Hjälp!!!
Oktoberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Dec 2013
    #1

    Hjälp!!!

    vet inte vad jag ska tro...
    idag vid 14 tiden så började jag blöda och blöder fortfarande. det har ökat i mängd under den senaste timmen och påminner om vanlig mens ... Jag vet inte vad jag ska ta vägen. Hur vet man om det är missfall? Jag vet ju att en blödning är vanligt och inte behöver betyda det värsta men jag är så jävla rädd.
  2. 1
    Hjälp!!! vet inte vad jag ska tro...
    idag vid 14 tiden så började jag blöda och blöder fortfarande. det har ökat i mängd under den senaste timmen och påminner om vanlig mens ... Jag vet inte vad jag ska ta vägen. Hur vet man om det är missfall? Jag vet ju att en blödning är vanligt och inte behöver betyda det värsta men jag är så jävla rädd.
  3. Anonym
    #2
    Ring gyn
  4. 2
    Ring gyn
  5. Medlem sedan
    Dec 2013
    #3
    ja jag får göra det i morgon men det kommer bli en lång och sömnlös natt =(
  6. 3
    ja jag får göra det i morgon men det kommer bli en lång och sömnlös natt =(
  7. Anonym
    #4
    Ja, hoppas att det går bra!!! Styrke kramar!
  8. 4
    Ja, hoppas att det går bra!!! Styrke kramar!
  9. Medlem sedan
    Oct 2010
    #5

    Hjälp!!!

    Å, lider med dig men det är inte alls säkert att det är missfall. Många får mens som vanligt nästan hela graviditeten igenom. Ring Gyn imorgon och be att få göra ett vul. Håller tummarna för att allt är helt normalt.
  10. 5
    Hjälp!!! Å, lider med dig men det är inte alls säkert att det är missfall. Många får mens som vanligt nästan hela graviditeten igenom. Ring Gyn imorgon och be att få göra ett vul. Håller tummarna för att allt är helt normalt.
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6

    Hjälp!!!

    Har du ont? Vid missfall har man också ont vad jag vet.
  12. 6
    Hjälp!!! Har du ont? Vid missfall har man också ont vad jag vet.
  13. Medlem sedan
    Dec 2013
    #7
    nä kan inte påstå att jag har speciellt ont lite "mensvärk" som kommer och känns likadant som det har gjort under de senaste veckorna.

    Ju mer jag läser på nätet desto mer känns det som ett missfall men hoppas ju för allt i världen att det inte är så.
  14. 7
    nä kan inte påstå att jag har speciellt ont lite "mensvärk" som kommer och känns likadant som det har gjort under de senaste veckorna.

    Ju mer jag läser på nätet desto mer känns det som ett missfall men hoppas ju för allt i världen att det inte är så.
  15. Anonym
    #8
    Du får gärna uppdatera så man vet hur det har gått.
  16. 8
    Du får gärna uppdatera så man vet hur det har gått.
  17. Medlem sedan
    Dec 2013
    #9
    det går inge bra... jag har gråtit så mycket så att jag inte orkar mer nu... jo jag blöder fortfarande och mer än i går. Mycket slem och levrat blod så det känns som om det inte kan vara anat än ett MF.

    Ringde BM och det var inte mycket till hjälp hon sa att de inte kan göra något utan hännes enda tipas var att vänta minst 3 veckor och sen göra ett nytt gravtest om de då fortfarande är positivt så var det antagligen inget MF. tack för den hjälpen säger jag bara. kul att bli tagen på allvar. Fattar dom inte att 3 veckor är en oändlighet och att livet liksom stannar upp. Vet inte vart jag ska ta vägen och har inge att prata med. visst min sambo är jätte förstående och stöttande men ändå så känns det som att han tar det så lätt.
  18. 9
    det går inge bra... jag har gråtit så mycket så att jag inte orkar mer nu... jo jag blöder fortfarande och mer än i går. Mycket slem och levrat blod så det känns som om det inte kan vara anat än ett MF.

    Ringde BM och det var inte mycket till hjälp hon sa att de inte kan göra något utan hännes enda tipas var att vänta minst 3 veckor och sen göra ett nytt gravtest om de då fortfarande är positivt så var det antagligen inget MF. tack för den hjälpen säger jag bara. kul att bli tagen på allvar. Fattar dom inte att 3 veckor är en oändlighet och att livet liksom stannar upp. Vet inte vart jag ska ta vägen och har inge att prata med. visst min sambo är jätte förstående och stöttande men ändå så känns det som att han tar det så lätt.
  19. Medlem sedan
    Dec 2013
    #10
    oj vad mycket stavfel det blev får skylla på alla tårar
  20. 10
    oj vad mycket stavfel det blev får skylla på alla tårar
  21. Medlem sedan
    Oct 2010
    #11

    Hjälp!!!

    Supermånga styrkekramar till er!!!! Du får försöka tänka att det barnet inte kunde leva och att det var bra att kroppen stöter ut det nu iså fall. Sen vet du också att det funkar, dina ägg kan bli befruktade och jag känner folk som har blivit gravida snart igen efter ett missfall. Jag förstår att det är hemskt att vänta 3 veckor utan att veta säkert. Prata ur ordentligt med din sambo om hur du känner det. Stor kram
  22. 11
    Hjälp!!! Supermånga styrkekramar till er!!!! Du får försöka tänka att det barnet inte kunde leva och att det var bra att kroppen stöter ut det nu iså fall. Sen vet du också att det funkar, dina ägg kan bli befruktade och jag känner folk som har blivit gravida snart igen efter ett missfall. Jag förstår att det är hemskt att vänta 3 veckor utan att veta säkert. Prata ur ordentligt med din sambo om hur du känner det. Stor kram
  23. Medlem sedan
    Dec 2013
    #12
    Nej vad hemskt @enya86! Stackars dig! Man får ju hoppas att den lilla stannar kvar, men det låter ju klart oroande. Håller en tumme för dig!

    Angående BM tycker jag att du ska vända dig till någon annan BM om du fått ett sådant bemötande (om det finns någon annan där du bor). Jag fick missfall i december, det gjorde inte jätteont, utan var ungefär som en vanlig mens. Men då tyckte jag även att det stickte och gjorde ont på ena sidan så åkte jag till gynaktuen. Där tog de mig på allvar och jag fick komma på kontroller i en vecka. Dock var de bara oroliga för att jag skulle dö av utomkvedeshavandeskap och "brydde sig" inte om missfallet som sådant. Men jag tycker definitivt att du ska kräva att få komma till någon och titta hur det ser ut när det slutar blöda så att allt har kommit ut (eller är kvar!) samt att få prata med någon barnmorska/psykolog eller liknande. Att vänta tre veckor verkar helt orimligt!

    Och prata med din sambo, och kanske med någon god vän/släkting. Jag förstår inte varför folk inte pratar mer om missfall med nära och kära, det är ju då dom behövs som mest!
  24. 12
    Nej vad hemskt @enya86! Stackars dig! Man får ju hoppas att den lilla stannar kvar, men det låter ju klart oroande. Håller en tumme för dig!

    Angående BM tycker jag att du ska vända dig till någon annan BM om du fått ett sådant bemötande (om det finns någon annan där du bor). Jag fick missfall i december, det gjorde inte jätteont, utan var ungefär som en vanlig mens. Men då tyckte jag även att det stickte och gjorde ont på ena sidan så åkte jag till gynaktuen. Där tog de mig på allvar och jag fick komma på kontroller i en vecka. Dock var de bara oroliga för att jag skulle dö av utomkvedeshavandeskap och "brydde sig" inte om missfallet som sådant. Men jag tycker definitivt att du ska kräva att få komma till någon och titta hur det ser ut när det slutar blöda så att allt har kommit ut (eller är kvar!) samt att få prata med någon barnmorska/psykolog eller liknande. Att vänta tre veckor verkar helt orimligt!

    Och prata med din sambo, och kanske med någon god vän/släkting. Jag förstår inte varför folk inte pratar mer om missfall med nära och kära, det är ju då dom behövs som mest!
  25. Medlem sedan
    Dec 2013
    #13
    Så nu har jag fått det bekräftat av gyn att det var ett MF så det är bara att försöka vidare.

    önskar er andra i oktobergruppen lycka till med er graviditeter =) så får jag gå tillbaka till försökt under 12 mån.
  26. 13
    Så nu har jag fått det bekräftat av gyn att det var ett MF så det är bara att försöka vidare.

    önskar er andra i oktobergruppen lycka till med er graviditeter =) så får jag gå tillbaka till försökt under 12 mån.
  27. Medlem sedan
    Oct 2010
    #14

    Hjälp!!!

    Styrke kramar i massor till dig och jag önskar dig lycka till med att snart få ett litet nytt frö. Lycka till!!!
  28. 14
    Hjälp!!! Styrke kramar i massor till dig och jag önskar dig lycka till med att snart få ett litet nytt frö. Lycka till!!!
  29. Medlem sedan
    Dec 2013
    #15
    Det var tråkigt att höra @enya86, men bra att få ett svar iaf från sjukvården och så att du vet att allt ser ok ut inför nya försök. Stort lycka till framöver om du försöker igen snart!

    Kan ju vara uppmuntrande att höra att jag blev gravid igen innan mens efter mitt missfall i julas. (Vet ju ännu inte om det går vägen dock, kanske är bättre att vänta en mens som vården rekommenderar, men jag håller tummarna för att det ska funka denna gång.)
  30. 15
    Det var tråkigt att höra @enya86, men bra att få ett svar iaf från sjukvården och så att du vet att allt ser ok ut inför nya försök. Stort lycka till framöver om du försöker igen snart!

    Kan ju vara uppmuntrande att höra att jag blev gravid igen innan mens efter mitt missfall i julas. (Vet ju ännu inte om det går vägen dock, kanske är bättre att vänta en mens som vården rekommenderar, men jag håller tummarna för att det ska funka denna gång.)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar