Sydafrika?
Resesnack
  1. Medlem sedan
    Mar 2002
    #1

    Sydafrika?

    Vi funderar på Sydafrika nästa vinter. Ca två veckor är tanken, och vi har bara tänkt vara i Kapstaden och områden man kan nå med bil från Kapstaden på några timmar. Valsafari i Hermanus, vinområden och så gärna något "vanligt" safari. "Alla" säger att Krugerparken är bäst, men det är inte aktuellt att resa till den delen av landet (pga malaria, medicinering, resesällskap osv).
    Har någon av er varit i Sydafrika och har tips på något bra safariställe i närheten av Kapstaden?
    ****************************** *******

    "Inget mod är så förbisett som tålamodet."
    Rolf Fridholm
  2. 1
    Sydafrika? Vi funderar på Sydafrika nästa vinter. Ca två veckor är tanken, och vi har bara tänkt vara i Kapstaden och områden man kan nå med bil från Kapstaden på några timmar. Valsafari i Hermanus, vinområden och så gärna något "vanligt" safari. "Alla" säger att Krugerparken är bäst, men det är inte aktuellt att resa till den delen av landet (pga malaria, medicinering, resesällskap osv).
    Har någon av er varit i Sydafrika och har tips på något bra safariställe i närheten av Kapstaden?
  3. Medlem sedan
    Apr 2000
    #2
    Vi var i Sydafrika för några år sedan. Vi ville också bara besöka de malariafria delarna, vi hyrde dock bil och körde runt en del, bla åkte vi garden route. Vi kikade runt en del på olika safariparker men valde till lsut Schootia safari. Jag minns inte exakt hur långt det är från Kapstaden, men det kan kanske passa in i er planering. Vi begränsades litet av att vi hade ett barn under 7 och de fick inte alltid följa med ut i jeeparna om det fanns lejon osv, på Schootia fanns inga sådan begränsningar och det passade oss bra. Parken är inte stor, men vi var ändå väldigt nöjda och tyckte det var jättebra. Vi åkte också själva till Addo Elephant Park och det kan jag verkligen rekommendera. Sydafrika är fantastiskt, vi hade underbara veckor där!
  4. 2
    Vi var i Sydafrika för några år sedan. Vi ville också bara besöka de malariafria delarna, vi hyrde dock bil och körde runt en del, bla åkte vi garden route. Vi kikade runt en del på olika safariparker men valde till lsut Schootia safari. Jag minns inte exakt hur långt det är från Kapstaden, men det kan kanske passa in i er planering. Vi begränsades litet av att vi hade ett barn under 7 och de fick inte alltid följa med ut i jeeparna om det fanns lejon osv, på Schootia fanns inga sådan begränsningar och det passade oss bra. Parken är inte stor, men vi var ändå väldigt nöjda och tyckte det var jättebra. Vi åkte också själva till Addo Elephant Park och det kan jag verkligen rekommendera. Sydafrika är fantastiskt, vi hade underbara veckor där!
  5. Medlem sedan
    Mar 2002
    #3
    Tack för ditt svar! Jag ska kika på Isut Schootia safari coh Addo Elephant Park. Om resan blir av, så kommer vi vara en blanding av personer på mellan 8 och 65 år. Några har varit i Sydafrika (och andra delar av Afrika) flera ggr, men de flesta av oss kommer aldrig ha varit där förut.
    Vi har också tänkt ha hyrbil och det är möjligt att det blir lite Garden route för oss också. Var det några orter ni passerade eller övernattade på som du minns som extra trevliga?
  6. 3
    Tack för ditt svar! Jag ska kika på Isut Schootia safari coh Addo Elephant Park. Om resan blir av, så kommer vi vara en blanding av personer på mellan 8 och 65 år. Några har varit i Sydafrika (och andra delar av Afrika) flera ggr, men de flesta av oss kommer aldrig ha varit där förut.
    Vi har också tänkt ha hyrbil och det är möjligt att det blir lite Garden route för oss också. Var det några orter ni passerade eller övernattade på som du minns som extra trevliga?
  7. Medlem sedan
    Apr 2000
    #4
    Knysna och Wilderness gillade jag.
  8. 4
    Knysna och Wilderness gillade jag.
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar