Torremolinos på påsklovet
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Feb 2000
    #1

    Torremolinos på påsklovet

    Vi åker 4 vuxna, en 18-åring (vilket ju på papper också är vuxet ) och en 13-åring till Torremolinos på påsklovet. Ingen av oss har varit där eller ens någon annanstans i Spanien tidigare (förutom ett par kanarieöar). Det är ju långt ifrån högsäsong, inget bad förmodligen och det vattenland vi hittat har inte öppet.

    Finns det några tips bland er här vad man kan göra, eller vad man bör se? Hur svårt är det att ta sig ner till Gibraltar? Shopping, vandring och foto kan man kanske summera våra intressen.

    Tack på förhand!
    För ett par generationer sedan behövde människor vila efter avslutad arbetsdag. Nu behöver de motion.
  2. 1
    Torremolinos på påsklovet Vi åker 4 vuxna, en 18-åring (vilket ju på papper också är vuxet ) och en 13-åring till Torremolinos på påsklovet. Ingen av oss har varit där eller ens någon annanstans i Spanien tidigare (förutom ett par kanarieöar). Det är ju långt ifrån högsäsong, inget bad förmodligen och det vattenland vi hittat har inte öppet.

    Finns det några tips bland er här vad man kan göra, eller vad man bör se? Hur svårt är det att ta sig ner till Gibraltar? Shopping, vandring och foto kan man kanske summera våra intressen.

    Tack på förhand!
  3. Medlem sedan
    Sep 2003
    #2
    Har bara varit på Costa del Sol i början av januari, då gick det faktiskt att ligga på stranden och sola i baddräkt. När vi var där hade vi tillgång till bil och besökte:
    Nerja och Nerjagrottorna
    Granada/ Alahambra
    Frigiliana (mysig by i bergen). Lite osäker på stavningen
  4. 2
    Har bara varit på Costa del Sol i början av januari, då gick det faktiskt att ligga på stranden och sola i baddräkt. När vi var där hade vi tillgång till bil och besökte:
    Nerja och Nerjagrottorna
    Granada/ Alahambra
    Frigiliana (mysig by i bergen). Lite osäker på stavningen
  5. Medlem sedan
    Jun 2004
    #3
    Har varit där 2 ggr men det var längesedan typ 25 når sen. Minns Torremolinos som en trevlig stad i sig själv (hotellet låg lite utanför, Benaldema costa fin strand att gå längs in till Torremolinos och fantastiska sandskulpturer då när vi var där)
    Vacker gatumosaik i Torremolinos är vad jag minns, och att det var en "riktig stad" inte bara turistställe :-) Tog en tur till Marbella en dag, fin hamn med lyxiga båtar, Malaga kan man också åka och kolla på. Minns inte hur långt det var till Gibraltar, vi flög hem därifrån en av gångerna då flygledarna i Spanien strejkade, har för mig det var en rätt lång busstur dit.
  6. 3
    Har varit där 2 ggr men det var längesedan typ 25 når sen. Minns Torremolinos som en trevlig stad i sig själv (hotellet låg lite utanför, Benaldema costa fin strand att gå längs in till Torremolinos och fantastiska sandskulpturer då när vi var där)
    Vacker gatumosaik i Torremolinos är vad jag minns, och att det var en "riktig stad" inte bara turistställe :-) Tog en tur till Marbella en dag, fin hamn med lyxiga båtar, Malaga kan man också åka och kolla på. Minns inte hur långt det var till Gibraltar, vi flög hem därifrån en av gångerna då flygledarna i Spanien strejkade, har för mig det var en rätt lång busstur dit.
  7. Medlem sedan
    Sep 2006
    #4
    Vi bodde i Fuengirola. Väldigt smidigt att ta tåget från flygplatsen. Det stannar i Torremolinos också.
    Räkna med att ni kan sola. Vet inte hur varmt det hunnit bli i havet.
    Vi hyrde bil och körde till Gibraltar. Långa köer för att komma in men det var en väldigt trevlig dag. Tog bussen en dag upp till bergsbyn som jag tror hette Mirja.
    Tog bussen
  8. 4
    Vi bodde i Fuengirola. Väldigt smidigt att ta tåget från flygplatsen. Det stannar i Torremolinos också.
    Räkna med att ni kan sola. Vet inte hur varmt det hunnit bli i havet.
    Vi hyrde bil och körde till Gibraltar. Långa köer för att komma in men det var en väldigt trevlig dag. Tog bussen en dag upp till bergsbyn som jag tror hette Mirja.
    Tog bussen
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar