Plötsligt händer det...
Oktoberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Feb 2014
    #1

    Plötsligt händer det...

    Ja så var det för oss, plötsligt hände det, vi har försökt i snart åtta månader och helt plötsligt var det fler än ett streck på min sticka

    Lyckan är total men oviss då allt är så tidigt än... Min sambo vågar nog inte riktigt ta ut lyckan än, men jag kan inte hålla mig...

    Det tuffa för mig nu är dessa förbannade cigaretter.... Jag kämpar och kämpar, men utan att lyckas vara helt nikotinfri varje dag...jag har vetat om min graviditet i sju dagar och vill verkligen vara rökfri.. samvetet hugger mig i hjärtat för varje snedsteg jag tar, sorg och skam sköljer över mig...förlåt är mitt dagliga eko både i hjärta och själ och jag vet att jag kommer vara rökfri inom kort...
    För jag bär på ett mirakel och vi älskar detta barn långt mer än livet självt...
  2. 1
    Plötsligt händer det... Ja så var det för oss, plötsligt hände det, vi har försökt i snart åtta månader och helt plötsligt var det fler än ett streck på min sticka

    Lyckan är total men oviss då allt är så tidigt än... Min sambo vågar nog inte riktigt ta ut lyckan än, men jag kan inte hålla mig...

    Det tuffa för mig nu är dessa förbannade cigaretter.... Jag kämpar och kämpar, men utan att lyckas vara helt nikotinfri varje dag...jag har vetat om min graviditet i sju dagar och vill verkligen vara rökfri.. samvetet hugger mig i hjärtat för varje snedsteg jag tar, sorg och skam sköljer över mig...förlåt är mitt dagliga eko både i hjärta och själ och jag vet att jag kommer vara rökfri inom kort...
    För jag bär på ett mirakel och vi älskar detta barn långt mer än livet självt...
  3. Medlem sedan
    Oct 2010
    #2

    Plötsligt händer det...

    Grattis till er och varmt välkomna till oktobergruppen!!! Vi har lite liknande nick, mitt är en blandning av mina barn. Jag har två barn sen tidigare och väntar nu mitt tredje. Förstår att det kan vara kämpigt med cigarretterna men du tänker helt rätt i att du vill sluta ta kontakt med din mödravårdscentraler, de borde kunna hjälpa dig. Kanske kommer du snart få ändrad lukt och smaksinne så att du inte kan tänka dig röka. Jag är i vanliga fall stor konsument av kaffe men med alla mina tre graviditeter så har lukt och smak av kaffe varit bland det värsta som finns.
    Lycka till!
  4. 2
    Plötsligt händer det... Grattis till er och varmt välkomna till oktobergruppen!!! Vi har lite liknande nick, mitt är en blandning av mina barn. Jag har två barn sen tidigare och väntar nu mitt tredje. Förstår att det kan vara kämpigt med cigarretterna men du tänker helt rätt i att du vill sluta ta kontakt med din mödravårdscentraler, de borde kunna hjälpa dig. Kanske kommer du snart få ändrad lukt och smaksinne så att du inte kan tänka dig röka. Jag är i vanliga fall stor konsument av kaffe men med alla mina tre graviditeter så har lukt och smak av kaffe varit bland det värsta som finns.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Dec 2013
    #3
    Grattis till plusset EmmaLou! När är ditt beräknade datum? Och hur går det med rökandet, finns det något du kan hålla dig sysselsatt med som kan få dig att sluta tänka på att röka?
  6. 3
    Grattis till plusset EmmaLou! När är ditt beräknade datum? Och hur går det med rökandet, finns det något du kan hålla dig sysselsatt med som kan få dig att sluta tänka på att röka?
  7. Medlem sedan
    Feb 2014
    #4
    5 Oktober räknar vi att vår Pysen skall dimpa ner jag kämpar på med rökningen men fick en riktigt nitisk surtant till Bm så där fick man inte mycket till hjälp!

    När är ni beräknade?
  8. 4
    5 Oktober räknar vi att vår Pysen skall dimpa ner jag kämpar på med rökningen men fick en riktigt nitisk surtant till Bm så där fick man inte mycket till hjälp!

    När är ni beräknade?
  9. Medlem sedan
    Feb 2014
    #5
    Ja det var väldans så lika nick vi hade Detta är min andra som är på väg, har från tidigare äktenskap en son på snart fem år!
    Fick en riktigt nitisk surtant till bm så jag fick ingen vidare stöttning av henne i min rökning men jag kämpar på och det kommer gå....

    Just nu är jag inne i ett härligt moln av illamående och trötthet så nu mest äter jag Mariekex och morötter

    Hur mår du i din graviditet?
  10. 5
    Ja det var väldans så lika nick vi hade Detta är min andra som är på väg, har från tidigare äktenskap en son på snart fem år!
    Fick en riktigt nitisk surtant till bm så jag fick ingen vidare stöttning av henne i min rökning men jag kämpar på och det kommer gå....

    Just nu är jag inne i ett härligt moln av illamående och trötthet så nu mest äter jag Mariekex och morötter

    Hur mår du i din graviditet?
  11. Medlem sedan
    Oct 2010
    #6

    Plötsligt händer det...

    Synd att de finns griniga bm men du har rätt att byta. Jag trodde att illamåendet hade lagt sig men det var bara för någon dag eller två. Nu är det tillbaka med förnyad kraft och jag har även foglossning. Blir yr hela tiden, ont i huvudet m.m m.m så jag börjar bli riktigt trött på det här. Jag är nu ledig iaf fram till nästa fredag så det ska bli såååååå skönt.
  12. 6
    Plötsligt händer det... Synd att de finns griniga bm men du har rätt att byta. Jag trodde att illamåendet hade lagt sig men det var bara för någon dag eller två. Nu är det tillbaka med förnyad kraft och jag har även foglossning. Blir yr hela tiden, ont i huvudet m.m m.m så jag börjar bli riktigt trött på det här. Jag är nu ledig iaf fram till nästa fredag så det ska bli såååååå skönt.
  13. Medlem sedan
    Feb 2014
    #7
    åh fy, jag är glad om jag får liknande grav som senast...de va en riktigt lyxgraviditet...men jag antar att man inte har den turen denna gången
    Fy så jobbigt med foglossning och yrsel, jag är glad att jag "bara " mår illa och är trött och har lite smärtor Hoppas du får vila under ledigheten!!
  14. 7
    åh fy, jag är glad om jag får liknande grav som senast...de va en riktigt lyxgraviditet...men jag antar att man inte har den turen denna gången
    Fy så jobbigt med foglossning och yrsel, jag är glad att jag "bara " mår illa och är trött och har lite smärtor Hoppas du får vila under ledigheten!!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar