Redan torsdag!
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Redan torsdag!

    Imorgon fyller min käre far 60 år. Idag måste jag se om vi har hittat de presenter vi vill ge honom. Imorgon bakar jag marängbottnar till en hembakad Schwartzwaldtårta. Fördelen med sådan är att den blir bäst nylagad. Lunch imorgon tänkte jag vi skulle äta ute någonstans. Maken har säkert något bra förslag på var detta görs bäst. På kvällen ska pappa få min mat efter önskemål.
    "Klaga ej över mörkret. Dra ut huvudet ur röven istället."

    /Mark Levengood
  2. 1
    Redan torsdag! Imorgon fyller min käre far 60 år. Idag måste jag se om vi har hittat de presenter vi vill ge honom. Imorgon bakar jag marängbottnar till en hembakad Schwartzwaldtårta. Fördelen med sådan är att den blir bäst nylagad. Lunch imorgon tänkte jag vi skulle äta ute någonstans. Maken har säkert något bra förslag på var detta görs bäst. På kvällen ska pappa få min mat efter önskemål.
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Vilken ung pappa du har (min pappa fick S i 70-årspresent) ! Vilket givetvis betyder att du själv är väldigt ung . Om jag tänker på saken är jag väl närmare din pappa i ålder än dig...
    Hembakad Schwartwald borde jag nog testa någon gång, det låter som det skulle passa oss. Så lägg gärna upp ditt recept här, där det är enkelt att hitta !

    Här är det 18 grader och molnigt just nu, vilket faktiskt känns skönt, för vi behöver aningen svalka (det har "bara" varit 25 grader varmt här, men det räcker mer än väl, då husen är uselt isolerade och värms upp på ett litet kick) och faktiskt skulle lite regn också uppskattas.

    Funderar på att skriva ett mejl till en mamma, men vet inte om det är riktigt läge. Men jag tror att hon behöver höra att hon i sin vilja att hjälpa sina barn, i stället är mycket nära att stjälpa... Annars måste jag efter två dagars paus ta tag i papperssorterandet igen.
  4. 2
    Vilken ung pappa du har (min pappa fick S i 70-årspresent) ! Vilket givetvis betyder att du själv är väldigt ung . Om jag tänker på saken är jag väl närmare din pappa i ålder än dig...
    Hembakad Schwartwald borde jag nog testa någon gång, det låter som det skulle passa oss. Så lägg gärna upp ditt recept här, där det är enkelt att hitta !

    Här är det 18 grader och molnigt just nu, vilket faktiskt känns skönt, för vi behöver aningen svalka (det har "bara" varit 25 grader varmt här, men det räcker mer än väl, då husen är uselt isolerade och värms upp på ett litet kick) och faktiskt skulle lite regn också uppskattas.

    Funderar på att skriva ett mejl till en mamma, men vet inte om det är riktigt läge. Men jag tror att hon behöver höra att hon i sin vilja att hjälpa sina barn, i stället är mycket nära att stjälpa... Annars måste jag efter två dagars paus ta tag i papperssorterandet igen.
  5. Medlem sedan
    Feb 2001
    #3
    Angie är väldigt ung därav ung morfar.
  6. 3
    Angie är väldigt ung därav ung morfar.
  7. Medlem sedan
    Jan 2004
    #4
    Helt sjukt vad tiden går fort. Blir nästan helt yr.

    Grattis till din pappa. 15 år yngre än min.

    Har nästan packat klart åt sonen som ska på scoutläger med 4000 andra scouter i helgen.
  8. 4
    Helt sjukt vad tiden går fort. Blir nästan helt yr.

    Grattis till din pappa. 15 år yngre än min.

    Har nästan packat klart åt sonen som ska på scoutläger med 4000 andra scouter i helgen.
  9. Medlem sedan
    May 2001
    #5
    4000 scouter, häftigt ! Det största scoutläger jag varit på, var nog med ett tusentals scouter, Brofästen, 1980 tror jag det begav sig...
  10. 5
    4000 scouter, häftigt ! Det största scoutläger jag varit på, var nog med ett tusentals scouter, Brofästen, 1980 tror jag det begav sig...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar