Extra UL i veckan
Novemberbarn 2014
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Extra UL i veckan

    Är i vecka 13 nu och fick igår göra ett lite akut UL. Fantastiskt att se lilla krabaten som låg och viftade rörde sig. Fick mindre väldigt ljusa blödningar i tisdags. Det kom när jag tog i och cyklade, bar något på jobbet och när jag cyklade hem. Fick på UL veta att det var en blödning i kanten vid moderkakan, så nu är jag sjukskriven till 13/6. Ingen stress, inga lyft, ingen träning eller annan belastning. Fick lugnande ord, men man blir ju alltid orolig när det inte är 100. Ville bara dela med mig lite.
  2. 1
    Extra UL i veckan Är i vecka 13 nu och fick igår göra ett lite akut UL. Fantastiskt att se lilla krabaten som låg och viftade rörde sig. Fick mindre väldigt ljusa blödningar i tisdags. Det kom när jag tog i och cyklade, bar något på jobbet och när jag cyklade hem. Fick på UL veta att det var en blödning i kanten vid moderkakan, så nu är jag sjukskriven till 13/6. Ingen stress, inga lyft, ingen träning eller annan belastning. Fick lugnande ord, men man blir ju alltid orolig när det inte är 100. Ville bara dela med mig lite.
  3. Medlem sedan
    Nov 2013
    #2
    Ja, se nu till att vila. Härligt att höra att allt är bra med ditt lilla frö.
  4. 2
    Ja, se nu till att vila. Härligt att höra att allt är bra med ditt lilla frö.
  5. Medlem sedan
    Apr 2014
    #3
    Ja ta det lugnt och vila! skönt att allt var bra!
  6. 3
    Ja ta det lugnt och vila! skönt att allt var bra!
  7. Medlem sedan
    Jan 2003
    #4
    tack snälla. Ja jag försöker ta det så lugnt jag bara kan. Det verkar ha stabiliserat sig och inget med blod har kommit, men det ömmar på duktigt.
  8. 4
    tack snälla. Ja jag försöker ta det så lugnt jag bara kan. Det verkar ha stabiliserat sig och inget med blod har kommit, men det ömmar på duktigt.
  9. Medlem sedan
    Apr 2014
    #5
    Är det ömmande i moderkakan som du känner av då eller? Oj, vad mycket som kan hända med kroppen i dessa lägen. Inte konstigt man är orolig. Jag längtar verkligen till RUL för att kolla så allt är som det ska Får du komma på ett extra UL till eller det ska vara stabilt nu?
  10. 5
    Är det ömmande i moderkakan som du känner av då eller? Oj, vad mycket som kan hända med kroppen i dessa lägen. Inte konstigt man är orolig. Jag längtar verkligen till RUL för att kolla så allt är som det ska Får du komma på ett extra UL till eller det ska vara stabilt nu?
  11. Medlem sedan
    Aug 2008
    #6
    Skönt att det lugnat sig! Lättare att slappna av då kan jag tänka mig. Oron för de små liven börjar redan i magen och går nog aldrig riktigt över, hur gamla de än är ;-)
  12. 6
    Skönt att det lugnat sig! Lättare att slappna av då kan jag tänka mig. Oron för de små liven börjar redan i magen och går nog aldrig riktigt över, hur gamla de än är ;-)
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7
    Jag vet inte exakt vad det är som ömmar, i helgen kom det lite blod igen och det har gjort galet ont. Har mailat BM men inte fått svar än. Om blödningen tilltar ska jag in igen, har en tid på måndag om en vecka så då får vi kanske lite status. De verkade väldigt lugna på mvc. Själv blir jag orolig såklart. Jag som började känna mig så pigg och glad. Har bestämt mig för att det ska gå bra för oss alla.
  14. 7
    Jag vet inte exakt vad det är som ömmar, i helgen kom det lite blod igen och det har gjort galet ont. Har mailat BM men inte fått svar än. Om blödningen tilltar ska jag in igen, har en tid på måndag om en vecka så då får vi kanske lite status. De verkade väldigt lugna på mvc. Själv blir jag orolig såklart. Jag som började känna mig så pigg och glad. Har bestämt mig för att det ska gå bra för oss alla.
  15. Medlem sedan
    Apr 2014
    #8
    Åhhh ja det låter läskigt, jag hade med varit orolig men vad skönt att mvc verkar lugna över det hela, då har de säkert sett det flera gånger förut Ja håller med dig, ALLT SKA GÅ BRA!
  16. 8
    Åhhh ja det låter läskigt, jag hade med varit orolig men vad skönt att mvc verkar lugna över det hela, då har de säkert sett det flera gånger förut Ja håller med dig, ALLT SKA GÅ BRA!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar