Ingen attraktion till jämnåriga kvinnor
Pappasnack
  1. Pablo Picasso
    #1

    Ingen attraktion till jämnåriga kvinnor

    Missförstå mig inte nu! Jag är inte homosexuell utan tänder på endast på kvinnor. Men i min dagliga tillvaro känner jag numera aldrig någon dragning eller sexuellt intresse för kvinnor, varken för dom jag möter i jobbet, på stan eller på andra platser.

    Lite om mig själv. Jag är man, 52 år och skild sedan åtta år. Har haft flera romanser men aldrig längre än ett par-tre månader. Mitt sex- och kärleksliv är väldigt begränsat. Har varit medlem på flera dejtingsajter och träffat en del kvinnor "i min ålder", men jag har svårt att tända till sexuellt och utan den drivkraften händer det liksom ingenting. Kvinnorna märker ju att jag inte tänder på dom. Känner mig nu alltmer uppgiven och ledsen då jag börjar bli rädd att jag aldrig kommer träffa en livspartner igen.

    Det är konstigt tycker jag. Om jag försöker se lite objektivt på mig själv så borde jag väl vara intressant även för många yngre kvinnor? Jag är 177 cm och väger 85 kg. Är fullt frisk och håller mig i god kondition genom löpning, simning och yoga. Har god utbildning och ett bra och intressant "kostym-jobb". Reser mycket. Är musikintresserad. Gillar språk och andra kulturer. Men jag har svårt att tända på kvinnor "i min ålder" (vad det nu är). Vill helst träffa en yngre kvinna som är fräsch och kan egga mig sexuellt, men kvinnor idag vill lika ofta träffa yngre män. Har märkt att flera kvinnor "i min ålder" kan bli intresserade av mig, men oftast ack så svårt för mig att bli sexuellt intresserad av dom.

    Det här är ett långvarigt problem för mig som jag lider av. Finns det några kloka manskolleger här som kan råda mig? Ämnet är ju högst kontroversiellt för kvinnor varför jag väljer ett pappa-forum. Tusen tack!
  2. 1
    Ingen attraktion till jämnåriga kvinnor Missförstå mig inte nu! Jag är inte homosexuell utan tänder på endast på kvinnor. Men i min dagliga tillvaro känner jag numera aldrig någon dragning eller sexuellt intresse för kvinnor, varken för dom jag möter i jobbet, på stan eller på andra platser.

    Lite om mig själv. Jag är man, 52 år och skild sedan åtta år. Har haft flera romanser men aldrig längre än ett par-tre månader. Mitt sex- och kärleksliv är väldigt begränsat. Har varit medlem på flera dejtingsajter och träffat en del kvinnor "i min ålder", men jag har svårt att tända till sexuellt och utan den drivkraften händer det liksom ingenting. Kvinnorna märker ju att jag inte tänder på dom. Känner mig nu alltmer uppgiven och ledsen då jag börjar bli rädd att jag aldrig kommer träffa en livspartner igen.

    Det är konstigt tycker jag. Om jag försöker se lite objektivt på mig själv så borde jag väl vara intressant även för många yngre kvinnor? Jag är 177 cm och väger 85 kg. Är fullt frisk och håller mig i god kondition genom löpning, simning och yoga. Har god utbildning och ett bra och intressant "kostym-jobb". Reser mycket. Är musikintresserad. Gillar språk och andra kulturer. Men jag har svårt att tända på kvinnor "i min ålder" (vad det nu är). Vill helst träffa en yngre kvinna som är fräsch och kan egga mig sexuellt, men kvinnor idag vill lika ofta träffa yngre män. Har märkt att flera kvinnor "i min ålder" kan bli intresserade av mig, men oftast ack så svårt för mig att bli sexuellt intresserad av dom.

    Det här är ett långvarigt problem för mig som jag lider av. Finns det några kloka manskolleger här som kan råda mig? Ämnet är ju högst kontroversiellt för kvinnor varför jag väljer ett pappa-forum. Tusen tack!
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    Forumvärd
    #2

    Tror det går en gräns vid 50

    Under den kan du vara intressant, över den är du "gammal". Ren spekulation givetvis men en kvinna som känner att hon gärna skulle ha (minst) ett barn till vill inte ha en pappa som är över 50, det känns fullt rimligt. I så fall vore han över 70 innan barnet hinner bli vuxet.

    Annars är det ju så att vi män går rätt mycket på det visuella och inte ser oss i spegeln så mycket så vi lägger kanske inte märke till att vi åldras vi också?

    Vem som helst kan bli förlåten när de haft fel.
    Det svåra är att bli förlåten för att du har haft rätt!

    Värd hos Allt för Föräldrar
  4. 2
    Tror det går en gräns vid 50 Under den kan du vara intressant, över den är du "gammal". Ren spekulation givetvis men en kvinna som känner att hon gärna skulle ha (minst) ett barn till vill inte ha en pappa som är över 50, det känns fullt rimligt. I så fall vore han över 70 innan barnet hinner bli vuxet.

    Annars är det ju så att vi män går rätt mycket på det visuella och inte ser oss i spegeln så mycket så vi lägger kanske inte märke till att vi åldras vi också?
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar