Hur mycket växtvärk har ni?
Novemberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Apr 2014
    #1

    Hur mycket växtvärk har ni?

    Jag har ingen aning om hur det ska kännas så frågar er... Alltså hos mej är det som ett konstant tryck nästan hela tiden, ibland gör det ont bara på ena sidan, sen andra, sen båda och mitten. Det gör kanske inte direkt ont men obehagligt och emellanåt gör de så kallade ligamenten väldigt ont, tex när jag nyser, hostar eller rör mig för hastigt. Någon som känner igen?
  2. 1
    Hur mycket växtvärk har ni? Jag har ingen aning om hur det ska kännas så frågar er... Alltså hos mej är det som ett konstant tryck nästan hela tiden, ibland gör det ont bara på ena sidan, sen andra, sen båda och mitten. Det gör kanske inte direkt ont men obehagligt och emellanåt gör de så kallade ligamenten väldigt ont, tex när jag nyser, hostar eller rör mig för hastigt. Någon som känner igen?
  3. Medlem sedan
    Apr 2014
    #2
    Ingen? för jag känner lika idag, massa stick överallt hela tiden... ska det kännas så här. Är i vecka 14.
  4. 2
    Ingen? för jag känner lika idag, massa stick överallt hela tiden... ska det kännas så här. Är i vecka 14.
  5. Medlem sedan
    Nov 2011
    #3
    Till hör en annan ankomstgrupp men svarar ändå, jag hade mycket växtvärk min första graviditet nästan hela tiden. Den här gången har jag inte haft lika mycket men just när jag nyser, hostar eller reser mig fort kan det hugga till ordentligt.
  6. 3
    Till hör en annan ankomstgrupp men svarar ändå, jag hade mycket växtvärk min första graviditet nästan hela tiden. Den här gången har jag inte haft lika mycket men just när jag nyser, hostar eller reser mig fort kan det hugga till ordentligt.
  7. Medlem sedan
    Nov 2013
    #4
    Jag kände av detta fram till v 10 nu känner jag bara vid nysning eller när jag reser mig hastigt. Är nu i v 12+1.
  8. 4
    Jag kände av detta fram till v 10 nu känner jag bara vid nysning eller när jag reser mig hastigt. Är nu i v 12+1.
  9. Medlem sedan
    Jan 2003
    #5
    Jag känner lika, nös i sängen när jag låg på sidan här om kvällen och det gjorde så ont så jag tjöt rakt ut. Hade väldigt ont till och från igår också. Kände inget med mitt första barn, bara lite med andra precis i början. Men här spänner det och ömma lite mer. Hoppas det lugnar ner sig för oss.
  10. 5
    Jag känner lika, nös i sängen när jag låg på sidan här om kvällen och det gjorde så ont så jag tjöt rakt ut. Hade väldigt ont till och från igår också. Kände inget med mitt första barn, bara lite med andra precis i början. Men här spänner det och ömma lite mer. Hoppas det lugnar ner sig för oss.
  11. Medlem sedan
    Apr 2014
    #6
    "Skönt" att höra att ni åxå har det så. Men nu har jag åxå börjat må riktigt illa några gånger om dagen, ibland kräks jag och även på natten vaknar jag av illamående, växtvärk (?) och kräks ibland i vecka 14???
  12. 6
    "Skönt" att höra att ni åxå har det så. Men nu har jag åxå börjat må riktigt illa några gånger om dagen, ibland kräks jag och även på natten vaknar jag av illamående, växtvärk (?) och kräks ibland i vecka 14???
  13. Medlem sedan
    Feb 2014
    #7
    Här med men mest vid nysningar. Känns som jag ska brista inifrån ibland men att dra upp benen nära kroppen innan nysning hjälper mig. Fast ibland hinner jag inte det.

    Illamående kan hålla på fram och tillbaka hela tiden men brukar bli lite bättre runt v 14-16 men inte för alla.
  14. 7
    Här med men mest vid nysningar. Känns som jag ska brista inifrån ibland men att dra upp benen nära kroppen innan nysning hjälper mig. Fast ibland hinner jag inte det.

    Illamående kan hålla på fram och tillbaka hela tiden men brukar bli lite bättre runt v 14-16 men inte för alla.
  15. Medlem sedan
    Aug 2008
    #8
    Jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Kan ju vara icke graviditetsrelaterade orsaker också.
    Hoppas du blir bättre!
  16. 8
    Jag skulle nog kolla upp det om jag var du. Kan ju vara icke graviditetsrelaterade orsaker också.
    Hoppas du blir bättre!
  17. Medlem sedan
    Apr 2014
    #9
    Mmm får kanske höra mig för iaf Men tror det är tarmarna som spökar för mig. Känner mej lite hård i magen och därav att jag kanske mår illa istället och kräks när inte tarmarna fungerar som de borde. Kanske får ringa min barnmorska i nästa vecka så hon vet om läget. Känns jobbigt när det gör ont runt liten bebis! Men allt måste gå bra, det bara MÅSTE göra det!!!
  18. 9
    Mmm får kanske höra mig för iaf Men tror det är tarmarna som spökar för mig. Känner mej lite hård i magen och därav att jag kanske mår illa istället och kräks när inte tarmarna fungerar som de borde. Kanske får ringa min barnmorska i nästa vecka så hon vet om läget. Känns jobbigt när det gör ont runt liten bebis! Men allt måste gå bra, det bara MÅSTE göra det!!!
  19. Medlem sedan
    Aug 2008
    #10
    Låter som en bra plan! Förstoppning kan man ju dessutom åtminstone underlätta. Barnmorskan har säkert bra tips. Jag har också lite liknande besvär fast mest på kvällarna, och inte så att jag kräks. Men känns som att magsäcken tar lång tid på sig att tömmas.
    Och det klart det kommer gå bra med bebisen! Inga såna tankar nu... Kram!
  20. 10
    Låter som en bra plan! Förstoppning kan man ju dessutom åtminstone underlätta. Barnmorskan har säkert bra tips. Jag har också lite liknande besvär fast mest på kvällarna, och inte så att jag kräks. Men känns som att magsäcken tar lång tid på sig att tömmas.
    Och det klart det kommer gå bra med bebisen! Inga såna tankar nu... Kram!
  21. Medlem sedan
    May 2010
    #11
    Jodå, jag känner igen det.
    Har fått det vid enstaka tillfällen, framför allt vid nysning och hosta.

    Växtvärk vet jag inte riktigt. Känner som molande mensliknande värk ibland, en del på kvällarna.
  22. 11
    Jodå, jag känner igen det.
    Har fått det vid enstaka tillfällen, framför allt vid nysning och hosta.

    Växtvärk vet jag inte riktigt. Känner som molande mensliknande värk ibland, en del på kvällarna.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar