummer två men då var det aldrig något problem. Vet iaf att jag ska börja med folsyra vilket jag har ätit sedan äl. Vilket barn i ordningen väntar du?
  21. Medlem sedan
    Jan 2014
    #11
    Har en pojke som kommer bli två år den andra februari. Så det kommer bli barn nummer två. Spännande och lite läskigt. Allt kommer att vändas upp och ner he he. Jag har oxå ätit folsyra sedan äl. Ska du få ditt tredje?
  22. 11
    Har en pojke som kommer bli två år den andra februari. Så det kommer bli barn nummer två. Spännande och lite läskigt. Allt kommer att vändas upp och ner he he. Jag har oxå ätit folsyra sedan äl. Ska du få ditt tredje?
  23. Medlem sedan
    Jan 2014
    #12
    Har en pojke som kommer bli två år den andra februari. Så det kommer bli barn nummer två. Spännande och lite läskigt. Allt kommer att vändas upp och ner he he. Jag har oxå ätit folsyra sedan äl. Ska du få ditt tredje?
  24. 12
    Har en pojke som kommer bli två år den andra februari. Så det kommer bli barn nummer två. Spännande och lite läskigt. Allt kommer att vändas upp och ner he he. Jag har oxå ätit folsyra sedan äl. Ska du få ditt tredje?
  25. Medlem sedan
    Dec 2013
    #13
    Grattis Glasflickan, vad kul! Det känns som att det är lättare att bli just förkyld när man är gravid, jag känner det som att någon stoppar in bomullstussar i näsan på mig varje natt när jag somnat. Annars har jag det inte så jobbigt rent fysiskt, utan det är mest oro för missfall som påverkar mig.

    Jag bor i Göteborg. Vart bor du Glasflickan? Jag ringde samma dag som jag plussade till BM och satte upp mig för inskrivning, dels för att jag vet att det är lång väntetid i Göteborg och dels för att jag vill in i deras register, så om det skulle bli missfall kan det "räknas" och göra så att man kan få en utredning. Kanske lite väl dyster inställning, hoppas att det är obefogat!
  26. 13
    Grattis Glasflickan, vad kul! Det känns som att det är lättare att bli just förkyld när man är gravid, jag känner det som att någon stoppar in bomullstussar i näsan på mig varje natt när jag somnat. Annars har jag det inte så jobbigt rent fysiskt, utan det är mest oro för missfall som påverkar mig.

    Jag bor i Göteborg. Vart bor du Glasflickan? Jag ringde samma dag som jag plussade till BM och satte upp mig för inskrivning, dels för att jag vet att det är lång väntetid i Göteborg och dels för att jag vill in i deras register, så om det skulle bli missfall kan det "räknas" och göra så att man kan få en utredning. Kanske lite väl dyster inställning, hoppas att det är obefogat!
  27. Medlem sedan
    Jan 2014
    #14
    Tack. hur går det med din förkylning? min har släppt nästan helt nu. men visst är man mer känslig för förkylning när man är gravid. Hjälper säkert till att ha en tvååring på förskolan också.

    Jag vågar inte helt vara glad för att vara gravid det kan ju hända så mycket. Men det finns ju inte så mycket man kan göra för att påveraka.

    jag bor i Småland i lilla samhället Värnamo.
  28. 14
    Tack. hur går det med din förkylning? min har släppt nästan helt nu. men visst är man mer känslig för förkylning när man är gravid. Hjälper säkert till att ha en tvååring på förskolan också.

    Jag vågar inte helt vara glad för att vara gravid det kan ju hända så mycket. Men det finns ju inte så mycket man kan göra för att påveraka.

    jag bor i Småland i lilla samhället Värnamo.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar