Tisdag,
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Tisdag,

    idag måste jag ta mig an papperssorterandet igen, som jag lyckats lägga ned i en vecka... Gårdagen gick åt att mejla till ett par mammor till kompisar till F och nu är jag så trött på "relationsfrågor". Har sovit dåligt pga en historia mellan kompisarna igår (där F inte var särskilt mycket inblandad - tror jag - men eftersom hon till på fredag bjudit in de fem kompisarna på pyjamasparty blev det plötsligt krångligt, för jag kan inte tänka mig att ha ett par tjejer här som riskerar att vara otrevliga mot varandra), men ska försöka lägga ned tankarna på det nu.
    Alla ska äta lunch hemma, har köpt lax och merlan (vitling ?) hos fisktanten.
  2. 1
    Tisdag, idag måste jag ta mig an papperssorterandet igen, som jag lyckats lägga ned i en vecka... Gårdagen gick åt att mejla till ett par mammor till kompisar till F och nu är jag så trött på "relationsfrågor". Har sovit dåligt pga en historia mellan kompisarna igår (där F inte var särskilt mycket inblandad - tror jag - men eftersom hon till på fredag bjudit in de fem kompisarna på pyjamasparty blev det plötsligt krångligt, för jag kan inte tänka mig att ha ett par tjejer här som riskerar att vara otrevliga mot varandra), men ska försöka lägga ned tankarna på det nu.
    Alla ska äta lunch hemma, har köpt lax och merlan (vitling ?) hos fisktanten.
  3. Medlem sedan
    Feb 2001
    #2
    Oj mitt svar försvann. Jag är ensam hemma för första gàngen pà länge. Storebror pà nästsista dagen pà jobbet, hoppas att han sticker pà äventyr sen, är jädrans trött pà att ha manliga versionen pà Britney Spears hemma.
    Lillebror har àkt till skolan kl.8. Mycket tappert! Han var en av de 19/100 àttor som var i skolan igàr. Vi fick ett bortvaro-sms i alla fall fràn skolan. Han tänker stanna hemma i morgon och gà dit pà torsdag dà älsklingsläraren hàller ateljé. Sen fàr det vara nog med skola för i àr.
    Var pà gympalärarens avslutningsfest igàr kväll. 30 hade anmält sig och bara hälften kom. Blir sà himla irriterad pà denna typiskt franska nonchalans.
    Har en massa administrativt jobb att utföra idag innan sambon/chefen kommer tillbaka men motivationen är ganska làg.
    Ha en fin dag!
  4. 2
    Oj mitt svar försvann. Jag är ensam hemma för första gàngen pà länge. Storebror pà nästsista dagen pà jobbet, hoppas att han sticker pà äventyr sen, är jädrans trött pà att ha manliga versionen pà Britney Spears hemma.
    Lillebror har àkt till skolan kl.8. Mycket tappert! Han var en av de 19/100 àttor som var i skolan igàr. Vi fick ett bortvaro-sms i alla fall fràn skolan. Han tänker stanna hemma i morgon och gà dit pà torsdag dà älsklingsläraren hàller ateljé. Sen fàr det vara nog med skola för i àr.
    Var pà gympalärarens avslutningsfest igàr kväll. 30 hade anmält sig och bara hälften kom. Blir sà himla irriterad pà denna typiskt franska nonchalans.
    Har en massa administrativt jobb att utföra idag innan sambon/chefen kommer tillbaka men motivationen är ganska làg.
    Ha en fin dag!
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3
    Skönt att vara ensam hemma, eller hur ? Jag skulle inte alls vara på bra humör om jag inte hade ett antal ensamma timmar i veckan. När det är någon annan hemma, känner jag mig alltid övervakad alternativt får trehundra frågor att svara på eller små uppgifter som måste fixas nu.

    Verkligen irriterande med folk som anmäler sig och inte dyker upp !

    Nu ska F köras tillbaka till skolan. Hoppas du får ordning på din administration !
  6. 3
    Skönt att vara ensam hemma, eller hur ? Jag skulle inte alls vara på bra humör om jag inte hade ett antal ensamma timmar i veckan. När det är någon annan hemma, känner jag mig alltid övervakad alternativt får trehundra frågor att svara på eller små uppgifter som måste fixas nu.

    Verkligen irriterande med folk som anmäler sig och inte dyker upp !

    Nu ska F köras tillbaka till skolan. Hoppas du får ordning på din administration !
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar