Konstigt eller konstigt...
Styvfamiljer
  1. Mållös
    #1

    Konstigt eller konstigt...

    Har fått sommarvikariat men tyvärr visade det sig att de schemalagt mig på varenda helg under 8 veckor. Samt kvällar 10-20, detta innebär en del krångel. Jag har delat sommaren rakt av med mina barns pappa och då innebär det att jag inte kan lämna barnen ensamma kvällarna. Så jag tog upp det med arbetsgivaren som i sin tur menade på att dem kan inte ändra schemat.

    Så säger min karl "det bästa vore om du inte har barnen då utan att du har dem senare i höst istället"
    Jaha.. Så jag ska välja att inte ha barnen på 8 veckor för att jobba?
    Alltså barnens pappa har dem i fyra veckor eftersom vi valde att dela. Så han kan inte byta heller för de åker utomlands.

    så det slutade med att jag nog inte kan ta tjänsten utan får hoppa på en annan tjänst där jag jobbar mest dagtid och har endast en helg.

    Min karl blev inte glad och ansåg att jag ska försöka göra allt för att ta den första tjänsten och att jag inte har barnen då.

    ja.... Vilket dilemma!
  2. 1
    Konstigt eller konstigt... Har fått sommarvikariat men tyvärr visade det sig att de schemalagt mig på varenda helg under 8 veckor. Samt kvällar 10-20, detta innebär en del krångel. Jag har delat sommaren rakt av med mina barns pappa och då innebär det att jag inte kan lämna barnen ensamma kvällarna. Så jag tog upp det med arbetsgivaren som i sin tur menade på att dem kan inte ändra schemat.

    Så säger min karl "det bästa vore om du inte har barnen då utan att du har dem senare i höst istället"
    Jaha.. Så jag ska välja att inte ha barnen på 8 veckor för att jobba?
    Alltså barnens pappa har dem i fyra veckor eftersom vi valde att dela. Så han kan inte byta heller för de åker utomlands.

    så det slutade med att jag nog inte kan ta tjänsten utan får hoppa på en annan tjänst där jag jobbar mest dagtid och har endast en helg.

    Min karl blev inte glad och ansåg att jag ska försöka göra allt för att ta den första tjänsten och att jag inte har barnen då.

    ja.... Vilket dilemma!
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2
    Alltså... din sambo tycker du ska jobba som fanken och strunta i dina barn??

    Att inte ha barnen innebär rent juridiskt att pappan kan söka underhåll under de två månaderna... i alla fall en eftersom en valde att dela upp veckorna.

    Rent moraliskt - dålig!

    Fördelen med att jobba helger och kvällar, det ger extra pengar. MEN tänk efter före nu. Tänk på barnen och jag kan ju inte låta bli att fundera på varför din sambo säger så....
  4. 2
    Alltså... din sambo tycker du ska jobba som fanken och strunta i dina barn??

    Att inte ha barnen innebär rent juridiskt att pappan kan söka underhåll under de två månaderna... i alla fall en eftersom en valde att dela upp veckorna.

    Rent moraliskt - dålig!

    Fördelen med att jobba helger och kvällar, det ger extra pengar. MEN tänk efter före nu. Tänk på barnen och jag kan ju inte låta bli att fundera på varför din sambo säger så....
  5. Anonym
    #3
    Låter som att din sambo har egna planer. Det kan ligga dig i fatet att lämna dina barn så länge..
  6. 3
    Låter som att din sambo har egna planer. Det kan ligga dig i fatet att lämna dina barn så länge..
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar