Underhålla barn i bil? - Sidan 2
Ordet är fritt
  1. Medlem sedan
    Aug 2011
    #21
    Om de får titta på en riktigt bra och spännande film, tror du att de blir åskjuka då.

    Min brors son blev alltid åksjuk, även på en kort resa på 15 minuter. Kräktes hej vilt. Men så provad de att köpa en portabel dvd-spelare och han fick välja film och vips så vart han inte åksjuk så länge han bara koncentrerade sig på att titta på filmen. Kanske kan funka.

    Vi åker ofta långt, först hade vi en dvd-spelare. Nu kör vi med ipad. Funkar görbra!
  2. 21
    Om de får titta på en riktigt bra och spännande film, tror du att de blir åskjuka då.

    Min brors son blev alltid åksjuk, även på en kort resa på 15 minuter. Kräktes hej vilt. Men så provad de att köpa en portabel dvd-spelare och han fick välja film och vips så vart han inte åksjuk så länge han bara koncentrerade sig på att titta på filmen. Kanske kan funka.

    Vi åker ofta långt, först hade vi en dvd-spelare. Nu kör vi med ipad. Funkar görbra!
  3. Medlem sedan
    Apr 2001
    #22
    Ljudböcker kör vi. Eller mobiler eller nintendo ds.
    Jag gillar Margareta Krook som läser om Prosten. Samt Lasse-Maja böckerna med Johan Ulvesson. Sune-böckerna är också roliga att lyssna på.
    I much prefer whining to counting my blessings!
  4. 22
    Ljudböcker kör vi. Eller mobiler eller nintendo ds.
    Jag gillar Margareta Krook som läser om Prosten. Samt Lasse-Maja böckerna med Johan Ulvesson. Sune-böckerna är också roliga att lyssna på.
  5. Medlem sedan
    Jul 2003
    #23
    Tro mig, vi har provat. Det är då de blir åksjuka
  6. 23
    Tro mig, vi har provat. Det är då de blir åksjuka
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #24
    Ska testa ljudböcker. Spel funkar som sagt inte, då kräks de
  8. 24
    Ska testa ljudböcker. Spel funkar som sagt inte, då kräks de
  9. Medlem sedan
    Nov 2022
    #25
    Ljudböcker är klockrent om barnen lätt blir åksjuka. Här är några tips på spellistor med sagor som finns på Spotify:

    Ljudböcker & sagor för barn
    open.spotify.com/playlist/2vlEFpAvYn5pUwaRFXDoq0

    Julsagor för barn
    open.spotify.com/playlist/62ZHchTs0i6ufht6tdyEE7

    Ljudböcker för barn 6-9 år
    open.spotify.com/playlist/4bap6WZ3DNYKMwmUkCyzlG

    Ljudböcker för barn 9-12 år
    open.spotify.com/playlist/5X5GoG6sLO7mbQ8U6OiJNW

    Sömniga godnattsagor för barn
    open.spotify.com/playlist/2hHIaWS6pELC5w58vJraVJ
  10. 25
    Ljudböcker är klockrent om barnen lätt blir åksjuka. Här är några tips på spellistor med sagor som finns på Spotify:

    Ljudböcker & sagor för barn
    open.spotify.com/playlist/2vlEFpAvYn5pUwaRFXDoq0

    Julsagor för barn
    open.spotify.com/playlist/62ZHchTs0i6ufht6tdyEE7

    Ljudböcker för barn 6-9 år
    open.spotify.com/playlist/4bap6WZ3DNYKMwmUkCyzlG

    Ljudböcker för barn 9-12 år
    open.spotify.com/playlist/5X5GoG6sLO7mbQ8U6OiJNW

    Sömniga godnattsagor för barn
    open.spotify.com/playlist/2hHIaWS6pELC5w58vJraVJ
  11. Medlem sedan
    Nov 2022
    #26
    Vi leker med ord. Vi minns vilka föremål som finns i köket till exempel så att namnen inte upprepas. Vi namnger alla ord som börjar med till exempel bokstaven v.
  12. 26
    Vi leker med ord. Vi minns vilka föremål som finns i köket till exempel så att namnen inte upprepas. Vi namnger alla ord som börjar med till exempel bokstaven v.
Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar