Hälsporre
Träning
  1. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #1

    Hälsporre


    Japp, det kan inte vara något annat, men jag tror jag fångade upp den i rätt tid.
    Nu har jag haft inlägg för just hälsporre, lindat foten, så den känns stadigare och haft skor med klackar och det börjar genast kännas bättre.
    Men hur länge ska jag vila från löpningen efter det smärtan upphört?
  2. 1
    Hälsporre
    Japp, det kan inte vara något annat, men jag tror jag fångade upp den i rätt tid.
    Nu har jag haft inlägg för just hälsporre, lindat foten, så den känns stadigare och haft skor med klackar och det börjar genast kännas bättre.
    Men hur länge ska jag vila från löpningen efter det smärtan upphört?
  3. Medlem sedan
    May 2001
    #2
    Tur att du lyckats fånga upp! Jag hade nog först testat powerwalks - och ABSOLUT tejpa foten varje gång!Coachtejp - en rätt enkel tejpning. Fundera på om alla träningsskorna är hyfsat nya och av bra kvalitet. Tror min räddning är nu att jag lät gjuta ilägg som jag har i aerobicskorna och i löparskorna. Och gå för gudsskull inte barfota inomhus!!!
  4. 2
    Tur att du lyckats fånga upp! Jag hade nog först testat powerwalks - och ABSOLUT tejpa foten varje gång!Coachtejp - en rätt enkel tejpning. Fundera på om alla träningsskorna är hyfsat nya och av bra kvalitet. Tror min räddning är nu att jag lät gjuta ilägg som jag har i aerobicskorna och i löparskorna. Och gå för gudsskull inte barfota inomhus!!!
  5. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #3
    varför får man inte går barfota inomhus, jag avskyr att ha skor på mig, och jag äger inga inomhusskor mer än finskor.
    Jag är en barfotakivnna, som går barfota så mycket det går.
    Skorna måste jag i sig snart byta ut, men tyvärr finns det inte ekonomi för detta. Så jag kommer köra inläggen där också
    Men jag kollar av snabb gång i helgen
  6. 3
    varför får man inte går barfota inomhus, jag avskyr att ha skor på mig, och jag äger inga inomhusskor mer än finskor.
    Jag är en barfotakivnna, som går barfota så mycket det går.
    Skorna måste jag i sig snart byta ut, men tyvärr finns det inte ekonomi för detta. Så jag kommer köra inläggen där också
    Men jag kollar av snabb gång i helgen
  7. Medlem sedan
    Feb 1999
    #4
    Det finns olika skolor där, en del sjukgymnaster och liknande tycker att man alltid ska gå med en dämpande sula på hårt underlag. Andra tycker att det är bättre ju mer barfota man är… Sjukgymnasten jag går hos nu tyckte jag skulle gå med skor inne om det kändes bra, annars inte.
    (Sen visade det sig att det inte alls var hälsporre jag hade, så jag vet inte om hans råd om hälsporre är bra eller inte)
  8. 4
    Det finns olika skolor där, en del sjukgymnaster och liknande tycker att man alltid ska gå med en dämpande sula på hårt underlag. Andra tycker att det är bättre ju mer barfota man är… Sjukgymnasten jag går hos nu tyckte jag skulle gå med skor inne om det kändes bra, annars inte.
    (Sen visade det sig att det inte alls var hälsporre jag hade, så jag vet inte om hans råd om hälsporre är bra eller inte)
  9. Medlem sedan
    Jan 2009
    #5
    Krya på dig! Det enda jag vet att man absolut inte ska ha skor utan rem eller häl bak (som träskor). Det har min moster lärt mig.
    Ha det gott!
  10. 5
    Krya på dig! Det enda jag vet att man absolut inte ska ha skor utan rem eller häl bak (som träskor). Det har min moster lärt mig.
  11. Medlem sedan
    Jan 2000
    Forumvärd
    #6
    Det var så jag troligen fick den, platta skor utan stöd för hälen (flipflop)
    Det verkar hjälpa med inlägg och högklackat, det gör inte alls lika ont längre
  12. 6
    Det var så jag troligen fick den, platta skor utan stöd för hälen (flipflop)
    Det verkar hjälpa med inlägg och högklackat, det gör inte alls lika ont längre
  13. Medlem sedan
    Nov 2003
    #7

    Bolla!

    Senorna under foten är antingen överansträngda (Och spänner och retar och drar i senfästet på hälbenet, hela, hela, hela tiden. Det försvårar läkandet.)
    Försök få dom att slappna av genom att mjuka upp dom. Du känner dom som sensträngar från hälbenet fram till tårna om du flexar foten.
    Stå och trampa på en tennisboll (mjukast), lacrosseboll (hårdare) eller golfboll (jättehård!).
    Ljuvligt ont...
    ~ Thea augusti -04 ~
    ~ Lovis april -08 ~

  14. 7
    Bolla! Senorna under foten är antingen överansträngda (Och spänner och retar och drar i senfästet på hälbenet, hela, hela, hela tiden. Det försvårar läkandet.)
    Försök få dom att slappna av genom att mjuka upp dom. Du känner dom som sensträngar från hälbenet fram till tårna om du flexar foten.
    Stå och trampa på en tennisboll (mjukast), lacrosseboll (hårdare) eller golfboll (jättehård!).
    Ljuvligt ont...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar