Ska jag bara hålla käften?
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Anonym
    #1

    Ska jag bara hålla käften?

    Jag har en syster som är snart 47 år och planerar att skaffa barn på egen hand, då hon är singel. Hon ska åka till Riga och genomföra en IVF med egna ägg och spermadonation. Vi har nu kommit på kant då jag sagt att jag tycker det är lite ogenomtänkt eftersom det är dyrt och hon knappt har råd med en försök. Hon kan delbetala försöket genom ett avtal som hon hennes arbetsgivare har. Dessutom tycker jag det är osmart att skaffa barn på egen hand, dels på grund av hennes ålder men också för att det är tufft att vara ensamstående förälder. Jag har själv två barn som jag vet hur det är att vara småbarnsförälder och jag skulle aldrig fixat det på egen hand. Dessutom är det dyrt att ha barn, det är mycket att införskaffa, även om hon skulle kunna få ärva en hel del ifrån mina barn. Saken är att hon ibland har svårt att få sin ekonomin att gå ihop, hon kan knappt spara några pengar trots att hon har en rätt hög lön och den är provisionsbaserad. Jag har sagt åt henne att kolla upp hur mycket hon får i föräldrapenning men hon räknar kallt med att hon ska få högsta ersättningen. Är det dumt av mig att bara prata om allt som är negativt? Hur stora är oddsen att hon kommer att bli gravid på första "IVF-försöket" i hennes ålder, ska jag bara "knipa käften" och titta på när hon "kastar bort" drygt 50 000 kronor?
  2. 1
    Ska jag bara hålla käften? Jag har en syster som är snart 47 år och planerar att skaffa barn på egen hand, då hon är singel. Hon ska åka till Riga och genomföra en IVF med egna ägg och spermadonation. Vi har nu kommit på kant då jag sagt att jag tycker det är lite ogenomtänkt eftersom det är dyrt och hon knappt har råd med en försök. Hon kan delbetala försöket genom ett avtal som hon hennes arbetsgivare har. Dessutom tycker jag det är osmart att skaffa barn på egen hand, dels på grund av hennes ålder men också för att det är tufft att vara ensamstående förälder. Jag har själv två barn som jag vet hur det är att vara småbarnsförälder och jag skulle aldrig fixat det på egen hand. Dessutom är det dyrt att ha barn, det är mycket att införskaffa, även om hon skulle kunna få ärva en hel del ifrån mina barn. Saken är att hon ibland har svårt att få sin ekonomin att gå ihop, hon kan knappt spara några pengar trots att hon har en rätt hög lön och den är provisionsbaserad. Jag har sagt åt henne att kolla upp hur mycket hon får i föräldrapenning men hon räknar kallt med att hon ska få högsta ersättningen. Är det dumt av mig att bara prata om allt som är negativt? Hur stora är oddsen att hon kommer att bli gravid på första "IVF-försöket" i hennes ålder, ska jag bara "knipa käften" och titta på när hon "kastar bort" drygt 50 000 kronor?
  3. Medlem sedan
    Jan 2011
    #2
    Låt henne välja detta! Det är inte läge att börja diskutera.t hon redan bestämt sig. Var glad för hennes skull så Jon känner att hon iaf här stöd av andra. Hon har säkert en mycket stark barnlängtan och ta inte ifrån henne det där. Ekonomin är jag säker på att den löser sig. Stötta henne!
  4. 2
    Låt henne välja detta! Det är inte läge att börja diskutera.t hon redan bestämt sig. Var glad för hennes skull så Jon känner att hon iaf här stöd av andra. Hon har säkert en mycket stark barnlängtan och ta inte ifrån henne det där. Ekonomin är jag säker på att den löser sig. Stötta henne!
  5. Medlem sedan
    Jan 2011
    #3
    Hatar att skriva från mob blir så konstigt...
  6. 3
    Hatar att skriva från mob blir så konstigt...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar