Magiska vecka tolv
Septemberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Feb 2008
    #1

    Magiska vecka tolv

    Är det fler som har börja räkna ned till vecka tolv? Denna vecka runt vilken illamående skall börja släppa, risken för missfall minska markant och hormonerna stilla sig något. Är nu 10+5 och mitt illamående har varit hemskt. Hoppas snart bli människa igen. Ett litet tag i alla fall, innan foglossningarna tar över min kropp (har redan börja känna av dem). Om inte för min egen skull så för mina två fina barn och min underbara man. Dr kan behöva en paus från en ganska krävande mamma och få tillbaka sin gamla mamma ett tag. Tack för att jag fått skriva av mig en stund.
  2. 1
    Magiska vecka tolv Är det fler som har börja räkna ned till vecka tolv? Denna vecka runt vilken illamående skall börja släppa, risken för missfall minska markant och hormonerna stilla sig något. Är nu 10+5 och mitt illamående har varit hemskt. Hoppas snart bli människa igen. Ett litet tag i alla fall, innan foglossningarna tar över min kropp (har redan börja känna av dem). Om inte för min egen skull så för mina två fina barn och min underbara man. Dr kan behöva en paus från en ganska krävande mamma och få tillbaka sin gamla mamma ett tag. Tack för att jag fått skriva av mig en stund.
  3. Medlem sedan
    Jan 2014
    #2
    Jag räknar inte ner till vecka 12 men visst känns det som ett steg på vägen om man kommit dit. Jag är i vecka 9 nu så varje vecka framåt känns positivt. Speciellt när man varit med om missfall tidigare. Ett var ett MA i vecka 10 så det oroar mig ibland att det skulle ha hänt nåt men barnet inte stötts ut än. Men hoppas på att allt ska gå bra denna gång!
  4. 2
    Jag räknar inte ner till vecka 12 men visst känns det som ett steg på vägen om man kommit dit. Jag är i vecka 9 nu så varje vecka framåt känns positivt. Speciellt när man varit med om missfall tidigare. Ett var ett MA i vecka 10 så det oroar mig ibland att det skulle ha hänt nåt men barnet inte stötts ut än. Men hoppas på att allt ska gå bra denna gång!
  5. Anonymia
    #3
    Första barnet satt illamåendet i hela tiden, tills dagen hon föddes, andra barnet försvann illamåendet i v 14. Så jag hoppas på v 12, önskar v 14 och är glad om det bara går över...
    Äter Lergigan flera gånger om dagen, men ibland hjälper inte ens det. Och jag förstår inte varför det kallas morgonillamående, jag mår absolut sämst på kvällarna...
  6. 3
    Första barnet satt illamåendet i hela tiden, tills dagen hon föddes, andra barnet försvann illamåendet i v 14. Så jag hoppas på v 12, önskar v 14 och är glad om det bara går över...
    Äter Lergigan flera gånger om dagen, men ibland hjälper inte ens det. Och jag förstår inte varför det kallas morgonillamående, jag mår absolut sämst på kvällarna...
  7. Medlem sedan
    Feb 2008
    #4
    Åh, är du orolig kanske du kan höra med kvinnokliniken i ditt område? Jag har tre tidigare missfall och när jag berättade att jag var orolig så sa min barnmorska åt mig att ringa dem. De gav mig ett vul och efter det kändes allt mycket bättre. Kram
  8. 4
    Åh, är du orolig kanske du kan höra med kvinnokliniken i ditt område? Jag har tre tidigare missfall och när jag berättade att jag var orolig så sa min barnmorska åt mig att ringa dem. De gav mig ett vul och efter det kändes allt mycket bättre. Kram
  9. Medlem sedan
    Feb 2008
    #5
    Mitt har också varit värst på kvällen. Fast egentligen har jag mått illa hela dagarna. Vet att det finns dom som mår illa hela grav. men jag hoppas innerligt att både du och jag slipper det. Kram
  10. 5
    Mitt har också varit värst på kvällen. Fast egentligen har jag mått illa hela dagarna. Vet att det finns dom som mår illa hela grav. men jag hoppas innerligt att både du och jag slipper det. Kram
  11. Medlem sedan
    Jan 2014
    #6
    Jag mår också illa hela dagarna, men på kvällarna eskalerar det. Längtar sååå mycket efter att få känna mig..normal (?) igen och slippa må illa hela tiden.
    Ser fram emot vecka 12, så har väl kanske lite nedräkning här. Tror att jag kanske slappnar av mer då...
  12. 6
    Jag mår också illa hela dagarna, men på kvällarna eskalerar det. Längtar sååå mycket efter att få känna mig..normal (?) igen och slippa må illa hela tiden.
    Ser fram emot vecka 12, så har väl kanske lite nedräkning här. Tror att jag kanske slappnar av mer då...
  13. Medlem sedan
    Jan 2014
    #7
    Tack för din omtanke. Jag har gjort Vul vid tidigare graviditet då jag även haft utomkvedes så ville se att nästa barn satt rätt. Men även om Vul kan va lugnande för stunden så finns ju risk att få missfall även efter det, så därför har jag valt att inte göra Vul denna gång. Försöker tro att allt ska va bra och längtar till Rul istället, då det känns mer lugnande och säkert om allt är bra då.
  14. 7
    Tack för din omtanke. Jag har gjort Vul vid tidigare graviditet då jag även haft utomkvedes så ville se att nästa barn satt rätt. Men även om Vul kan va lugnande för stunden så finns ju risk att få missfall även efter det, så därför har jag valt att inte göra Vul denna gång. Försöker tro att allt ska va bra och längtar till Rul istället, då det känns mer lugnande och säkert om allt är bra då.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar