motverka bristningar?
Augustibarn 2014
  1. Medlem sedan
    Feb 2014
    #1

    motverka bristningar?

    Hej alla fina mammor (och pappor om ni läser) jag tänkte kolla om det är någon som har införskaffat någon kräm eller olja att smörja in magen med. Själv använder jag nu cocoa body butter och provade innan bio oil. Den sistnämnda fick jag dock små kliande prickar av när jag smörjde på kvällen och skulle sova(funkar under dagen dock). Så avvaktar med den. Men dessa två produkter har dykt upp under mina tillfällen då jag googlat mig fram om detta och valde att prova dem först.

    (Ska även tillägga att jag vet att bristningar kan va genetiskt och inte mycket man kan göra åt för de kan bero på både att huden tänjs och hormoner men jag tänker att OM det hjälper har jag inget emot att smörja in mig med en härlig kräm under graviditeten. Dessutom mysigt att smörja magen. kommentater om att bristningar inte gör något för man får ju ett barn undanbedes då detta inte handlar om hur värt det är eller inte utan bara jag som är nyfiken på vad ni andra använder)
  2. 1
    motverka bristningar? Hej alla fina mammor (och pappor om ni läser) jag tänkte kolla om det är någon som har införskaffat någon kräm eller olja att smörja in magen med. Själv använder jag nu cocoa body butter och provade innan bio oil. Den sistnämnda fick jag dock små kliande prickar av när jag smörjde på kvällen och skulle sova(funkar under dagen dock). Så avvaktar med den. Men dessa två produkter har dykt upp under mina tillfällen då jag googlat mig fram om detta och valde att prova dem först.

    (Ska även tillägga att jag vet att bristningar kan va genetiskt och inte mycket man kan göra åt för de kan bero på både att huden tänjs och hormoner men jag tänker att OM det hjälper har jag inget emot att smörja in mig med en härlig kräm under graviditeten. Dessutom mysigt att smörja magen. kommentater om att bristningar inte gör något för man får ju ett barn undanbedes då detta inte handlar om hur värt det är eller inte utan bara jag som är nyfiken på vad ni andra använder)
  3. Medlem sedan
    Apr 2009
    #2
    Jag fick bristningar efter förlossningen med min dotter! Smörjde hela graviditeten med Weleda olja för ändamålet. Inte en enda bristning och världens finaste mage. Men efter förlossning och akutsnitt = dragspel!
  4. 2
    Jag fick bristningar efter förlossningen med min dotter! Smörjde hela graviditeten med Weleda olja för ändamålet. Inte en enda bristning och världens finaste mage. Men efter förlossning och akutsnitt = dragspel!
  5. Medlem sedan
    Dec 2013
    #3
    Jag har tänkt testa bio oil men inte kommit iväg för att köpa det än, tänkte passa på när jag har flera ärenden nere på stan. Har hört att den är bra så kan ju vara värt att prova
  6. 3
    Jag har tänkt testa bio oil men inte kommit iväg för att köpa det än, tänkte passa på när jag har flera ärenden nere på stan. Har hört att den är bra så kan ju vara värt att prova
  7. Medlem sedan
    Jan 2013
    #4
    Jag använde Estelle & Thild havandeskapsolja, tror jag den hette, jättebra tyckte jag och väldigt dryg. Smörjde på kvällen fick inga brisningar och mysigt att smörja magen : )
  8. 4
    Jag använde Estelle & Thild havandeskapsolja, tror jag den hette, jättebra tyckte jag och väldigt dryg. Smörjde på kvällen fick inga brisningar och mysigt att smörja magen : )
  9. Medlem sedan
    Aug 2011
    #5
    Jag använde biotherms biovergentures förra graviditeten och fick inga bristningar så jag använder den igen den här gången. Inte för att jag vet om det berodde på krämen
  10. 5
    Jag använde biotherms biovergentures förra graviditeten och fick inga bristningar så jag använder den igen den här gången. Inte för att jag vet om det berodde på krämen
  11. Medlem sedan
    Jan 2010
    #6
    Mitt bästa tips är att ta det lugnt och vila, alltså aldrig stressa under grav. Jag hade inte en endaste bristning tills typ vecka 32 sist.. och då flyttade vi till hus. Och det var en massa krångel med flyttstädning osv. :P
  12. 6
    Mitt bästa tips är att ta det lugnt och vila, alltså aldrig stressa under grav. Jag hade inte en endaste bristning tills typ vecka 32 sist.. och då flyttade vi till hus. Och det var en massa krångel med flyttstädning osv. :P
  13. Medlem sedan
    Jan 2014
    #7
    Jag har börjat med Nuxe Huile Prodigieuse på råd från min syster. Finns på en del apotek och även Kicks kan ha den.

    Köpte den till en kompis när hon var gravid och även hon tyckte att den var superbra
  14. 7
    Jag har börjat med Nuxe Huile Prodigieuse på råd från min syster. Finns på en del apotek och även Kicks kan ha den.

    Köpte den till en kompis när hon var gravid och även hon tyckte att den var superbra
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar