Status
Junibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #1

    Status

    Hej hopp! Tänkte det kunde vara trevligt med en liten statusuppdatering. Jag är nu i vecka 22 (21+0) och det känns skönt att det i princip är mindre än halva tiden kvar. Mycket har hänt, både bra och dåligt, men så är det ju generellt i livet, det går upp och ner. Jag är fortfarande sjukskriven 25%, men det kommer nog bli 50% snart då foglossningen bara blir sämre och sämre, samtidigt som jag har ofantligt mycket att göra på jobbet. Det är svårt att få ihop ekvationen där. Blodvärdet har gått upp lite och ligger nu på 112, men jag är fortfarande trött och har ofta huvudvärk. Det är dock bättre så jag ska inte klaga Blodtrycket är ganska lågt, så det gör att jag ofta är yr. Sendrag, myrkryp och halsbränna har dykt upp som gubben i lådan också, men det är hanterbart. Bebisen mår för övrigt bra och jag känner den lilla mer och mer för varje dag som går Det väger ofta upp allt jobbigt och håller mig på rätt väg Sen har vi skrivit på kontrakt för ett radhus (5a) vilket är en stor lättnad då vi just nu bor i en 3a på 3e våningen utan hiss. Jag längtar som bara den till vi har flyttat så jag får känna mig lite fri, känner mig så otroligt instängd i lägenheten. Just nu väntar vi bara på att budgivningen på vår lgh ska sluta så vi kan skriva kontrakt. Det är också jättenervöst då vi såklart vill ha så mycket som möjligt för den. Så, det var lite om mig så här långt in i graviditeten, hur går det för er andra? Hur mår ni? Hur mår bebisarna?
  2. 1
    Status Hej hopp! Tänkte det kunde vara trevligt med en liten statusuppdatering. Jag är nu i vecka 22 (21+0) och det känns skönt att det i princip är mindre än halva tiden kvar. Mycket har hänt, både bra och dåligt, men så är det ju generellt i livet, det går upp och ner. Jag är fortfarande sjukskriven 25%, men det kommer nog bli 50% snart då foglossningen bara blir sämre och sämre, samtidigt som jag har ofantligt mycket att göra på jobbet. Det är svårt att få ihop ekvationen där. Blodvärdet har gått upp lite och ligger nu på 112, men jag är fortfarande trött och har ofta huvudvärk. Det är dock bättre så jag ska inte klaga Blodtrycket är ganska lågt, så det gör att jag ofta är yr. Sendrag, myrkryp och halsbränna har dykt upp som gubben i lådan också, men det är hanterbart. Bebisen mår för övrigt bra och jag känner den lilla mer och mer för varje dag som går Det väger ofta upp allt jobbigt och håller mig på rätt väg Sen har vi skrivit på kontrakt för ett radhus (5a) vilket är en stor lättnad då vi just nu bor i en 3a på 3e våningen utan hiss. Jag längtar som bara den till vi har flyttat så jag får känna mig lite fri, känner mig så otroligt instängd i lägenheten. Just nu väntar vi bara på att budgivningen på vår lgh ska sluta så vi kan skriva kontrakt. Det är också jättenervöst då vi såklart vill ha så mycket som möjligt för den. Så, det var lite om mig så här långt in i graviditeten, hur går det för er andra? Hur mår ni? Hur mår bebisarna?
  3. Medlem sedan
    Oct 2008
    #2
    Jag är i vecka 25 (24+1)
    Min foglossning har bara blivit värre och värre. Ska på till läkare på fredag och sedan fått remiss till sjukgymnast. Så jag blir troligast 100% Sjukskriven efter denna vecka, då jag inte kan göra nått på jobbet på grund av mitt bäcken låser sig.

    Men annars mår jag jätte bra och magen växer på som den ska. Då vi bor nere på västkusten, men egentligen kommer från norrland. Så har vi redan börjat planera semester och hur vi ska göra när barnet kommer etc. Då vi reser uppåt så snabbt det bara går.
    Men vi har inte kommit överens hur vi gör med båda barnen på flyget då sonen inte har fyllt 2. Om vi ska beställa biljett till egen stol till honom endå, eller om vi ska ringa flygbolaget och se till att vi kan ta den minsta i bilstol på egen plats.
  4. 2
    Jag är i vecka 25 (24+1)
    Min foglossning har bara blivit värre och värre. Ska på till läkare på fredag och sedan fått remiss till sjukgymnast. Så jag blir troligast 100% Sjukskriven efter denna vecka, då jag inte kan göra nått på jobbet på grund av mitt bäcken låser sig.

    Men annars mår jag jätte bra och magen växer på som den ska. Då vi bor nere på västkusten, men egentligen kommer från norrland. Så har vi redan börjat planera semester och hur vi ska göra när barnet kommer etc. Då vi reser uppåt så snabbt det bara går.
    Men vi har inte kommit överens hur vi gör med båda barnen på flyget då sonen inte har fyllt 2. Om vi ska beställa biljett till egen stol till honom endå, eller om vi ska ringa flygbolaget och se till att vi kan ta den minsta i bilstol på egen plats.
  5. Medlem sedan
    Jun 2011
    #3
    Jag är i v 23 (22-5), Magen bara växer och lillknytet gör sig påminnt med buffar. Nästäppa, foglossning, halsbränna och allt som hör till. Storebror är extra mammig, för han känner ju att nåt är på gång. Lite extra jobbigt just nu då maken börjat veckopendla till Göteborg så jag är själv på vardagarna. Jag varken kan eller vill bära runt på en 14 kilos klump som faktiskt har egna ben..., men det är lite svårt för en 2,5 åring att ta till sig.
  6. 3
    Jag är i v 23 (22-5), Magen bara växer och lillknytet gör sig påminnt med buffar. Nästäppa, foglossning, halsbränna och allt som hör till. Storebror är extra mammig, för han känner ju att nåt är på gång. Lite extra jobbigt just nu då maken börjat veckopendla till Göteborg så jag är själv på vardagarna. Jag varken kan eller vill bära runt på en 14 kilos klump som faktiskt har egna ben..., men det är lite svårt för en 2,5 åring att ta till sig.
  7. Medlem sedan
    Nov 2012
    #4
    Jag är i vecka 25 (24+1). Har en vild krabat i magen som gärna gör sig påmind sent på kvällarna eller om jag vaknar nattetid. Mår rätt bra förutom ryggvärk och foglossning, är sjukskriven 100% och är rätt less på det, tråkigt som f*n att gå hemma hela dagarna.

    Har varit hos bm på fm idag och lyssnat på hjärtat och mätt magen. Jämför jag måtten med dotterns så är dom nästan jämnstora så här långt.
    Däremot har jag ett katastrof-lågt hb, idag låg det på 98. Detta trots niferextablett varje dag. Inget att oroa sig för i vanliga fall kanske, men ferritinvärdet ligger på 13 jämfört med 66 med dottern, så helt galet. Fler prover ska tas på tisdag och så får vi se vad som händer sen. Någon annan som haft väldigt dåliga blod/järn värden? Det förklarar ju tröttheten iaf, är vissa dagar så vansinnigt trött...

    Hoppas ni andra får en härlig helg, vi ska åka till fjällen för lite slalomåkning och stugmys. Resten av sällskapet får stå för det förstnämnda så tar jag det andra =P
  8. 4
    Jag är i vecka 25 (24+1). Har en vild krabat i magen som gärna gör sig påmind sent på kvällarna eller om jag vaknar nattetid. Mår rätt bra förutom ryggvärk och foglossning, är sjukskriven 100% och är rätt less på det, tråkigt som f*n att gå hemma hela dagarna.

    Har varit hos bm på fm idag och lyssnat på hjärtat och mätt magen. Jämför jag måtten med dotterns så är dom nästan jämnstora så här långt.
    Däremot har jag ett katastrof-lågt hb, idag låg det på 98. Detta trots niferextablett varje dag. Inget att oroa sig för i vanliga fall kanske, men ferritinvärdet ligger på 13 jämfört med 66 med dottern, så helt galet. Fler prover ska tas på tisdag och så får vi se vad som händer sen. Någon annan som haft väldigt dåliga blod/järn värden? Det förklarar ju tröttheten iaf, är vissa dagar så vansinnigt trött...

    Hoppas ni andra får en härlig helg, vi ska åka till fjällen för lite slalomåkning och stugmys. Resten av sällskapet får stå för det förstnämnda så tar jag det andra =P
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Lågt blodvärde är jobbigare än vad man kan tro. Jag hade 104 som sämst och 112 som bäst med dottern och nu har jag haft 107 som sämst. Är som sagt uppe på 112 nu, men är fortfarande jättetrött och har huvudvärk. Jag äter 4 hemofer och 2 niferex om dagen och har gjort sedan v 12 ungefär. Jag har insett att det inte går att göra så mycket mer än att äta järntabletterna, äta järnrik kost, dricka och äta c-vitamin och ta bort stora delar av alla mejeriprodukter samt ta Alvedon mot huvudvärken (som jag ändå gör pga av foglossningen). Jag får helt enkelt leva med att jag har dåligt blodvärde tills den lille behagar komma. Det är tur att det mest påverkar oss mammor och inte bebisarna
  10. 5
    Lågt blodvärde är jobbigare än vad man kan tro. Jag hade 104 som sämst och 112 som bäst med dottern och nu har jag haft 107 som sämst. Är som sagt uppe på 112 nu, men är fortfarande jättetrött och har huvudvärk. Jag äter 4 hemofer och 2 niferex om dagen och har gjort sedan v 12 ungefär. Jag har insett att det inte går att göra så mycket mer än att äta järntabletterna, äta järnrik kost, dricka och äta c-vitamin och ta bort stora delar av alla mejeriprodukter samt ta Alvedon mot huvudvärken (som jag ändå gör pga av foglossningen). Jag får helt enkelt leva med att jag har dåligt blodvärde tills den lille behagar komma. Det är tur att det mest påverkar oss mammor och inte bebisarna
  11. Medlem sedan
    Nov 2012
    #6
    Jag slipper som tur är huvudvärken, är "bara" vansinnigt trött! Barnmorskan verkade lite bekymrad, men det visar sig efter alla prover imorgon om och vad hon vill göra åt det. Lider inte så mycket av det själv, och jag vet ju att den lille får det som behövs ändå, så jag oroar mig inte så mycket =)
  12. 6
    Jag slipper som tur är huvudvärken, är "bara" vansinnigt trött! Barnmorskan verkade lite bekymrad, men det visar sig efter alla prover imorgon om och vad hon vill göra åt det. Lider inte så mycket av det själv, och jag vet ju att den lille får det som behövs ändå, så jag oroar mig inte så mycket =)
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar