Svårt att få i mig vatten...
Träning
  1. Anonym
    #1

    Svårt att få i mig vatten...

    Vet att det på många sätt är väldigt viktigt att få i sig vatten före och efter träning. Problemet är att jag i stort sett *aldrig* är törstig och har väldigt svårt för att tvinga i mig det. Har jag fått i mig 2-3 dl under hela dagen (före ett träningspass) får jag vara väldigt nöjd. Efteråt får jag däremot inte i mig någon vätska alls då träningen ger mig någon form av konstig "kanintedrickakänsla". Någon timme efter har jag inga problem att äta ordentligt/nyttigt. Men, jag få fortfarande inte mig någon dryck...
    Trots detta mår jag inte dåligt. Känner mig inte uttorkad, inte kraftlös, ingen huvudvärk och inga som helst problem att prestera på träningar/matcher osv. Kan det trots allt vara så att den vätska jag får i mig genom mat/frukt osv är tillräcklig för just mig?
  2. 1
    Svårt att få i mig vatten... Vet att det på många sätt är väldigt viktigt att få i sig vatten före och efter träning. Problemet är att jag i stort sett *aldrig* är törstig och har väldigt svårt för att tvinga i mig det. Har jag fått i mig 2-3 dl under hela dagen (före ett träningspass) får jag vara väldigt nöjd. Efteråt får jag däremot inte i mig någon vätska alls då träningen ger mig någon form av konstig "kanintedrickakänsla". Någon timme efter har jag inga problem att äta ordentligt/nyttigt. Men, jag få fortfarande inte mig någon dryck...
    Trots detta mår jag inte dåligt. Känner mig inte uttorkad, inte kraftlös, ingen huvudvärk och inga som helst problem att prestera på träningar/matcher osv. Kan det trots allt vara så att den vätska jag får i mig genom mat/frukt osv är tillräcklig för just mig?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2
    Ja, om du varken är törstig eller mår dåligt tänker jag att det inte nåt precis att bekymra sig över. Kolla pinket då och då, är det gul-gult kan du dricka lite.
  4. 2
    Ja, om du varken är törstig eller mår dåligt tänker jag att det inte nåt precis att bekymra sig över. Kolla pinket då och då, är det gul-gult kan du dricka lite.
  5. Medlem sedan
    Jan 2009
    #3
    Ät vatten då - som isbergssallad och gurka - innehåller nästan bara vatten! Vattenmelon är vätskedrivande så det bör du undvika.

    Håller med ovan att du bör ha koll på urinen och hur du mår. Tror dock att alla kroppar är olika och att det inte finns något standardsvar.
    Ha det gott!
  6. 3
    Ät vatten då - som isbergssallad och gurka - innehåller nästan bara vatten! Vattenmelon är vätskedrivande så det bör du undvika.

    Håller med ovan att du bör ha koll på urinen och hur du mår. Tror dock att alla kroppar är olika och att det inte finns något standardsvar.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar