Nu börjar blodloppet
Oktoberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Oct 2010
    #1

    Nu börjar blodloppet

    Fick åka in till mvc idag och lämna nytt blod eftersom de 5 rör de tagit i tisdags inte räckte. De hittade tydligen en reaktion i mitt blod som måste skickas på djupare analys. Det är nog mina antikroppar jag fick vid första förlossningen. Jag saknar tydligen något som heter lilla c och den har tydligen min man så jag reagerar på barnets blod om de får den rätta genen från honom. Jag berättade det för bm så de kanske kunde ha tagit mer blod och skickat på analys på en gång eftersom antikroppar inte försvinner från blod. Jag är van att få springa och lämna blod. Nu måste jag även göra en sockerbelastning och det är så äckligt!!!! Och man måste sitta på hårda stolar i 2 timmar med ömmande bäcken. Nu blev det lite gnälligt och svamligt men ibland har man sådana dagar.... Hoppas att ni andra har humöret på topp.
  2. 1
    Nu börjar blodloppet Fick åka in till mvc idag och lämna nytt blod eftersom de 5 rör de tagit i tisdags inte räckte. De hittade tydligen en reaktion i mitt blod som måste skickas på djupare analys. Det är nog mina antikroppar jag fick vid första förlossningen. Jag saknar tydligen något som heter lilla c och den har tydligen min man så jag reagerar på barnets blod om de får den rätta genen från honom. Jag berättade det för bm så de kanske kunde ha tagit mer blod och skickat på analys på en gång eftersom antikroppar inte försvinner från blod. Jag är van att få springa och lämna blod. Nu måste jag även göra en sockerbelastning och det är så äckligt!!!! Och man måste sitta på hårda stolar i 2 timmar med ömmande bäcken. Nu blev det lite gnälligt och svamligt men ibland har man sådana dagar.... Hoppas att ni andra har humöret på topp.
  3. Medlem sedan
    Dec 2013
    #2
    Oj, låter besvärligt detta, hur visste du att du hade dessa problem?
  4. 2
    Oj, låter besvärligt detta, hur visste du att du hade dessa problem?
  5. Medlem sedan
    Oct 2010
    #3

    Nu börjar blodloppet

    Antikropparna hittades i mitt blod under första förlossningen så då ville det även ta blod från barnet på en gång fast hon inte var riktigt född än. De tog ett blodprov från hennes huvud, stackarn! De har haft koll på det under andra graviditeten men då var det aldrig något problem. Hoppas att det blir så nu också. Träffade läkaren igår men provsvaren hade inte kommit. Han beslutade dock att vi ska göra ett extra tillväxtul i v 31. Det är kul för då ser man verkligen jättemycket eftersom bebisen är så stor då. Har gjort det med alla mina barn och sett tydliga tumsugningar och andra lekar med munnen och händerna. Fått tid för rul den 9 april. Nu går det framåt, illamåendet är borta och min mage är jättestor!!! Visst det är ju inte livmodern men man kan lossas i alla fall och alla ser iaf att jag är gravid.
  6. 3
    Nu börjar blodloppet Antikropparna hittades i mitt blod under första förlossningen så då ville det även ta blod från barnet på en gång fast hon inte var riktigt född än. De tog ett blodprov från hennes huvud, stackarn! De har haft koll på det under andra graviditeten men då var det aldrig något problem. Hoppas att det blir så nu också. Träffade läkaren igår men provsvaren hade inte kommit. Han beslutade dock att vi ska göra ett extra tillväxtul i v 31. Det är kul för då ser man verkligen jättemycket eftersom bebisen är så stor då. Har gjort det med alla mina barn och sett tydliga tumsugningar och andra lekar med munnen och händerna. Fått tid för rul den 9 april. Nu går det framåt, illamåendet är borta och min mage är jättestor!!! Visst det är ju inte livmodern men man kan lossas i alla fall och alla ser iaf att jag är gravid.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar