Börja om igen
Planera för barn
  1. Nr 4 under 2014
    #1

    Börja om igen

    Tillbaka här men nu får jag väl byta namn till "Nr 4/15" för nån bebis 2014 kommer vi knappast att hinna med. Fick ytterligare ett MF i v 10 (mitt 3:e MF, har fått ett barn mellan MF 1 och 2) och blöder fortfarande men så fort jag har fått tillbaka min vanliga cykel så testar vi igen, fast mars tror jag vi hoppar över för jag vill inte ha nån decemberbebis. Ger kroppen en chans till men blir det fler MF så får vi väl inse att vi är för gamla för fler barn + att jag orkar nog inte med fler MF
    Fler här inne som är på planeringsstadiet???
  2. 1
    Börja om igen Tillbaka här men nu får jag väl byta namn till "Nr 4/15" för nån bebis 2014 kommer vi knappast att hinna med. Fick ytterligare ett MF i v 10 (mitt 3:e MF, har fått ett barn mellan MF 1 och 2) och blöder fortfarande men så fort jag har fått tillbaka min vanliga cykel så testar vi igen, fast mars tror jag vi hoppar över för jag vill inte ha nån decemberbebis. Ger kroppen en chans till men blir det fler MF så får vi väl inse att vi är för gamla för fler barn + att jag orkar nog inte med fler MF
    Fler här inne som är på planeringsstadiet???
  3. Medlem sedan
    Feb 2014
    #2
    Jag om min sambo planerar in vårt andra barn här innan 2014 är över. Vi vill ha barnen tätt, då vår dotter blir 1 i slutet av september.
    Dock hade jag ett missfall i vecka 6 här förra månaden, så vet inte ifall min cykel är tillbaka till det normala, men vi hoppas verkligen detta, men vi planerar att få barn nr 2 här snart.

    Jag tyckte det verkligen var svårt att acceptera ett missfall, kan förstå att det måste vara tungt för er.

    Hos mig är missfall en sak som går i släkten, min mamma har haft 2 i tidigt skede och 1 lite längre än den normala "MF-tiden", min mormor har haft 4 missfall under sin tid, så jag är grymt nojig och orolig över det hela, vill inte ha mf, känns tungt när man vet att det finns i familjen...
  4. 2
    Jag om min sambo planerar in vårt andra barn här innan 2014 är över. Vi vill ha barnen tätt, då vår dotter blir 1 i slutet av september.
    Dock hade jag ett missfall i vecka 6 här förra månaden, så vet inte ifall min cykel är tillbaka till det normala, men vi hoppas verkligen detta, men vi planerar att få barn nr 2 här snart.

    Jag tyckte det verkligen var svårt att acceptera ett missfall, kan förstå att det måste vara tungt för er.

    Hos mig är missfall en sak som går i släkten, min mamma har haft 2 i tidigt skede och 1 lite längre än den normala "MF-tiden", min mormor har haft 4 missfall under sin tid, så jag är grymt nojig och orolig över det hela, vill inte ha mf, känns tungt när man vet att det finns i familjen...
  5. Nr 4 under 2014
    #3
    Tror inte vi hinner få till en 2014 även om vi har lätt för gravida utan vi siktar på nästa år istället, hoppas din kropp har kommit igång så du får ditt + snart sen håller vi tummarna för att det går hela vägen för oss båda två <3
  6. 3
    Tror inte vi hinner få till en 2014 även om vi har lätt för gravida utan vi siktar på nästa år istället, hoppas din kropp har kommit igång så du får ditt + snart sen håller vi tummarna för att det går hela vägen för oss båda två <3
  7. Medlem sedan
    Feb 2014
    #4
    man får la tänka att det blir när det blir, när kroppen är redo och allt är rätt, när tiden är inne, om det är mars 2014 eller november 2020. man blir lika glad oavsett.

    varför tror ni inte att det blir 2014 för er?
    Kramar om!
    //My
    http://lifeasafamily.blogg.se familjelivet
    http://blogg.alltforforaldrar.se/3villbli4/ kampen om graviditet nr 2
  8. 4
    man får la tänka att det blir när det blir, när kroppen är redo och allt är rätt, när tiden är inne, om det är mars 2014 eller november 2020. man blir lika glad oavsett.

    varför tror ni inte att det blir 2014 för er?
  9. Nr 4 under 2014
    #5
    Jag fick mitt MF för 1 vecka sen och blöder ju fortfarande så innan kroppen är i fas igen OCH jag har varit på undersökning för att kolla att allt verkligen är som det ska så är det minst mars och vi hoppas nog över att försöka i mars för vi vill helst inte ha en julbebis Så jag hoppas bli gravid i år så klart men att bebisen inte kommer förrän 2015
  10. 5
    Jag fick mitt MF för 1 vecka sen och blöder ju fortfarande så innan kroppen är i fas igen OCH jag har varit på undersökning för att kolla att allt verkligen är som det ska så är det minst mars och vi hoppas nog över att försöka i mars för vi vill helst inte ha en julbebis Så jag hoppas bli gravid i år så klart men att bebisen inte kommer förrän 2015
  11. Nr 4 under 2014
    #6
    Alltså ingen bebis under 2014 men däremot hoppas jag verkligen att vi hinner få till graviditeten under 2014
  12. 6
    Alltså ingen bebis under 2014 men däremot hoppas jag verkligen att vi hinner få till graviditeten under 2014
  13. Medlem sedan
    Feb 2014
    #7
    usch vad jobbigt med dessa förbenade MF. Borde inte få finnas. Men jag tänkte så nu när jag fick mitt, så var det av en anledning, missfallet blev för att det inte skulle bli en bebis då, eller att det var sjukt eller liknande, kanske fel av mig att tänka så, men känns lättare att bearbeta det då.
    Kramar om!
    //My
    http://lifeasafamily.blogg.se familjelivet
    http://blogg.alltforforaldrar.se/3villbli4/ kampen om graviditet nr 2
  14. 7
    usch vad jobbigt med dessa förbenade MF. Borde inte få finnas. Men jag tänkte så nu när jag fick mitt, så var det av en anledning, missfallet blev för att det inte skulle bli en bebis då, eller att det var sjukt eller liknande, kanske fel av mig att tänka så, men känns lättare att bearbeta det då.
  15. Nr 4 under 2014
    #8
    Jo men så tänker jag oxå, kroppen borde ju inte stöta bort ett friskt foster utan något var ju fel med bebisen eftersom det blev ett MF men känns tungt just nu, vill bara blöda färdigt så vi kan få börja om
  16. 8
    Jo men så tänker jag oxå, kroppen borde ju inte stöta bort ett friskt foster utan något var ju fel med bebisen eftersom det blev ett MF men känns tungt just nu, vill bara blöda färdigt så vi kan få börja om
  17. Medlem sedan
    Feb 2014
    #9
    önskar dig all lycka i framtiden med bebisverkstaden.
    Varför vill du inte ha ett julbarn förresten?
    Kramar om!
    //My
    http://lifeasafamily.blogg.se familjelivet
    http://blogg.alltforforaldrar.se/3villbli4/ kampen om graviditet nr 2
  18. 9
    önskar dig all lycka i framtiden med bebisverkstaden.
    Varför vill du inte ha ett julbarn förresten?
  19. Nr 4 under 2014
    #10
    Tycker så synd om barnen som aldrig får fira en ordentlig födelsedag utan alltid kommer i skymundan i julstöket sen vet jag hur tråkigt det är att fylla år sent på året
  20. 10
    Tycker så synd om barnen som aldrig får fira en ordentlig födelsedag utan alltid kommer i skymundan i julstöket sen vet jag hur tråkigt det är att fylla år sent på året
  21. Medlem sedan
    Feb 2014
    #11
    om jag får december/julbarn hade jag virat julafton på juldagen som amerikanarna gör
    vi har ingen hysteri över julen, är en högtid tillsammans med familjen.
    Kramar om!
    //My
    http://lifeasafamily.blogg.se familjelivet
    http://blogg.alltforforaldrar.se/3villbli4/ kampen om graviditet nr 2
  22. 11
    om jag får december/julbarn hade jag virat julafton på juldagen som amerikanarna gör
    vi har ingen hysteri över julen, är en högtid tillsammans med familjen.
  23. Nr 4 under 2014
    #12
    Känns inte som ett problem vi behöver bry oss om just nu, fick lite komplikationer med mitt MF så har varit på sjukhus och blivit skrapad och fått blod så nu ska jag äta järntabletter i 2 månader och låta kroppen och själen vila så bebisverkstad med start i april/maj blir nog lagom
  24. 12
    Känns inte som ett problem vi behöver bry oss om just nu, fick lite komplikationer med mitt MF så har varit på sjukhus och blivit skrapad och fått blod så nu ska jag äta järntabletter i 2 månader och låta kroppen och själen vila så bebisverkstad med start i april/maj blir nog lagom
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar